Vodafone glasvezel overstap
Hoi,
Ik heb momenteel internet, tv en telefonie van lijbrandt via de glasvezelkabel. Ik wil nu overstappen naar Vodafone (ook via glasvezel) Alles netjes aangevraagd bij Vodafone (inclusief de overstap service). Omdat ik zelf wel de televisiediensten moet opzeggen heb ik op advies van Vodafone helpdesk mijn diensten bij lijbrand opgezegd voor de 26e juli (dat zou ruim op tijd zijn voor de overstap naar Vodafone, volgens de helpdesk van Vodafone). Nu blijft het al heel lang stil van de kant van Vodafone. Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk van Vodafone. Vertelde ze me dat ik niet zomaar kan overstappen. Pas als de service van mijn oude provider gestopt is dan pas kunnen ze de aanvraag verwerken. Dit gaat dan ongeveer 4 weken duren. Dit houd dus in dat ik 4 weken zonder internet, tv en telefonie zou zitten.
Dit is absurd in deze tijd.
De helpdesk kon wel een mijn ongenoegen door sturen naar de afdeling klachten maar dat kon wel 5 werkdagen duren voordat die terug antwoorden.
Waarom kan je op een glasvezelnetwerk niet gewoon binnen een dag overstappen????
Ik vind dat ik verkeerd ben geïnformeerd over de overstap service en over de overstap tijd.
Ja dat st nu eenmaal tijd, er moeten diverse dingen gebeuen voordat het mogelijk is. Elke verandering is niet altijd een verbetering. U zult vootaan eerst eens informatie vragen wat de moeilikheden u kan verwachten als u over wil stappen.
In plaats van een "vingertje" kan ik u wel uitleggen waar het aan ligt. De "schuld" zit hem bij de landelijke glasvezelbeheerder Reggefiber die er zo lang over doet. Uw signaal bij de oude provider stopt en dan pas neemt RF de aanvraag in behandeling en doet er dus vier tot zes weken over. Oplossing: zoek een provider die ook ADSL heeft en upgrade zo snel mogelijk. Is een hoop gedoe met extra installeren en dergelijke maar zorgt wel voor overbrugging.
Even voor alle duidelijkheid.
Ik heb geïnformeerd bij Reggefiber.
Reggefiber doet het omzetten niet zelf.
De monteur van de oude provider moet in de wijkkast de verbinding er uit trekken en dan kan de monteur van de nieuwe provider de nieuwe verbinding er in prikken.
Dit alles kan binnen 1 a 2 dagen rond zijn.
Het probleem zit hem echt bij Vodafone dat ze pas de aanvraag kunnen opstarten als de oude provider de verbinding heeft verbroken. Vodafone kan blijkbaar niet alles al in de systemen klaar zetten voordat de verbinding vrij gegeven is.
Vodafone glasvezel is een bedrijf dat zonder enige sturing opereert. Personeelsleden worden niet gecontroleerd en ze reageren niet of heel slecht op klachten van klanten. Ik wil Vodafone niet geheel afbranden, dit bedrijf heeft zoals alle andere ook goede kanten. Hun sterkste punt is afdeling automatische incasso. Ze zijn daar heel goed in het afschrijven van bedragen welke niet zijn overeengekomen.
Overall kan ik je dus niet aanraden om met Vodafone glasvezel in zee te gaan. Als je abonnement eenmaal loopt gaat het wel goed maar voordat je abonnement loopt moet er vanaf jouw zijde flink wat water bij de wijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer