te
door ted55 Mar 8, 2005 om 11:11
Computers & telefonie

Volume van systeem werkt niet meer

Hallo,

Ik heb een computer met XP en alle geluidjes van spelletjes enz. doen het niet meer. De luidsprekers werken wel met geluiden van de mediaspeler. Ik vermoed dat er iets veranderd is in mijn instellingen toen ik een videoprogramma heb geïnstalleerd. Dat heb ik inmiddels weer verwijderd, maar dat helpt niet. Alles in het configuratiescherm staat volgens mij ook goed.Het volume-icoontje is ook verdwenen uit mijn systeembalk en ik hoor geen windowsopstartgeluiden enz.

Wie kan me helpen? Groetjes, Ted.

860 6 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 8, 2005 om 11:27
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Ted55,

Wel mediaspeler, maar geen systeemgeluid? Dat zal vast een instelling zijn. Doorloop even de XP-help, (Help in de map Mijn documenten) Die sectie is vrij uitgebreid en hoogstwaarschijnlijk gaat het je daarmee lukken weer systeemgeluiden te krijgen.

Ook het probleem van de verdwenen geluids-icoon wordt daar behandeld.

Mocht 't niet lukken, laat dat dan even weten, dan zoeken we verder.

Succes!

gsm
door gsm - Mar 8, 2005 om 11:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Ted,

Het volume icoontje moet je met een 'vinkje' kunnen inschakelen op het
Volume-tabblad van de eigenschappen voor geluiden en audioapparatuur.

Controleer op het tabblad Audio of het standaardapparaat is ingevuld en
of onder de volumeknop de regelaar voor Wave hoog genoeg staat en
dempen niet aangevinkt is. Controleer ook de linker schuifregelaar.

Als dit niet helpt dan kun je proberen de software voor de geluidskaart
of voor de op het moederbord ingebouwde audiochips opnieuw te
installeren.

GSM

te
door ted55 - Mar 8, 2005 om 12:07
3 Antwoorden / 5 Vragen

Alle instellingen ben ik nagegaan, bijvoorbeeld dat aanvinken. Hoe kan ik het geluid opnieuw installeren? Moet ik dan setup.exe doen in driver --sound van de cd die bij de computer zat?

Groetjes,

Ted

gsm
door gsm - Mar 8, 2005 om 16:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Soms moet je een vinkje even uit en weer aan zetten om resultaat te boeken. Probeer dat dus ook even.

Herinstalleren kan met setup.exe van de driver voor het audio device, mits dit een driver voor Windows XP is.

Je kunt echter eerst het volgende proberen:

Klik met rechtermuisknop op Deze computer.

Kilk Eigenschappen.

Kies tabblad Hardware.

Klik op Apparaatbeheer.

Klik op het plusteken voor Besturing voor geluid, video...enz.

Noteer even de naam van het audio device.

Klik met de rechter muisknop op het Audio device.

Klik op Installatie ongedaan maken. *)

Bevestig het verwijderen van het audio device.

Sluit de vensters en herstart het systeem.

Na het opstarten wordt het audio device teruggevonden en weer opnieuw door Windows XP geinstalleerd.

*) Je kunt ook Eigenschappen klikken en dan op het tabblad Stuurprogramma proberen om de vorige driver te herinstalleren.

Groeten,

GSM

te
door ted55 - Mar 8, 2005 om 16:51
3 Antwoorden / 5 Vragen

Noteer even de naam van het audio device.
Klik met de rechter muisknop op het Audio device.
Klik op Installatie ongedaan maken. *)
Bevestig het verwijderen van het audio device.

*) Je kunt ook Eigenschappen klikken en dan op het tabblad Stuurprogramma proberen om de vorige driver te herinstalleren.

Dit heb ik gedaan (vorige driver herinstalleren), daarna computer herstart, maar nu staat er helemaal geen audio device meer bij en het geluid doet het nog niet.

P.S het audio device was Media High definition audio device.

Help, wat nu?

Groeten, Ted.

gsm
door gsm - Mar 8, 2005 om 18:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik neem aan dat u het systeem al weer opnieuw gestart heeft.
U kunt proberen terug te gaan met systeemherstel naar een vorig herstelpunt om de driver die u had weer te installeren.

Als er een ? teken of andere fout staat in apparaatbeheer, waar eerst het audiodevice stond, dan kunt u dat foute apparaat verwijderen met Installatie ongedaan maken. Na herstarten zou Windows dan het correcte apparaat moeten kunnen vinden.

U kunt ook via het Configuratiescherm, Hardware, een nieuw apparaat toevoegen (Geluiden en Multimedia apparaat) en Windows naar de beste driver laten zoeken.

Tenslotte kunt u vanaf de driver-CD die bij de PC hoort proberen de driver te installeren met setup.exe.

GSM