amethist
door amethist Jun 17, 2004 om 21:36
Computers & telefonie

Vraag aan Enterprise:

Allereerst nog bedankt voor je reactie.

Wat betreft de patches van Microsoft, deze download ik regelmatig en heb ik bij dat probleem ook gedaan, ik had immers zelfs daarna nog contact gezocht met Microsoft, maar niets hielp. Vandaar dus formatteren!!!!!!

Nog een vraag: hoe krijg ik in vredesnaam zo'n dialer (TSCash) op in m'n systeem, want als dat zo gemakkelijk gaat, terwijl ik m'n systeem toch behoorlijk beveilig, dan moet zo langzamerhand bijna elke pc in Nederland 'geinfecteerd' zijn.?????

488 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2004 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe je aan die dailers komt helaas hoef je daar tegenwoordig niet zoveel moeite meer voor te doen even de verkeerde site bezoeken, de geinstalleerde software is onderdeel van een site, je komt dan vaak een schermpje tegen met de vraag of je meer van de site wilt zien, klik je op ok dan raad je het al de dailer wordt geinstalleerd alhoewel dit tegenwoordig ook al niet meer hoeft waar je in dit schermpje ook op klikt de software wordt toch wel geinstalleerd. een andere manier is dat je de dailer via een e-mailtje binnenkrijgt. dailer kan je verwijderen met antispyware. meer over dit onderwerp en andere tips voor veilig internetten kan je vinden in het forum: het grote internet beveiligingsforum. groeten

ve
door verwijderd - Jun 17, 2004 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Amethist, graag gedaan... ik moest wel even zoeken naar je oorspronkelijke vraag/opmerking in 'Norton Internet Security' van Allegonda.

Zoals tuinfreak ook al terecht aangeeft, je haalt jezelf zo'n dialer toch écht op je hals door op het verkeerde moment op de verkeerde pop-up te klikken.
En met alle respect, het zijn toch de sites van 'twijfelachtige' oorsprong die zo'n dialer op je PC installeren.
Een betrouwbare site doet zoiets niet.
Dus blijf daar zoveel mogelijk weg als het kan.
Ook e-mails van onbekende afkomst met een bijlage kunnen een dialer op je PC zetten. Gebruik hiervoor het programma 'MailWasher' dan zie je de e-mail voordat je hem binnenhaalt op je PC.
Feit blijft dat je, ondanks de allerbeste beveiliging, dit niet altijd kan voorkomen.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2004 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Amethist,
nog even wat losse opmerkingen...
Je hebt inderdaad gelijk als je vermoed dat veel PC's besmet zijn.
Het ergste is nog dat de meeste mensen dit zelf ook niet weten.
Deze PC's kunnen worden misbruikt om besmette e-mails te versturen.
Wat deze mensen ook niet weten is dat hun eigen besmette PC constant probeert (en er vaak in slaagt) om contact te maken met andere PC's (met openstaande poorten, dus onbeschermd) om een virus zoals de W32.Sasserworm door te geven.
Op deze manier heb jij ook het Sasservirus opgelopen.
De Windows-patch installeren na de besmetting helpt dan ook niet meer.
Er is op de site van Symantec overigens wel een 'removal tool' te krijgen, als je deze had gebruikt had je je PC niet hoeven te formatteren.

Als je kijkt in de logfile van je Firewall (zoals ZoneAlarm of Norton) zal je zien dat er per uur enkele honderden pogingen worden gedaan om openstaande poorten te vinden op jouw PC.
Ik adviseer je dan ook om naar www.grc.com te gaan en hier de test 'Shields Up' te doen.
Ben je hierin geïnteresseerd meld je even in 'het grote internet beveiligingsforum' dan leg ik je e.e.a. uit.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2004 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij ook essentieel lijkt is; hoe voorkom je dit soort ellende?

Er is heel veel beveiligingssoftware, een die ik al een tijd hiertegen gebruik is spyware blaster. Freeware dus gr@tis!

Het is Nooit waterdicht, maar het blokkeerd een heleboel van die rommel, wel regelmatig updaten

zoek met een zoekmachine

suc6

ve
door verwijderd - Jun 19, 2004 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelijk heb je...

Zoek maar uit: http://www.spychecker.com/

ve
door verwijderd - Jun 20, 2004 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar deze sitew ww.ad-aware.com daar kan je ad aware  en daar kan je dat downloaden tegen spy ware of download het programma search & destroy

ve
door verwijderd - Jun 20, 2004 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je mededeling, maar heb je al op de site gekeken die ik hierboven noem...?
Kijk gelijk even bij de 'Top 25 downloads'.

Groet.

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een zorgverzekeraar hoort zich niet bezig te houden met beleggen.
Dit is onze premie die we verplicht moeten betalen voor de zorg en waar deze niet bedoeld is om extra inkomen te genereren. Wij betalen voor de de zorg, en daar is het geld voor. Niet om een lekkere bonus aan het eind van het jaar te kunnen verstrekken omdat de directeur het bedrijf zo goed leid. Het kan namelijk ook de andere kant op en waar ook de directeur weer wordt beloond met een flinke gouden handdruk en dat allemaal van onze verplichte premie.

En dan roepen " zonder winstoogmerk" Laat maar eens zien wat jullie aan premies binnenkrijgen en wat jullie operationele kosten zijn. Het overblijvende deel gebruik je voor een verplichte buffer en premieverlaging. Een buffer die nu ook al 6x groter is dan verplicht en waar ze bankje zijn gaan spelen en op onze premies speculeren op de beurs. Dit in de hand gewerkt door de politiek die het ons verplicht

Laat Kassa mw Schippers nog maar eens voor de televisie trekken, dit keer aan de haren over die premieverlagingen en waar ik geen 3 dubbeltjes minder premie per maand mee bedoelt die VGZ in januari 2013 heb doorgevoerd. Het toppunt van arrogantie nu. " Volgens een woordvoerder van VGZ staat echter niet vast dat deze winst gevolgen heeft voor de premie volgend jaar"

De politiek streeft naar "geen premies meer, ga beleggen en van de winst betaal je de zorg" Goed voor de economie en wij meer geld in de zak.. Dit zijn echter de Amerikaanse toestanden waar we langzaam rijp voor worden gemaakt door m.n. de rechtse politiek van meer verantwoordelijkheid en de terugtredende overheid"

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel zorg verlener houden ervan om hun klanten, leeg te melken. Er is al een gedeelte wat de zorg premie niet meer kan opbrengen.