door 46erwin46 Oct 3, 2011 om 17:14
Computers & telefonie

Waterschade galaxy s plus 3 weken oud

hallo,
Ik heb inmiddels 7 weken geleden een abonnement afgesloten bij de belcompany met een vodafone bel+sms+web abonnement 200 met een gratis samsung galaxy s plus. Mijn toestel begon alleen na 2,5 week te storen met opladen maar hij deed het nog wel, maar na 3 weken wilde hij helemaal niet meer opladen. Dus ik terug naar de belcompany om hem op te laten sturen, toen kreeg ik 2 weken later het bericht dat er waterschade is geconstateerd en dat het niet onder de garantie valt, maar dit is onmogelijk want mijn telefoon is nooit in een vochtige of natte ruimte geweest en er is nooit in de regen mee gebeld. Dus ik had volgens de meneer van de belcompany 2 keuzes de eerste was om mijn telefoon ongerepareerd terug te krijgen of om hem voor de 2e keer op te laten sturen. Ik heb hem dus voor de tweede keer op laten sturen en twee weken later kreeg ik weer bericht dat er weer waterschade is geconstareerd maar dat ik hem voor 240 euro kan laten maken. Ik vind dit natuurlijk nergens op lijken want ik heb het toestel net 3 weken en dan mag het natuurlijk nooit zo kapot gaan, ik heb dit ook tegen de verkoper gezegd maar het is mijn eigen probleem en hun kunnen er niks aan veranderen. Wat kan ik hier nu aan doen? want mijn abonnement loopt wel gewoon door.

1523 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 3, 2011 om 17:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Waterschade is m.i. de hoofdreden waarmee u als klant afgescheept wordt om onder de garantie uit te komen.

Misschien kan met een goedkoop simlock vrij gsm toch gebruik gemaakt worden van uw abonnement.

abarth
door abarth - Oct 3, 2011 om 21:00
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond.
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
De kreet vochtschade is hier niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2

Voorbeeldbrief Consuwijzer

Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.

bcklantenser
door bcklantenser - Oct 6, 2011 om 11:54
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte klant,

Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw probleem. Kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen via telefoonnummer 0318-569 852, of ons een e-mail kunnen sturen naar klantenservice@belcompany.nl ? Uw klacht is bij ons bekend onder referentie BC1110-250.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

bcklantenser
door bcklantenser - Oct 11, 2011 om 15:19
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte klant,

Inmiddels heeft u contact gezocht en hebben wij uw gegevens erbij kunnen zoeken. We hebben u zojuist een brief verstuurd met een oplossing. Deze kunt u morgen, uiterlijk overmorgen op uw thuisadres verwachten.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

md
door mdoes - Nov 27, 2011 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn , of niet , om dit verhaal te lezen. Ik heb nl precies dezelfde klacht. telefoon is alleen besteld bij Belsimpel.
Ook 2x opgestuurd.
1e keer via Samsung klantenservice. Hier werd vocht schade geconstateerd en verder niets gedaan.
Toen weer Belsimpel gebeld. Van hun moest het toestel naar een ander adres. Zelfde conclusie maar wel schoon gemaakt. Toestel werkte 1 week goed en daarna begonnen dezelfde klachten weer. Ben bang dat ik in het zelfde praatje nu val dat er geen garantie op zit. Stond ook op de begeleidende brief. Toestel is gekocht in Augustus. Wat nu?

door 46erwin46 - Nov 27, 2011 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb uiteindelijk wel een nieuw toestel gehad, dit was echt een hele nette en goede service van de belcompany. Maar volgens mij moet je net geluk hebbe hoe de service van belsimpel is. Probeer het anders bij ne provider mischien kunne die j verder helpen. Succes ermee.

Erwin