db
door dbkouwen Dec 13, 2005 om 23:32
Computers & telefonie

Wanandoo 20mb/s Livebox

Zijn er mensen die kunnen zeggen of Wanadoo een goede keus is voor supersnel internet?

Ik hoor slechte verhalen over Versatel, is Wanadoo een goed alternatief?

341 3 Rapporteer

ruud123456
door ruud123456 - Dec 14, 2005 om 21:34
37 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk even naar de vragen en antwoorden op
http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=616&qid=119273
Of je een goede verbinding krijgt, is erg afhankelijk van waar je woont. Telefonie schijnt nog niet zo best te zijn, dus daarmee kun je beter bij KPN (of wat je nu gebruikt) blijven zitten.
Suc6!

qu
door queen1976 - Jan 29, 2006 om 17:03
25 Antwoorden / 43 Vragen

Mij is wanadoo heel erg slecht bevallen. Ik heb het voor me moeder geinstalleerd maar dan zonder de livebox. Het zou in een paar uur gebeurt zijn maar ik heb er 3 dagen over gedaan. De helpdesk van WANADOO stelt niets voor zitten mensen die er niets van af weten en die ESSENTIEELE INFORMATIE achter houden. Heb dit aan den lijve ondervonden. Moest virusscan van hun verwijderen, hadden me alleen niet verteld dat ik alleen verbinding had. Gevolg 4 TROJAANSE PAARDEN. Heb een boze brief op gestuurd daarna geen reactie. Nog een brief AANGETEKEND  geen reactie. Alleen telefoontje of we geintresseerd waren in iets nieuws. Wanadoo is snel om iets te verkopen maar als het op het behandelen van een klacht aan gaat zijn ze NIET THUIS. Lekkere provider. Mijn advies kijk bij een andere of die iets heeft. doe wanadoo als allerlaatste  dit is echt een organisatie. De snelheid valt ook zeker tegen van familie. Als je wanadoo neemt moet je er op rekenen dat de verbinding nog op zich kan wachten en dat je zelf je abbonnement moet opzeggen bij KPN.

Succes wilco

ruud123456
door ruud123456 - Jan 31, 2006 om 00:42
37 Antwoorden / 4 Vragen

Het is bij de Wandoo Helpdesk erg afhankelijk wie je toevallig aan de telefoon krijgt. Ze werken daar (zoals bij de meeste helpdesks) met draaiboeken. Tref je iemand die niet zo deskundig is, dan reutelt hij/zij het draaiboek op en dan kan je wel eens op het verkeerde been gezet worden. Ik was wel in no time online met een gewoon ADSL modem, omdat de persoon van de helpdesk me wel de goede aanwijzingen gaf.
Ook willen ze natuurlijk bij Wanadoo graag live boxen verhuren, dus lopen ze niet zo hard om je te helpen als je een ander modem hebt. Ook haal je de snelheid van 20 Mbit/s waarschijnlijk nooit met een ander modem dan de live box. Nog een punt is dat de snelheid ook nog afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. Volgens hun eigen snelheidsmeter kom ik hier bijvoorbeeld nooit hoger dan 5 Mbit/sec. En als je goed leest staat er ook altijd: snelheid TOT 20 Mbit/s. Kan dus ook veel minder zijn.