anita555
door anita555 Oct 18, 2023 om 22:58
Computers & telefonie

Waarom zie ik wel advertenties op mijn telefoon en niet op mijn laptop op hetzelfde emailadres?

Na het verwijderen van de advertenties in mijn mailbox (aol) op mijn telefoon komt de advertentie na 5 seconden weer terug. Het vreemde is dat ik dat alleen zie op de aol app op mijn telefoon. De advertenties zijn op mijn laptop op hetzelfde emailadres van aol niet te zien.
Ik vind het erg irritant, omdat ik er graag van af wil.
Wat kan ik doen?

3083 6 Rapporteer
rj
door rjw - Oct 19, 2023 om 08:05
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Welke email apps gebruik je telefoon en laptop?

anita555
door anita555 Oct 20, 2023 om 00:28
47 Antwoorden / 45 Vragen

RJW, ik schreef toch dat ik de AOL app gebruik, zowel op de laptop al op mijn telefoon

wi
door wilhelmina59 - Oct 19, 2023 om 08:50
516 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een adblocker scheelt de helft. Ook de instellingen op uw telefoon kunnen helpen de hoeveelheid reclame terug te dringen.

anita555
door anita555 Oct 19, 2023 om 09:03
47 Antwoorden / 45 Vragen

Wihelmina59, welke instellingen bedoel je?

wi
door wilhelmina59 Oct 19, 2023 om 09:24
516 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een appel en een Ier, wat ik doe is op de laptop gewoon een adblocker en op de appel consquent commentaar leveren richting goegel. De "gewone" reclame blijft maar die met dat pijltje en het kruisje daar stopt de uiting van als je consequent commentaar levert. De zg spam is iets wat de provider door laat ondanks je eigen instellingen opties voor ongewenste email.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 19, 2023 om 09:37
168 Antwoorden / Vragen

Alleen dit is niet het zelfde. Dit is namelijk geen spam. Dit kllinkt als een (gratis) app die adds heeft. Dat is de enige manier om te verklaren dat 'adds binnen 5 seconden weer terug komen'. Het enige wat je daar tegen kan doen is die app niet gebruiken.

anita555
door anita555 - Oct 19, 2023 om 09:01
47 Antwoorden / 45 Vragen

Op mijn telefoon gebruik ik de aol app en op mijn laptop gebruik ik ook aol. Ik heb ook Outlook maar die gebruik ik nooit voor mijn digitale post.

rj
door rjw Oct 19, 2023 om 18:40
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dan worden die advertenties door de app op je telefoon geplaatst. Het zijn geen mails (al kunnen ze er wel zo uit zien).

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2023 om 09:17
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de app bijgewerkt moet worden, ga daarvoor naar de store en zoek de app, klik op "werk" bij
of klik lang op de app en als er "open" komt te staan is dit niet aan de orde.
Misschien biedt de link nog uitkomst.

https://community.vodafone.nl/t5/Toestellen/terugkerende-email-na-verwijdering/td-p/2918

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 19, 2023 om 09:35
168 Antwoorden / Vragen

Klinkt alsof je een gratis app gebruikt die advertenties toont. Oplossing, gebruik een andere app.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 19, 2023 om 12:41
2071 Antwoorden / Vragen

Het is het nieuwste inderdaad, mail apps (en ook programmas) die advertenties laten zien. Ten overvloede, het mailadres heeft er dus niets mee te maken, de advertenties zijn ook geen mail, ze worden in het mail programma getoond.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2023 om 10:59
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Nog iets over de instellingen:

Mail instellingen AOL

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.aol.com
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.aol.com
Uitgaande poort 465
Inloggen vereist yes

https://www.emailinstelling.nl/android/aol-mail-instellen?step=2#steps