pb
door pbgvrules Mar 3, 2012 om 19:08
Computers & telefonie

Wat kan ik doen? terugbetaling abonnementsgeld na opzegging

3 maart 2012
In 2010 werd glasvezel aangelegd in Leeuwarden en in mijn buurt. Straten lagen open, kabels werden gelegd. Er werd een aanbieding van Lijbrandt gedaan om 2 maanden uit te proberen.
Eind november me aangemeld voor de proefperiode van 2 maanden.
In januari 2011 werd glasvezel van de straat eindelijk doorgetrokken naar in huis en daarna duurde het zeker nog een week eer er een monteur kwam om een modem aan te sluiten en die bleek in de meterkast te komen, terwijl ik gevraagd had of het in huis kwam te zitten. Ik woon in een studentenhuis met meerdere mensen en de meterkast zit in de gang en zo zou iedereen gebruik kunnen maken van het glasvezel en mee kunnen liften op mijn abonnement.
Ook had ik niets aan de kabelaansluiting voor tv want daar moest je een HDMI aansluiting voor hebben.
Ik heb 3 keer per mail laten weten dat ik het niet eens was met de aansluiting in de meterkast en dat mijn apparatuur niet geschikt was (geenHDMI) en pas na de derde keer kreeg ik 5 februari (al 2 weken van mijn proefperiode voorbij) reactie dat ik een brief kon schrijven met opzegging, mijn klachten en ondertekenen
16 febr. 2011 kreeg ik bevestiging dat ze mijn brief hadden ontvangen.
Op dezelfde dag kreeg ik ook een mail dat mijn redenen niet gegrond waren en dat ik maar even een apparaat met HDMI moet aanschaffen zodat ik het boxje voor digi-tv kan gaan gebruiken. (doe je echt even als student)
Uiteindelijk, na dit bericht toch maar geprobeerd of ik enigszins de aansluiting kon uitproberen, dus heb ik de draad tussen de deur gelegd en een TV met HDMI geleend van iemand. De internetverbinding was in geen opzicht snel te noemen, viel zelfs geregeld weg, wat mij onvoorstelbaar overkwam daar ik een “eigen” signaal ontvang. Ik behaalde niet de geadverteerde 50/50, hooguit 17/1.2 wat zelfs mijn oude verbinding via de telefoonlijn haalt.
Op basis daarvan kon je volgens de voorwaarden op hun website (in die tijd stond dat erop) je abonnement stoppen, zat je er niet aanvast.
En dan de TV : omdat waarschijnlijk de verbinding al niet goed loopt, had ik een erg storend signaal, wat totaal geen verbetering is t.o.v. de analoge van UPC. “On demand uitzending gemist” duurde erg lang met bufferen, kon in de tussentijd zelfs een hele maaltijd bereiden.
Heel wat brieven geschreven om op te zeggen
Eerst wilden ze dit niet, volgens hun zat ik er nu aan vast.
Ze bleven abonnements geld van rekening afhalen en als ik geld weer terug haalde kreeg ik dreigbrieven over deurwaarders en incassobureaus en omdat ik dat niet prettig vond betaalde ik toch maar wel.
Uiteindelijk kreeg ik eind mei een schrijven dat ze mijn abonnement zouden stoppen en ik met terugwerkende kracht mijn betaalde geld terug zou ontvangen.
Tot op heden heb ik dat nog niet ontvangen.
Om de maand een brief geschreven naar Lijbrandt om ze te helpen herinneren.
Dan schrijven ze terug : Eventueel door ons in rekening gebrachte abonnementskosten zullen op uw eerstvolgende factuur gecrediteerd worden.
Maar er komt geen geld en dus maar weer een brief geschreven en dan ontvang ik een brief van hun met de mededeling dat ze mijn brief door sturen naar de klachtencommissie en dat die het zal bekijken.
Weer een maand later maar weer geschreven dat ik nog niks gehoord heb en dat ik mijn geld nu wel eens terug wil ontvangen en dat dat nu wel met rente mag en de kosten van al de postzegels.
Kreeg ik als pleister op de wonde een vvvbon van € 25,- en excuses, maar nog steeds niet mijn geld.
Maar weer eens een brief geschreven (inmiddels november 2011) dat ik het binnen 14 dagen bijgeschreven wil hebben, maar nog niets.
Januari 2012 maar weer een brief geschreven, maar hoor er helemaal niets op.
Het is geen enorm bedrag (gaat om ong € 90,- en dan liefst nu met rente), maar het gaat ook om het principe en het gaat wel om mijn geld. Als ik hun niet op tijd betaalde werd er gedreigd met deurwaarders, maar als ik het niet ontvang wat dan?
Kunt u mij zeggen wat ik nu nog kan doen om mijn geld terug te ontvangen?
Met vriendelijke groeten

3898 6 Rapporteer

dc
door dcz - Mar 3, 2012 om 19:50
439 Antwoorden / 1 Vragen

Wat U in ieder geval wel heel snel moet doen is een mail sturen naar de kassa-online redactie en uw NAW gegevens laten verwijderen!
Gebruik hiervoor de contact-link onderaan deze pagina.

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2012 om 21:19
11571 Antwoorden / 51 Vragen

De redactie is geïnformeerd over de privé gegevens en verzocht ze te verwijderen.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 4, 2012 om 02:48
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrag wat afgeschreven werd direct bij uw bank storneren (binnen 60 dagen).

Een aanngetekende brief naar debiteur (Lijbrandt) met de vordering, gelijk de wettelijke rente aanzeggend over het te vorderen bedrag. Indien betaling uitblijft de vordering uit handen wordt gegeven aan incassobureau - voor particulier in Arnhem.

Een als de kantonrechter in beeld komt, dan volgt meestal direct de betaling.

aragon
door aragon - Mar 5, 2012 om 12:58
106 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook mogelijk om als particulier een incassobureau in te schakelen.
Alle hieruit voorvloeiende kosten komen ten koste van Lijbrandt.
Ik vermoed dat Lijbrandt dan zeer snel tot betaling zal overgaan.

jpm
door jpm - Mar 6, 2012 om 13:24
820 Antwoorden / 28 Vragen

U hebt een VVV-bon van 25 euro en excuses. Voor Lijbrandt een reden om te denken dat ze van u af zijn vermoed ik. Voor u een goed bewijs dat dit bedrijf toegeeft fout te zijn, dus u hebt nu een goed onderbouwde vordering.

Ik zou ze nog maar eens een brief schrijven waarin u dit bedrijf maant om uw geld, inclusief de kosten (die u specificeert) voor een bepaalde datum te betalen, alsmede om het abonnement definitief ongedaan te maken. U kunt aangeven dat anders de vordering uit handen wordt gegeven waarbij u tevens zegt dat de daarmee gemoeide extra kosten ook voor hun rekening zijn.

Als u dan binnen de door u vastgestelde redelijke termijn (2 weken, 4 weken?) geen geld hebt ontvangen stapt u dan gerust naar een incassobureau. Ik vermoed dat het niet zo ver zal komen, maar indien dat wel het geval is: doorzetten nu.

Ik wens u veel succes.

pb
door pbgvrules - Apr 11, 2012 om 07:11
6 Antwoorden / 3 Vragen

allemaal hartelijk dank voor jullie reactie. het is gelukt ! Geld terug gekregen via een incassobureau. Flauw dat je zo ver moet gaan en dat ze het niet rechtstreeks met je willen regelen. Nu heeft het ze dus meer geld gekost en mij een jaar brieven sturen.