be
door benben Sep 1, 2009 om 01:58
Computers & telefonie

Voorschot essent

hallo, missch. ien niet de juiste rubriek, maar ik kon niks vinden over de aanbieders van stroom. Mijn vraag: in juli zei Essent, dat de tarieven voor het voorschot met gemiddeld 25% omlaag zouden gaan. We leven nu in september, maar mijn voorschot is nog steeds hetzelfde.

Nu kun je wel zeggen, bel ze even, wat ik ook ga doen, maar zijn er meer mensen, die dit hebben meegemaakt, en wat zijn jullie ervaringen als je hierover kontakt opneeemt met essent  Ik heb overings na de jaar-afrekening nooit hoeven bij te betalen, kreeg altijd geld terug, wat verrekend werd met het volgende voorschot.Ben nieuwsgierig naar jullie reacties, alvast bedankt

979 6 Rapporteer

nb
door nbw - Sep 1, 2009 om 02:39
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ja mijn voorschot ging met 3 euro omlaag. Heb electrabel gemaand en aangesproken hierop te reageren. Kreeg enkel het standaardantwoord dat ze de tariefsverlaging niet doorberekend hebben teneinde bijbetaling bij de jaarafrekening te voorkomen. En het maakt eigenlijk niet uit bij welke leverancier je bent. Overal is er wel een drogreden de consument te voor te liegen. Geef 1 voorbeeld. Ik ben opzoek na variabele stroom/gastarieven. Vertrouw de vergelijkingssites niet. Vraag direct bij de leveranciers de tarieven op na 1 juli inclusief 25 % bekende korting. Echter je krijgt ze niet!!!

Probeer het maar eens. Vraag essent en 2 concurrenten(voor 60 per minuut)  maar eens wat hun variabele gas en stroomtarief is zodat jezelf reeel kan vergelijken. Zeker weten dat je of een onzinexcuusverhaal krijgt of enkel een actietarief met allerlei aanvullende toeters en bellen. Onafhankelijke internetsites bestaan niet.

Ik was ook zo stom als consument. Toen ik vernam dat de baas van Essent bijna 1 miljoen per jaar kreeg ging ik naar de lokale Rendo. Deze werd werd echter opgekocht door electrabel waarbij de verkopers zeker niet minder werden van onze vrije concurrentiemarkt.

Conclusie is eigenlijk dat je als consument/klant van wie dan ook blij mag zijn dat je nog stroom hebt. Klachten worden vakkundig ingewikkeld en onoplosbaar gemaakt .

harrie
door harrie - Sep 1, 2009 om 07:57
765 Antwoorden / 36 Vragen

@benben & nbw.

Die 25% verlaging van de tarieven had alleen betrekking op de gasprijs. Electriciteits tarieven gingen slechts met enkele procenten omlaag.

Dat de maandelijkse voorschotten vrijwel niet zijn aangepast kan als oorzaak hebben dat het een vrij strenge winter is geweest en de verbruiken hoger liggen als eerder ingeschat. Op mijn vorige jaar afrekening 9/2008 stond ook een verbruiksprognose voor periode 9//2008-9/2009. Daar ben ik nu dus dik overheen.

Voor veel mensen is bijbetalen een domper aangezien dat flink kan oplopen (maandbedrag + bijbetaling samen in 1 keer)

@ benben

Tarieven zijn eenvoudig te achterhalen, ik kreeg van Delta (Zeeland)een keurige prijslijst van de tarieven per 1/7-2009. Ook op hun site zijn ze te vinden.

Gr. Harrie

harrie
door harrie - Sep 1, 2009 om 07:58
765 Antwoorden / 36 Vragen

sorry laatste alinea is bestemd voor nbw.....

birdies
door birdies - Sep 1, 2009 om 08:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......in juli zei Essent dat de tarieven voor het voorschot met gemiddeld 25% omlaag zouden gaan........

Nee, dat heeft Essent niet gezegd! Essent schrijft: we hebben goed nieuws voor u. Per 1 juli hebben we onze energietarieven met ruim 25% verlaagd.

Dat het voorschot met 25% verlaagd wordt, staat er niet.

Van www.essent.nl
voorschot omlaag
De hoogte van uw voorschot is gebaseerd op het gemiddelde verbruik van de afgelopen twee jaar. Uw voorschot wordt echter niet automatisch door ons gewijzigd. Wilt u de hoogte van uw maandelijkse voorschot wijzigen? Dit kunt u op iedere gewenst moment doen via klantenservice.

edwardus
door edwardus - Sep 1, 2009 om 10:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad. Het termijnbedrag wordt niet aangepast, het wordt gewoon verrekend aan het eind van het jaar, je krijgt dan terug (of je moet bijbetalen).

kr
door krieno - Sep 1, 2009 om 11:31
60 Antwoorden / 1 Vragen

benben, zit ook bij essent, en als je je aanmeld voor mijn essent, kun je inloggen op je eigen pagina en bovenin staat een link met meterstanden invullen, , doe je dit, dan rekend hij uit wat je voorschot zou moeten zijn, om niks bij te betalen, en of  terug  te ontvangen, en kun je iedere maand je voorscht zelf aanpassen, doe het ook altijd,