de
door dejah Mar 18, 2013 om 14:06
Computers & telefonie

Wat te doen aan spam die gebruik maakt van je e-mail adres

Ik zag een vraag over blokkeren van spam, maar in mijn geval wordt er veel spam verstuurd die zogenaamd van mij afkomstig is. In het verre verleden heeft mijn e-mailadres op mijn website gestaan. Daar wordt nu kennelijk misbruik van gemaakt. Nu krijg ik als webmaster iedere dag mailtjes met 'mail delivery failed' en 'undeliverable' enz, van spammailtjes die niet door mij maar wel met mijn e-mailadres als afzender zijn verstuurd. Hoe kan ik dat stoppen, of meot ik het maar gewoon accepteren?

11093 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo dejah,

Kun je het betreffende mailadres niet opheffen en een nieuw adres aanmaken?

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het opheffen van een bestand adres en een nieuwe aanmaken is advies wat vaak niet zo gemakkelijk doorgevoerd kan worden.

Ik heb dit één keer gedaan en hoop het nooit weer te hoeven te doen (vandaar dat ik voor een mail-oplossing heb gekozen die niet afhankelijk is van een Internet-provider).

Ik gebruik Internet behoorlijk intensief. Mijn mail-adres wordt gebruikt voor vele mailingslists, staat bekend bij vele webshops.... maar wordt ook gebruikt voor zeer belangrijke zaken als Digid. Om nog niet maar te spreken van de vele mensen waarmee ik via mail mee communiceer. Het overal wijzigen en/of doorgeven is heel veel werk.

Spam los ik op met spam-filters, white/black lists en rules. En dat werkt, ik vind haast nooit spam tussen mijn normale mail.... maar wel in de folder die voor spam in gereserveerd.

Gr.,
Rob.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@rberkers:

Tja, het is ook niet erg verstandig om voor al je zaken hetzelfde e-mailadres te gebruiken. Als je e-mailadres eenmaal in dat 'circuit' terecht is gekomen doe je er niets meer aan. Dan is het óf een ander e-mailadres gaan gebruiken óf accepteren dat je die 'zooi' binnen krijgt. Een andere oplossing is er niet.

Freya

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u uw wachtwoord veranderd van het desbetreffende adres, dan kunnen ze geen mailtjes meer namens u sturen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

rubyn schreef op maandag 18 mrt 2013, 16:48: Als u uw wachtwoord veranderd van het desbetreffende adres, dan kunnen ze geen mailtjes meer namens u sturen.


Mag ik hier even heel hard om lachen? Ze hebben dat wachtwoord niet en hebben het ook helemaal niet nodig.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

rubyn schreef op maandag 18 mrt 2013, 16:48: Als u uw wachtwoord veranderd van het desbetreffende adres, dan kunnen ze geen mailtjes meer namens u sturen.

Als het zó simpel was....... maar zo werkt het natuurlijk niet.......

Wel eens van 'spoofing' gehoord?

Freya

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

rubyn schreef op maandag 18 mrt 2013, 16:48: Als u uw wachtwoord veranderd van het desbetreffende adres, dan kunnen ze geen mailtjes meer namens u sturen.


Top, zulke 'goede' adviezen!

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

E-mail adres veranderen helpt niet. Als je een website hebt die - ik noem maar wat- jantjedevries.nl heet en je hebt e-mailadressen die eindigen op @jantjedevries.nl, dan blijven er mailtjes verstuurd worden, zelfs vanuit niet bestaande e-mailadressen. Je hoeft er alleen maar op te zetten: verzonden door grietje@jantjedevries.nl en van de duidenden spams komen degenen die naar een foutief adres gestuurd worden, retour naar de webmaster van jantjedevries.nl. Oplossing zou dan zijn de hele website te laten vervallen, maar dat gaat wat erg ver. Ik vermoed dat dit soort identiteitsfraude niet te bestrijden is.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En je hebt jouw mailadres vermeld op de website?

ve
door verwijderd - Mar 18, 2013 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar is helaas helemaal niets aan te doen. Je hoeft je e-mail adres niet eens op je site te hebben staan, e-mail is te verzenden met elke afzender die men maar wil. Ik kan zonder problemen mail sturen vanaf matthijs@vara.nl (om maar iets willekeurigs te noemen). Veel anti-spam software zal wellicht wel zien dat de werkelijke afzender en domein niet overeenkomen en de mail bouncen, maar dat komt dus nooit bij de afzender terecht, maar bij het gebruikte e-mail adres, mits dat bestaat.

Ik heb zelf ook een paar domeinnamen, dus ik heb dat soort dingen helaas ook ervaren. Mede omdat ik de catch-all heb aanstaan, gelukkig wel op een aparte mailbox.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer