de
door dennis69xx Jul 19, 2013 om 15:45
Computers & telefonie

Vodafone glasvezel overstap

Hoi,
Ik heb momenteel internet, tv en telefonie van lijbrandt via de glasvezelkabel. Ik wil nu overstappen naar Vodafone (ook via glasvezel) Alles netjes aangevraagd bij Vodafone (inclusief de overstap service). Omdat ik zelf wel de televisiediensten moet opzeggen heb ik op advies van Vodafone helpdesk mijn diensten bij lijbrand opgezegd voor de 26e juli (dat zou ruim op tijd zijn voor de overstap naar Vodafone, volgens de helpdesk van Vodafone). Nu blijft het al heel lang stil van de kant van Vodafone. Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk van Vodafone. Vertelde ze me dat ik niet zomaar kan overstappen. Pas als de service van mijn oude provider gestopt is dan pas kunnen ze de aanvraag verwerken. Dit gaat dan ongeveer 4 weken duren. Dit houd dus in dat ik 4 weken zonder internet, tv en telefonie zou zitten.
Dit is absurd in deze tijd.
De helpdesk kon wel een mijn ongenoegen door sturen naar de afdeling klachten maar dat kon wel 5 werkdagen duren voordat die terug antwoorden.
Waarom kan je op een glasvezelnetwerk niet gewoon binnen een dag overstappen????
Ik vind dat ik verkeerd ben geïnformeerd over de overstap service en over de overstap tijd.

841 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 19, 2013 om 17:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja dat st nu eenmaal tijd, er moeten diverse dingen gebeuen voordat het mogelijk is. Elke verandering is niet altijd een verbetering. U zult vootaan eerst eens informatie vragen wat de moeilikheden u kan verwachten als u over wil stappen.

th
door theo_van_son - Aug 17, 2013 om 10:51
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

In plaats van een "vingertje" kan ik u wel uitleggen waar het aan ligt. De "schuld" zit hem bij de landelijke glasvezelbeheerder Reggefiber die er zo lang over doet. Uw signaal bij de oude provider stopt en dan pas neemt RF de aanvraag in behandeling en doet er dus vier tot zes weken over. Oplossing: zoek een provider die ook ADSL heeft en upgrade zo snel mogelijk. Is een hoop gedoe met extra installeren en dergelijke maar zorgt wel voor overbrugging.

de
door dennis69xx - Aug 17, 2013 om 20:57
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Even voor alle duidelijkheid.
Ik heb geïnformeerd bij Reggefiber.

Reggefiber doet het omzetten niet zelf.
De monteur van de oude provider moet in de wijkkast de verbinding er uit trekken en dan kan de monteur van de nieuwe provider de nieuwe verbinding er in prikken.
Dit alles kan binnen 1 a 2 dagen rond zijn.
Het probleem zit hem echt bij Vodafone dat ze pas de aanvraag kunnen opstarten als de oude provider de verbinding heeft verbroken. Vodafone kan blijkbaar niet alles al in de systemen klaar zetten voordat de verbinding vrij gegeven is.

aa
door aaftink - Jul 13, 2014 om 13:35
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vodafone glasvezel is een bedrijf dat zonder enige sturing opereert. Personeelsleden worden niet gecontroleerd en ze reageren niet of heel slecht op klachten van klanten. Ik wil Vodafone niet geheel afbranden, dit bedrijf heeft zoals alle andere ook goede kanten. Hun sterkste punt is afdeling automatische incasso. Ze zijn daar heel goed in het afschrijven van bedragen welke niet zijn overeengekomen.

Overall kan ik je dus niet aanraden om met Vodafone glasvezel in zee te gaan. Als je abonnement eenmaal loopt gaat het wel goed maar voordat je abonnement loopt moet er vanaf jouw zijde flink wat water bij de wijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer