zoekster
door zoekster Feb 18, 2015 om 13:10
Computers & telefonie

Voortdurend een pop-up van Mbam

Beste forumleden,
Ik heb op mijn laptop (windows 8.1) Malwarebytes geïnstalleerd, versie 2.04. Op zich werkt hij prima, maar gedurende de hele dag krijg ik een grote pop-up van Mbam met het startmenu. Die klik ik weg en een tijdje later komt hij weer.
Herkend iemand dit probleem en/of weet iemand hoe je dat kunt uitschakelen?
Een keer per dag Mbam vind ik meer dan genoeg.

769 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 13:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ook (al jaren) geen pop-ups en nooit gehad.
Ik zou het advies van @edrick3 opvolgen. Opletten dat je niet iets extra's aangevinkt laat bij het downloaden/installeren.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2015 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Een keer per dag Mbam vind ik meer dan genoeg......
Dat hoeft zelfs niet elke dag!
Zo 'af en toe' of bij problemen is meer dan genoeg.

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2015 om 13:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ik heb het van de originele site gehaald. Ga hem verwijderen en opnieuw installeren. Ik had er op mijn vorige laptop ook geen last van, sterker, als ik er niets mee deed, gebeurde er verder ook niets. Dus ik liet hem wel eens 2 weken ongemoeid.
Met pop-up bedoel ik het startscherm van Mbam, niet een of andere reclame.
Heeft het misschien met Windows 8.1 te maken?

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2015 om 13:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd, eens zien wat het doet.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2015 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

.....Heeft het misschien met Windows 8.1 te maken?.....
Zou kunnen dat MBAM automatisch opstart met W8.1

Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen:
Kijk eens hier.
Even een stukje naar beneden scrollen.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Feb 18, 2015 om 13:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 13:35]
Heeft het misschien met Windows 8.1 te maken?

Beste zoekster,

lijkt mij niet dat het iets met Windows 8.1 te maken heeft. Heb Windows 8.1 en ook MBAM erop staan en herken niet wat u beschrijft. Krijg nooit een popup van MBAM (draai het gemiddeld eens per 2 weken of zo).

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 13:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En als je toch bij msconfig - opstarten in de weer bent: je kunt daar waarschijnlijk nog heel wat meer uitschakelen dat niet mee hoeft op te starten.

pi
door pieterwolters - Feb 18, 2015 om 20:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 feb 2015, 13:24]Hallo zoekster,

Herken dat niet.
Heb je MBAM wel van de officieëe site gedownload?
Zou het verwijderen en opnieuw installeren vanaf hier.
Groene balk = free

Suc6

Dat zal overigens wel het toppunt van humor zijn: je PC besmetten terwijl je een oplossing daarvoor zocht.

gompy2
door gompy2 - Feb 18, 2015 om 21:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 13:10]maar gedurende de hele dag krijg ik een grote pop-up van Mbam met het startmenu. Die klik ik weg en een tijdje later komt hij weer.

Misschien hier eens kijken of je vraag stellen?

Klik-> Continuous popups about 1 blocked website

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2015 om 22:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tot nu toe, na het herinstalleren geen pop-up meer gehad. Dus ik hoop er het beste van.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2015 om 22:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 22:33]Tot nu toe, na het herinstalleren geen pop-up meer gehad. Dus ik hoop er het beste van.

Ook geen last hier van, nog steeds niets van gemerkt.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 22:33]Tot nu toe, na het herinstalleren geen pop-up meer gehad. Dus ik hoop er het beste van.

Mooi zo.
En anders lezen we het wel. ;-)

zoekster
door zoekster - Feb 19, 2015 om 10:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mbam gedraagt zich weer beschaafd.
Het opnieuw installeren was dus de oplossing.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zoekster,

Herken dat niet.
Heb je MBAM wel van de officieëe site gedownload?
Zou het verwijderen en opnieuw installeren vanaf hier.
Groene balk = free

Suc6

zoekster
door zoekster - Feb 19, 2015 om 11:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Edrick.3 ik had je een persoonlijk bedankje willen sturen, maar het scherm dat Kassa daarvoor biedt werkt niet mee.
Dus bedankt!