jovi198_1
door jovi198_1 Sep 25, 2009 om 11:06
Computers & telefonie

Vodafone komt 'oude' rekeningen

Bij het opnieuw afsluiten van een mobiel abonnement viel de keuze op Vodafona. Echter tot mijn stomme verbazing weigerde ze mijn aanmelding ivm volgens hun, een onbetaalde rekening uit 2001.


Helaas heb ik zelf deze rekeningen niet meer in mijn administratie dus heb navraag gedaan bij Vodafone. Nu drie weken later heb ik nog steeds de door mij gevraagde info niet ontvangen. Zij blijven weigeren mij een abonnemt te verstreken op basis van bovenstaande, wat doe ik hieraan!

1125 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

to
door toonladder - Sep 25, 2009 om 11:47
30 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Jovi198,


Over het algemeen is iets verjaard als je gedurende 5 jaar geen correspondentie hebt ontvangen of verstuurd omtrend (in dit geval) de rekening.
Echter, zeggen de algemene voorwaarden van Vodafone het volgende:


11 Vodafone mag een aanvraag te allen tijde afwijzen en kan dit onder meer doen, indien:


• Vodafone gerede twijfel heeft of informatie heeft over geringe kredietwaardigheid van of slecht betalingsgedrag jegens Vodafone of derden. Vodafone mag zich hierover laten informeren door derden, daaronder begrepen Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR);


• aanvrager is opgenomen in een bestand als dat van stichting Preventel;


• aanvrager handelingsonbekwaam is;


• aanvrager niet aan de door Vodafone gestelde eisen – waaronder identificatie en verstrekking van benodigde gegevens – voor het aangaan van een Overeenkomst voldoet. Vodafone zal een afwijzing van een aanvraag op schriftelijk verzoek van aanvrager aan Vodafone, afdeling Credit Assessment, Postbus 1500, 6201 BM Maastricht,toelichten.


Zoals je ziet heeft Vodafone het volste recht om je te weigeren, maar misschien zou je het nogmaals kunnen proberen contact met ze op te nemen via bovenstaand adres.


mvg

jovi198_1
door jovi198_1 - Sep 25, 2009 om 11:49
8 Antwoorden / 11 Vragen
0

Toonladder,


Dank voor je snelle reactie.


Ze weigeren hem op basis van de onbetaalde rekening uit het verleden! Over het andere is niet gesproken en heb ik geen negatieve betalingsverplichting als het gaat om mobiele telefonie.


We gaan ze nog eens bellen voor meer info


Dank

holpen
door holpen - Sep 26, 2009 om 11:45
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het kan natuurlijk zijn dat er inderdaad nog een onbetaalde rekening uit 2001 is. Vodafone mag je weigeren als klant aan te nemen. Er is niet zoiets als een acceptatieplicht. Je kunt er - denk ik - weinig aan doen, behalve nog eens contact zoeken en er in alle redelijkheid over proberen te overleggen.

Ik zou een andere provider zoeken. Gaat waarschijnlijk een stuk sneller en gemakkelijker.




Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer