mi
door mirandavdplank Dec 28, 2015 om 09:45
Computers & telefonie

Waarom kunnen hier in nederland betaalde sms diensten gewoon mensen oplichten

Mijn moeder van 71 kreeg pas door een foutje van haar zelf op 1 dag binnen 2 minuten gewoon 47 smsjes van nummer 4545 kost haar 1.50 per smsje en nog een andere dag 9 smsje maal 1.50, toch belachelijk dat ze zo mensen oplichten, want zo zie ik dat, 1 smsje okee, maar dit slaat nergens op, kost haar gewoon giga geld en ik hoorde via haar provider dat dit in Nederland gewoon legaal is, Te triest voor woorden. Ik heb gegoogled naar dat nummer 4545 en zag dat er heel veel mensen hiervan gedupeerd zijn, dan wordt het toch eens tijd om daar wat aan te doen. Vinden jullie ook niet.

1409 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat was dat foutje van uw moeder dan? En wat doet haar leeftijd er toe? U kunt betaalde sms diensten gewoon blokkeren.

Cookies
door Cookies Dec 28, 2015 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent toch seniel als je 71 bent?:-)

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2015 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan wordt het tijd dat ik mij onder curatele laat stellen. :-))

Cookies
door Cookies Dec 28, 2015 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had je allang geregeld moeten hebben!:-) Hoe moet dat nou straks met al die zeventigers op de werkvloer?

pi
door pieterwolters - Dec 28, 2015 om 11:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat foutje is dat ze een SMS dienst heeft geactiveerd is er toch geen sprake van oplichten door een SMS-dienstleverancier?

crewmember
door crewmember - Dec 28, 2015 om 12:09
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Tja het aanzetten van zo een sms dienst gaat wat te makkelijk.  En daarom is naar mijn ervaring het overgrote deel van de sms diensten semi malafide. (Leveren geen daadwerkelijke service).

Uiteindelijk heeft uw moeder het echter wel zelf aangezet. Ookal leek het voor haar misschien niet zo.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit  soort praktijken illegaal gemaakt moeten worden, echter gaat het om zulke kleine bedragen dat het bij de regering gewoon geen tractie vind om er daadwerkelijk wat mee te doen.

Hier kan je de diensten trouwens makkelijk opzeggen:.
http://www.payinfo.nl/

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2015 om 17:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat moeder eventueel eens het volgende doorlezen: https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten

eclipse
door eclipse - Dec 28, 2015 om 17:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Sorry jongens, zo eens zitten neuzen op het net, maar een en al ellende, die zooi moet gewoon verboden worden. toen ik Ca  10 jaar terug mijn mob  nummer kreeg, zat er ook een sms dienst op, gelijk vodafone gebeld  wat ze konden doen, ik kreeg een andere code op de sim, werd via  vodafone in de computer ingevoerd. , en weg was de  sms oplichterij  ( heb ze overigens nooit behoeven te betalen, ivm foutje vodafone ) en als je het leest het gaat bijna vanzelf, zoals Maart dit jaar, gratis appie geinstalleerd, reclame oké moest maar ff ging  er na een week toch weer af, kreeg ik een bericht  wat ik van de app vond ? heel normaal he, doe je ook gewoon in aps van google pay, na ca  4 vragen over onzin, of ik nog  ffff mijn nummer wilde invullen eerst ff verder lezen en jawel U gaat accoord  bla  bla   app was gewoon is de google store verkrijgbaar .. de app was een flashlight weet de naam niet meer en vindt het ook nergens meer terug. staan er wel 10tallen maar weet niet meer hoe  dat kreng heette. op mijn mobiel wordt geen telefoon nummer ingevuld  als daar om gevraagt wordt een ander ken het niet doen begrijp ik daar je moet bevestigen...dus wil graag het foutje van de mams  van Miranda weten..