do
door donja_1 May 27, 2005 om 18:24
Computers & telefonie

Wanadoo met telefoon

Ik ga over straks 1 augustus naar wanadoo wie heeft ervaring met wanadoo en telefoon werkt alles naar behoren goed????vr.gr. Andries dus het gaat over adsl

270 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er geen ervaring mee maar ben ook benieuwd naar antwoorden hierop. Ben dit ook van plan aan te schaffen.

Dus wacht met spanning af op reacties???

Alex

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf stapte ik over per 12 mei j.l. van Wanadoo adsl-lite naar Wanadoo- family. Hieronder mijn ervaringen:

1 De telefoon geeft ruis.

2. 06 nummers alleen bereikbaar via KPN ( *33* voor het nummer toetse)

3. Computer of gewone faxapparaten alleen via KPN

4 Internetverbinding prima

ve
door verwijderd - May 29, 2005 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Jodevril, dat ruissen op je telefoon komt,waarschijnlijk, doordat je splitter te dicht bij je computer zit. Neem ongeveer 20 centimeter telefoondraad en plaats dan je splitter en leg 2 draden aan. één naar de telefoon en één naar je computermodem.(bij mij werkte het, het geruis was over)

ve
door verwijderd - May 29, 2005 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Livebox, geen splittert, hangt in de meterkast direct bij de hoofdaansluiting. Tussen meterkast en computer zit 20 meter en het is bij wanadoo bekend dat de telefoon ruis geeft. Bij ADSL direct is het probleem al opgelost. Trouwens ADSL family + telefonie werkt alleen samen met een livebox.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2005 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het gehad (ADSL Direct + Telefonie) van 1 feb tot 1 mei 2005. Ben er nu vanaf (gelukkig)

Helpdesk had enorme wachttijd, is inmiddels verbeterd (minder wachttijd)

Telefoon is zachter qua geluid

Je kunt niet zien wie je belt op je KPN nummer (nummerweergave)

Livebox valt soms uit en moet dan weer opnieuw starten

Soms gaat telefoon spontaan over en dan is er niemand aan de lijn.

Dus..... ik hoop voor je dat ik dat alleen heb gehad.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds half maart ADSL+telefonie via Wanadoo. Werkte vanaf begin slecht
en viel half april helemaal uit. Pas na 6 weken, dus vanaf 1 juni weer
werkzaam. Lag aan het instellingsprofiel van Wanadoo maar er werd dus
niets aangedaan door Wanadoo.Op mijn faxen werd pas na 1 maand
gereageerd (faxnummer is door Wanadoo zelf beschikbaar gesteld). De
helpdesk is wel vriendelijk maar er wordt vanuit gegaan dat het
probleem eerst bij de klant ligt en in laatste instantie bij Wanadoo
zelf. Ben benieuwd hoelang het goed zal gaan. Ben ook benieuwd hoe de
schadevergoeding zal verlopen; probleem lag niet bij de klant. Succes
en bij problemen meteen groots aan de bel trekken!!!!

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag andries,

Wanadoo komt er wat klachten betreft zeer slecht af op de grote consumentensites. Ik snap niet dat je je vraag pas nadat je de beslissing hebt genomen stelt. Sukses, groeten, Ton.