se
door sergehansen May 15, 2005 om 12:43
Computers & telefonie

Wanadoo snelheid

Ik heb de speedtest gedaan op internet en de download resultaten zijn prima (170 kb/s).Ik heb een abonnement van Wanadoo (Wanadoo lite adsl). Alleen de upload snelheden zijn gigantisch laag vergeleken bij de rest. Ik zag dat mensen zelfs 60 kb/s halen en ik kom echt niet verder dan 10 kb.

Kan dat aan mijn instellingen liggen of heeft dat mogelijk een andere oorzaak.

546 8 Rapporteer

dy
door dyne - May 15, 2005 om 16:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een vermoeden, maar dit is lastig te bevestigen. Welk modem gebruikt u en heeft u ADSL over analoog of over ISDN?

De A in ADSL staat voor a-symmetrisch (wat betekent dat de upload en
download niet gelijk zijn) en mijn ervaring is bij sommige mensen dat
de volle upload niet gehaald wordt indien de afstand tussen de klant en
de telefooncentrale te groot is. Zelf ondervind ik ook dit probleem
sinds de laatste speedupgrade: Het hoogste abonnement zou een snelheid
moeten halen van 1Mbit up. Dit is niet te halen, voor de speedupgrade
had ik nergens last van. De downstream werkt probleemloos. Verder
schijnt het zo te zijn dat bij ADSL over ISDN een kleinere
maximumafstand tot de telefooncentrale schijnt te hebben dan ADSL over
analoog.

se
door sergehansen - May 15, 2005 om 16:57
5 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb een fast ethernet modem (Speedtouch 510) en adsl via een analoge lijn.

bj
door bjck - May 15, 2005 om 17:01
82 Antwoorden / 0 Vragen

Toestel voor je splitter? (of ander telefonie apparaat zoals nummermelder, antwoordapparaat, alarm)

Wel een POTS/PSTN of analoge splitter?

bj
door bjck - May 15, 2005 om 17:07
82 Antwoorden / 0 Vragen

En zijn er geen andere applicaties zoals peer-to-peer software wat je
upstream belast? Geen virussen of spyware wat on opgemerkt je upload
bezet.

Upload test van speedtest.nl valt vaker wat tegen in de meting, blijkt dat mordax.nl meer in de juiste richting komt.

Beste test is en blijft het uploaden van een groter bestand naar bijvoorbeeld je homepage ruimte.

se
door sergehansen - May 15, 2005 om 17:19
5 Antwoorden / 19 Vragen

Wat is een POTS/PSTN splitter en hoe kan ik zien dat er zo een heb?

ga
door gangsterx - May 15, 2005 om 21:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

volgens mij heb je een firewall.

Als dat inderdaad zo is, is dit de oorzaak.

grtz.

bj
door bjck - May 18, 2005 om 06:56
82 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn  twee type telefoonabonnementen. Je hebt een analooge
telefoonlijn (belbudget/belbasis/belplus)en dat wordt ook wel POTS of
PSTN genoemd.

En je hebt ISDN (in de varianten ISDN2 en ISDN1 belbasis en belplus).

Voor ADSL heb je dus ook de bijbehorende splitter nodig.

hell-rider
door hell-rider - May 18, 2005 om 21:37
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Serge Hansen

Heb zelf ook sinds begin dit jaar ADSL met een ISDN lijn, normaal gesproken heb je Download z'n 170 en Upload zou je toch zo ongeveer 45 to 50 moeten halen, misschien toch een instelling of inderdaad een firewall? Hen je er i of 2 computers aan hangen dat scheelt ook. Ik denk zelf een aansluiting foutje, een draadje (stekertje hé) een beetje verkeerd en je hebt een probleem, check'it voor de zeker.

Succes WillemG