ro
door robbie_1 Nov 16, 2003 om 13:36
Computers & telefonie

WAT TO DO?

Ik heb een vrij recent nieuw moederbord met daarop een pentium III 800 MHz en 128 MB RAM
Mijn harde schijf heeft een capicteit van 20,4 GB met 5400 rpm. Moet ik mijn pc overclocken en upgraden met nieuwe componenten of een geheel nieuw systeem kopen?

775 7 Rapporteer

ra
door ralph - Apr 16, 2004 om 12:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het overclocken van een processor brengt kleine risico's met zich mee, het feit dat je een nieuw moederbord hebt en een 20 GB harde schijf lijkt het me beter om je pc up te graden. Je hoeft immers geen nieuwe cd-rom drive(als u die dan zou hebben) en geen pc kast. Ik raad u een P IV 2,4 GHz 533 FSB ( deze kunt u dan nog altijd overclocken) en een geheugen DIMM van 512 MB RAM PC 2700 of 3200 (die andere kunt u het beste verwijderen). Verder weet ik niet hoe het met uw grafische kaart zit maar als deze onder de 64 MB zit (en u bent een gamer) dan raad ik u aan deze te vervangen. Een Gforce fx 5200 volstaat prima. Dit pakket met alles erop en eraan kost u zo'n 350-400 euro. Hopelijk kunt u iets met dit advies

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 12:00
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dit ligt geheel aan je wensen. Voor office-werk en internetten is dat systeem ruim voldoende. Maar voor spellen spelen raad ik je een nieuw systeem aan. Niet upgraden, bij zo'n oud systeem kun je beter voor een nieuw systeem gaan. Zodoende houd je het oude systeem compleet, en kun je een goedkoop nieuw systeem samenstellen. Ik raad je sterk aan losse onderdelen te kopen bij een webshop, ipv een nieuw computer in de winkel. Zo heb je voor €600 al een supersnelle spelcomputer, zonder monitor. Ik heb een aantal hardwarelijstjes gemaakt, kijk eens op: http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 12:00
26 Antwoorden / 1 Vragen

Zou je een Nieuw Systeem willen hebben of alleen uitbreiden?
volgende link is naar ervaringen zeer tot zeer goed.
http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index-ie.html
Maar Eh je kunt natuurlijk ook voor een DELL systeem kijen die heb je al voor 435 euro.
kies dan voor een 2400 toppie.
succes
LJ

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 12:00
26 Antwoorden / 1 Vragen

Zou je een Nieuw Systeem willen hebben of alleen uitbreiden?
volgende link is naar ervaringen zeer tot zeer goed.
http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index-ie.html
Maar Eh je kunt natuurlijk ook voor een DELL systeem kijen die heb je al voor 435 euro.
kies dan voor een 2400 toppie.
succes
LJ

ab
door abpie - Apr 16, 2004 om 12:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

verkoop via handel pen 4 1800 mhz al vanaf ongeveer 400euro nieuw met gar. bel 0251246623

ma
door maxi_013 - Apr 16, 2004 om 12:00
15 Antwoorden / 7 Vragen

Ga eens naar www.cpudatabase.com Hier kan je alles vinden over OVERKLOKKEN

ha
door hackops - Apr 16, 2004 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

het makkelijkste en goedkoopste is,neem een nieuwe cpu.bv p4 asus mainbord(75 euro
) intel 2.4 ghz proseccor (90 euro)cooler(10 euro)256 ddr geheugen(50 euro) voeding (10 eoro)
dan ben je voor ongeveer 230 euro klaar,want de rest heb je zelf nog.
veel su6