ci
door cisdy Feb 17, 2005 om 11:57
Computers & telefonie

Voeding

Hallo allemaal.

Hierbij doe ik een beroep op iedereen die een tip voor mij heeft!

Het volgende is het geval. Mijn laptop is vanmorgen gevallen. Ik schrok mij rot en dacht dan ook .....die is stuk.

Echter ik heb hem aangedaan en hij doet het nog perfect......dacht ik. Want hij doet het wel helemaal goed maar na een uurtje kreeg ik de melding dat hij een te lage netspanning zou hebben. Ik heb gekeken maar de voeding zat er echt in. Na een grondig inspectie ben ik erachter wat er mis is..het poortje waar mijn voedingskabeltje in gaat, is kapot! ongeveer een halve centimeter in het poortje zit een kunststoffen randje die het kabelte vasthoudt in het poortje. Deze is afgebroken.

Nu doet de laptop niets meer omdat de accu ook leeg is. Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen. Zijn er oplossingen voor bv het veranderen van de voeding ( via een andere poort voeding geven of zo) Ik ben zo bang dat ik nu een hele nieuwe laptop nodig heb. Maar dat zit er voor mij niet in.

Heeft iemand tips????

Alvast bedankt.

cisdy

612 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 17, 2005 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cisdy,

Opladen via een andere poort zal niet echt gaan lukken. Het zal toch echt via die aansluiting moeten. Een reparatie hoeft toch niet zo heel veel te kosten. Als je zelf handig bent of er is iemand in de buurt die je daarmee kunt helpen is het misschien mogelijk om de laptop open te maken en te kijken of het betreffende onderdeel te vervangen is (of misschien nog te repareren). Een los onderdeel is via de leverancier waarschijnlijk wel te leveren.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Feb 17, 2005 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar was ik al bang voor ja...

Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar Acer of zij mij kunnen helpen met dit probleem. Ik hoop maar dat ze inderdaad het poortje kunnen vervangen. Het poortje zelf maken gaat niet vrees ik, want ik heb de laptop als opengehad en het ringetje is in een paar stukjes geknapt, waarvan niet alle gruis terug te vinden was. Balen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie en nu maar hopen dat Acer iets kan doen.

Groetjes Cisdy

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hetzelfde gehad... balen..

Het kon gelukkig zo opgelost worden:

ga naar de plaatselijke elektronika onderdelenhandel en overleg met hem/haar wel chassisvoedingsonderdeel het best zou passen. Vraag iemand in uw buurt die handig is en dit onderdeel in het ontstane gat monteert. Vervolgens zal de aansluiting nog vast gesoldeerd moeten worden. Soms zit er een schakelaar in de originele aansluting, maar dat zou een deskundige handelaar moeten zien.

Opm: het is wel een voorwaarde dat of de laptop open gemaakt moet kunnen worden of men moet er via een opening goed met de soldeerbout bij kunnen.

Alternatie: vraag prijsopgave bij de laptopwinkel of de imorteur.... maar dat zou wel eens heel erg duur kunnen worden...

Als u de laptop inlevert om dat te doen betaalt u al vaak de onderzoekskosten 40-50 Euro, ook al kiest u voor geen reparatie.

Dus laat u goed informaren vooraf!!!!

Succes, Andre

ve
door verwijderd - Mar 5, 2005 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede dag als hij vervangen moet worden is er een zaak die het voor niet veel geld wilt doen

u bent rond de 35 euro kwijt

mvg

rvcomputers

www.rvcomputers.nl voor al uw reperaties en laptops

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan er zeker een nieuwe voeding in zetten en als je er niet heel veel van af weet raad ik je aan om het te laaten doen door een computerzaak en volgens mij is dat niet zo heel duur

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud niet voedend draadje

Vladja