ku
door kuzurenl Feb 19, 2012 om 14:28
Computers & telefonie

Wat te doen met SIMPEL?

Ik heb een vraag, wat moet ik doen met telefonie provider SIMPEL. Echt ik heb zoveel spijt dat ik ooit bij hun wat heb afgesloten. Het is al een paar keer voorgekomen, dat mijn telefoon werd afgesloten ondanks dat de rekening gewoon betaald was. De rekening daarna staat ineens extra kosten omdat de vorige maand het was afgesloten. Hier ben ik dus totaal niet mee eens, aangezien ik gewoon optijd betaald hebt.

Maar dat is niet alles als je hun nou belt of een mail stuurt je krijgt nooit een reactie of je krijgt ze nooit aan de telefoon.

Nu is mijn abbo over een maand afgelopen en wil ik opzeggen. Nu het volgende heb al 2x een mail gestuurd voor opzegging maar ik krijg nooit wat terug. Dan maar bellen, maar daar krijg je ze simpel weg nooit te pakken.

Ik wordt helemaal gek van deze provider en hoop dat ik eraf kom

Hoe moet ik deze problemen oplossen?

4228 11 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Feb 19, 2012 om 14:46
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Heb je het via het contactformulier geprobeerd?

Contactformulier

Lijkt mij te moeten lukken.

Succes, Jantje

tdehond
door tdehond - Feb 19, 2012 om 15:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Contactadres bovenaan: klik...
Als mijn opzegging door een provider genegeerd wordt ga ik voor een aangetekende brief. U kunt dan meteen uw toestemming tot automatische incasso intrekken per einddatum contract.

(Dat maakt eventuele onterechte incasso's tot 13 maanden na incasso terug vorderbaar. )

Dan kan ik bewijzen dat ik heb opgezegd ( copie brief + verzendbewijs zorgvuldig bewaren tot bevestiging opzegging binnen is!)
Bevestiging dan weer 5 jaar na einddatum overeenkomst bewaren

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 19, 2012 om 18:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Weet iemand hoelang het duurt bij Simpel, nadat ze een stuk of twintig aanmaningen verzonden hebben (een plaatselijke vereniging was er blij mee :-)), voordat ze het incassobureau inschakelen? Vind het nogal verdacht dat ik nu al bijna 2 maanden niets meer van ze verneem.
Zou het nogal jammer vinden als ze mij 'vergeten', zou graag zien dat mijn zaak door het kantongerecht afgehandeld wordt :-).

En voor iedereen geldt; doe het niet klant worden bij Simpel

ku
door kuzurenl - Feb 20, 2012 om 04:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bedankt voor de antwoorden.
Jantje uiteraard heb ik dat ook geprobeert, maar nooit bericht gehad ze moeten minstens wel 10 keer via het contact formulier bericht van mij hebben gehad. Ik snap gewoon niet dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn (dat ik ze niet te pakken krijg). Heb veel abbo's gehad, maar eigenlijk nooit problemen gehad, maar met Simpel ik wordt er niet vrolijk van.

Een aangetekende brief is inderdaad geen slecht idee en dat ga ik maar doen kost wat, maar dan heb je inderdaad ook altijd goed bewijs.

jopajo
door jopajo - Feb 20, 2012 om 12:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als het bedrag automatish van Uw rekening wordt afgeschreven, kut U dit stoneren.
Dat wil zeggen: TERUG laten storten op Uw rekening.

Dit kunt U doen met internetbankieren.

audb
door audb - Feb 20, 2012 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u bewijs dat u op tijd heeft betaald?

Maak daar een kopie van en stuur dit met een bezwaarschrift naar Simpel.
Zet hier in duidelijk dat u eist dat ze het te veel betaalde geld terug storten op uw rekening.

Of u ook het abonnement stop kan zetten hang af van hoe Simpel dit wil gaan oplossen.

Wel kan u ze wijzen op de voorwaarden op het contract en dat u zich dar aan heeft gehouden maar Simpel in gebreken zijn gebleven.

jan118
door jan118 - Feb 20, 2012 om 13:04
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus ook problemen met simpel. Ik kreeg ineens de mededeling dat ik even 50 euro tussentijds moest overmaken want ik had een hoger gemiddelde met bellen dan anders. Had geen betalingsachterstand en ze konden het zo van mijn rekening incasseren. Betaalde ik niet tussen door dan werd ik geblokkeerd, en dat 4 dagen voor dat ze het geld konden afschrijven. Ik heb de bank opdracht gegeven om SIMPEL te blokkeren zo dat ze geen geld meer van mijn rekening konden innen. Krijg ik een rekening thuis en moet ik in totaal iets meer dan 10 euro betalen, en over die 50 euro hoor ik ineens niets meer.
Als zij mij afsluiten voor 10 euro dan bekijken ze het maar, maar ik betaal alleen nog de 10 euro en verder heb ik een ander telefoonnummer bij een andere provider.
SIMPEL doet zijn naam eer aan, het zijn simpele zielen daar bij simpel.

ha
door harryromijn - Feb 20, 2012 om 13:37
272 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort geneuzel houdt mij al heel veel jaren tegen om mijn al jaar-en-dag bij velen bekende mobiele nummer te verhuizen naar dit soort goedkope alternatieven. Zijn nooit te bereiken, klantenservice moet zo goedkoop mogelijk, dus met niet ingewerkte krachten, antwoorden komen of nooit of half of duurt een eeuwigheid. En dat voor 10-20 Euro per jaar ?
Hoeveeel tijd bent u al kwijt om eindelijk eens iets goed geregeld te krijgen bij dit soort goedkope alternatieven ??

door 3210 - Feb 20, 2012 om 13:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

I.p.v. een aangetekend schrijven, wat ook 'n euro of 7 kost volgens mij, kan je ook een fax sturen, is in vele gevallen goedkoper en heeft evenveel 'bewijskracht'.
Ik werk al jaren op deze manier, zowel beroepsmatig als voor privé doeleinden.

Succes ermee !

jan118
door jan118 - Feb 20, 2012 om 14:24
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=3210 schreef op maandag 20 feb 2012, 13:41]I.p.v. een aangetekend schrijven, wat ook 'n euro of 7 kost volgens mij, kan je ook een fax sturen, is in vele gevallen goedkoper en heeft evenveel 'bewijskracht'.
Ik werk al jaren op deze manier, zowel beroepsmatig als voor privé doeleinden.

Succes ermee !
Iedereen heeft natuurlijk ook een fax. Ik niet in ieder geval.

anglo
door anglo - Feb 20, 2012 om 15:37
95 Antwoorden / 22 Vragen

meestal hebben hoofdpostkantoren "als die nog bestaan" een Fax