re
door reny Mar 9, 2005 om 21:42
Computers & telefonie

Wat kan Ik doen?

Wij hebben van een parteculier eind januari een Camper van 1994 gekocht voor 17250 euro.Nu blijkt dat de omvormer stuk is 730 euro en er is verschrikkelijk met de Kmstand geknoeid,op de teller staat 128000,maar in de autopas staat dat hij in 2003 al 375000 km .Wij hebben de Camper in vertrouwen gekocht,want het waren zo'n nette mensen dus hebben niks zwart op wit.We eisen van de verkoper 3000 euro maar hij reageert niet,wat kunnen we hier nog aan doen?

522 6 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 12, 2005 om 13:07
2308 Antwoorden / 28 Vragen

al koop je iets particulier laat het dan altijd dekra of anwb keuren!!!! helaas is het nu te laat u kunt niets bewijzen. dit probleem komt vaak voor . via nap kunt u de opbouw van de km stand controleren dan kunt u kijken of er werkelijk een trend breuk is of een verkeerde invoer. als u mij het kenteken doorgeeft met de afgelezen km stand kan ik dit voor u controleren. het probleem wat u nu heeft komt vaker voor zonder dat men het weet denk bv aan campers uit duitsland het land daar is veel groter maar ik denk dat ze veel achter uit rijden. al denkt u nu aan oplichting dan is bewijs nog erg moelijk toon maar aan dat zij het geweten hebben. gewoon zo snel mogelijk kwijt zien te raken.succes

re
door reny - Mar 12, 2005 om 13:13
12 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor de reactie,Reny

wg
door wgfs - Mar 15, 2005 om 00:36
8 Antwoorden / 0 Vragen

verhaal halen, langs gaan bij hem en die nette mensen verbaal lastig vallen. laat die gasten maar zweten.

verkopen is geen optie vind ik, maar niet aan een particulier aub, en ook bij handelaren loop je weer het risico dat ie weer bij particulieren terecht komt.

re
door reny - Mar 15, 2005 om 10:14
12 Antwoorden / 25 Vragen

Verbaal lastig vallen ben Ik al druk mee bezig,maar of dat wat uithaald bij mensen die zo intens slecht zijn betwijfel ik,Ik doe het dan ook voor mijn eigen genoegdoening.Verkopen vinden wij ook geen optie want dan ben je net zo slecht als zij zijn.Wij laten repareren wat nodig is,(kost weer hopen geld)en dan toch maar hopen dat we er nog een paar jaren mee kunnen doen,maar de lol is er af .En Ik ga alsnog via mijn Rechtbijstandverzekering proberen een geldbedrag los te krijgen,want Ik heb de autopas als bewijs en een paar e-mails van die kerel,waar in hij wel toegeeft dat het een en ander niet deugt behalve het gesjoemel met de teller geeft hij niet toe,maar dat staat op de autopas dus daar kan hij niet onderuit.

grindweg
door grindweg - Mar 17, 2005 om 12:14
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u kunt controleren of de km stand versleuteld is in de tijd dat de vorige eigenaar er mee gereden heeft via da nap. die is al in uw bezit dan is het een kwestie van data vergelijken. maar al komt het uit dan nog is dat geen gar dat zij uw probleem oplossen. het is in ned nog niet strafbaar en het is een lijdensweg met veel zorgen en al krijgt u gelijk wat moelijk zal zijn dan heeft u nog steeds geen geld gebeurd.ik weet overigens een goede garage voor camper onderhoud die geen diefstal prijzen rekent voor camper onderhoud. succes

st
door stephanj - Mar 29, 2005 om 11:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

helaas kunt u niets aan het geheel doen tenzij u kunt bewijzen dat er kwade opzet in het spel is

de km totaal teller maakt geen deel uit van de vereiste standaard uitrusting van uw voertuig de snelheids meter wel verwarrend omdat het meestal een unit is ook kan het zijn dat de meter is vervangen door bijvoorbeeld een defect de standen hoeven dus niet overeen te komen met de werkelijke kilometrage van het voertuig.

als u het voertuig particulier heeft gekocht is het uw woord tegen dat van de verkoper dit is dus naarmijn mening een onbegonnen zaak en kunt u beter maar een keer slikken en de volgende keer beter op letten

m.vr.gr. stephan