ma
door marcennanda Mar 4, 2010 om 11:16
Computers & telefonie

Vodafone ingebreken

19 februari heb ik mijn contract laten verlengen en kreeg er een nokia N97 bij.
Het zou binnen 5 werkdagen geleverd worden.
Maar tot heden nog geen nieuwe telefoon terwijl het abonnement al 22 februari is ingegaan.

Er werd mij ook verteld dat de telefoon voorraadig was.
Vorige week naar vodafone gebeld en zou binnen 5 dagen wel geleverd worden,maar helaas nog steeds geen telefoon.

Ik heb net nog eens naar de klantenservice gebeld en nu blijkt dat die niet voorradig is en pas 11 maart nieuwe telefoons binnen komen bij vodafone.

Moet ik dit accepteren,ze blijven in mijn ogen in gebreken,kan ik het contract laten ontbinden.
Want hun komen hun afspraken niet na toch

Groetjes Nanda

662 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk wat in de A.V. staat als termijn van levering. Dat zou m.i. uiterlijk 30 dagen mogen zijn.

Ik ga er vanuit dat u geen gebruik kunt maken van het abonnement. U kunt dus abonnementsgeld terug vorderen over de periode dat u er geen gebruik van kunt maken. Wel eerst betalen om afsluiten te voorkomen.

Stel hen schriftelijk aangetekend in gebreke en vorder meteen abonnementsgeld terug over de eerste maand. Niet aangetekende brieven schijnen nooit aan te komen als u voelt wat ik bedoel.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals ik het lees heeft u toch nog een oude telefoon en bent u bij dezelfde provider gebleven.
Als dat zo is lijkt het me geen probleem te bellen. Doet uw oude telefoon het niet meer?
Bij levering van het nieuwe toestel gaat de garantie gewoon op die datum in. Laat dat wel op die bon zetten! Het abonnement loopt gewoon door en u moet nu gewoon kunnen bellen.
In dat geval heeft u geen recht op teruggaaf.
John

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo heb hetzelfde probleem heb via een telefoontje van vodafone zelt mijn abonnement verlend en gekozen voor de n97 die binnen 2 weken geleverd zou worden nu 6 weken en vele telefoontjes later heb ik nog niks een paar keer zou hij op voorraad zijn en binnen een week worden geleverd maar helaas 1 keer zij iemand van de klanten service zelfs ineens tijdens het gesprek "goede avond mevrouw" en hing toen op net weer gebeld was eerst niet op voorraad maar na mijn klachten zou hij nu ineens zaterdag geleverd worden ben benieuwd heb ook gezegd dat ik anders maandag mijn betaling stop word dan na enkele maanden vanzelf afgesloten en stap dan over naar de concurent ook zal ik dan mijn andere abonnementen stoppen weet niet of dit wel werkt maar zal zeker gebeuren wie weet waar ik met klachten over de onbeschofte behandeling van de klanten service terecht kan ik ben benieuwd of veel mensen dit probllem hebben mij valt het in ieder geval erg tegen van een van de grootste mobielen aanbieders

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat dit eerder overmacht is dan oplichting, dat zware woord. Komt vast allemaal wel goed. Waarom zoudt U Uw contract laten ontbinden.

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Marc en Nanda,
Hebben jullie de telefoon al?
Ik heb zelf ook een N97! In nov heb ik 'm gekregen bij een Vodafone abonnement.
Helaas ben ik al aan de vierde reparatie toe. Ik heb er erg veel pech mee en hoop dat het met die van jullie beter gaat.
Als je hem eenmaal hebt en je krijgt er gezeik mee laat er dan geen gras over groeien en ga niet zelf rommelen. Lever 'm gelijk in bij de leverancier. Bij jullie is dat zo te horen Vodafone zelf en gaat dat dus per post. Ook adviseer ik goed op papier bij te houden wanneer de problemen zich voor deden.
Er is veel mis met dit toestel op het moment.
John

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo druifje de enige reden waarom ik nijn contract zou laten ontbinden is omdat ik best begrip heb voor een foutje kan iedereen gebeuren maar na al die beloftes ben ik het beu dan is hij wel op voorraad en dan weer niet volgens de klantenservice zou hij al 4 keer verstuurd zijn en aangezien hij er niet is heb ik het bijna gehad heb meerdere abonnementen lopen en heb nog nooit een dag te laat betaald dus wil ik ook netjes geholpen worden lijkt me niet onredelijk .
mevrouw spierings

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zorba2000

Als je het contract wilt ontbinden dan dien je Vodafoon eerst schriftelijk in gebreke te stellen en hen bijvoorbeeld 5 werkdagen de tijd gunnen om het probleem op te lossen. Wordt het probleem niet opgelost binnen die tijd, dan kun je de overeenkomst schriftelijk ontbinden wegens het leveren van een wanprestatie. Bovendien kun je hen dan sommeren om de onnodige kosten die je eventueel gemaakt hebt, te vergoeden.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ons probleem is al opgelost ik heb de gsm gekregen en korting gekregen van 9 maanden en de nokia geeft ook geen problemen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer