br
door brui0929 Sep 3, 2011 om 12:35
Computers & telefonie

Volg me niet register

Nieuws voor Firefox gebruikers

Het is mogelijk om binnen Firefox het volgen van websites te voorkomen.
Dit werkt als volgt
klik in de oranje Firefox balk op OPTIES
Klik op PRIVACY
Vink website volg me niet aan.

1157 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben niet gecharmeerd van de nieuwste firefox versie, dus werk ik weer met IE.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de volgende site kunt u uw voorkeuren aangeven:
Your Online Choices: klik

BTW
Ik heb alles uitgezet in de hoop geen advertenties meer te zien n.a.v. surfgedrag.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap serieus niet wat het probleem is van zogenaamde 'reclame op basis van je surfgedrag'. Alsof er werkelijk iemand handmatig het surfgedrag van iedereen analyseert en vervolgens advertenties selecteert; dit gaat allemaal automatisch natuurlijk. Wat is er dan mis met een (vooral voor de adverteerder maar ook voor de consument) efficiëntere manier van producten aan de man te brengen?

We willen allemaal gratis services bezoeken. En zoals iedereen weet: niets is 'gratis', dus als tegenprestatie moeten we advertenties tolereren. Niets mis mee toch? Nu, omdat 'henk-en-ingrid' het willen, krijgen we de mogelijkheid om het zogenaamde 'volgen' uit te zetten. Prima, gevolg is dus straks minder efficiënte reclame, minder inkomsten voor de bedrijven achter de services die we allemaal graag gratis zien, en uiteindelijk minder gratis services omdat het niet meer rendabel is. Is dat dan wat je wilt?

Voordat er nu iemand bijdehand gaat roepen dat 'grote bedrijven genoeg geld verdienen, en ze de services best gratis kunnen houden', wil ik zeggen: slaap lekker verder in je droomwereld. Niets is voor niets, en als bedrijven ergens verlies op leiden, gaan ze zich ergens anders mee bezig houden. Zo simpel is het.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gijssie81
Het enige wat gebeurt is dat er niet op basis van het surfgedrag advertenties verschijnen. Ik blijf gewoon advertenties zien. De adverteerders kunnen dus gewoon blijven adverteren.

U heeft geen bezwaar tegen adverteren op basis van uw surfgedrag dus bezoekt u niet de site die ik aangegeven heb. Prima lijkt mij. Ieder zijn keuze.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond: inderdaad, ieder z'n eigen. Groot gelijk dat u van de mogelijkheid gebruik maakt als u deze op prijs stelt.

Mijn punt is gewoon, dat de advertenties die u nu te zien krijgt minder effectief zijn omdat ze niet 'op maat gesneden zijn'. Nu zult u misschien zeggen: ik ging toch al nooit op advertenties in. Dat kan, maar toch loont het voor bedrijven om te adverteren... En het zal in de toekomst een stuk minder lonen, als iedereen alleen maar 'willekeurige' advertenties te zien krijgt. En ik voorspel dat wij (consumenten) er hierdoor op de lange termijn alleen maar slechter door af zijn. Maar dat is mijn mening (die momenteel niet door de politiek gedeeld wordt, gezien de recente ontwikkelingen).

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat mij meer om dat mijn surfgedrag ook door adverteerders gevolgd wordt. Ik ben de leeftijd voorbij en verstandig genoeg om niet klakkeloos op advertenties in te gaan, maar er zijn genoeg mensen die hier wel gevoelig voor zijn.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2011 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige advertenties zijn erg misleidend, vooral voor jongere kinderen.

"DIT IS GEEN GRAP U BENT DE 1000000000 bezoeker U WINT EEN PRIJS, bel even xxxx"... a 1,30 per minuut voor het aanluisteren van een bandje dat 20 minuten staat te draaien

ve
door verwijderd - Sep 7, 2011 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

daarom het ik deze discussie geopend