sa
door sanneklok Nov 11, 2007 om 12:47
Computers & telefonie

We hebben @home maar willen er vanaf...

Sinds een jaar ongeveer hebben wij een abonnement voor telefoon,tv en internet bij @home. Als er een storing is is het meteen wanhoop! Je hebt iemand aan de lijn die per se wil dat je even de verbinding uit het contact trekt al zeg je dat je dat al hebt gedaan voor het bellen... "ik wil het nóg een keer" zei de brave broeder....resultaat...ook geen telefoon meer. Dan een half uur aan de telefoon en regelen tot je zelf ontregelt raakt en nog niets kunt doen. De mail kwam wel binnen op de webmail maar verder niet, stom dus. We willen dus gewoon van dit gezeur af. Wat is een internetprovider waarvan jullie ons kunnen zeggen dat het goed is en waar je van opaan kan? Graag een advies want er zijn onderhand zo veel mogelijkheden dat ik niet meer kiezen kan!  Groet en vast bedankt,                                                        Sanne

318 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hangt erg af van van je bereid bent om te betalen en van je eigen probleemoplossend vermogen. Ik ben wel tevreden over xs4all, over de prijs wat minder. Zie http://www.xs4all.nl/overxs4all/feiten/tests.php

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je snelle reactie! Als ik alle reacties zi dan is me duideijk dat het een betrouwbare provider is. Omdat je schreef over de prijs ben ik die gaan zoeken maar die komt er nergens uit. Hoeveel kost daar een abonnement voor internet en t.v?

Bedankt vast, Sanne

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanne,

Ja zo gaat het met vele internetters hier in Nederland, die providers toch!
En als je dit dan weer leest 'Nederlander dominant op internet' dan vraag je jezelf ook weer af hoe kan dat nu weer.
Alles is tegenstrijdig dus ook dit. Tja wanneer houden die storingen eens een keer op? Dat vraag ik me ook af.

Cat

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Capecat je bent dus ook niet tevreden met je eigen provider?Als het wel zo is graag de naam want met Home hebben wij het helemaal gehad. Toen we ons telefoon abonnement kregen konden we met onze set van twee telefoons alleen bellen met de één en gebeld worden met de ander. Toen we ze daarover benaderden zeiden ze doodleuk "dan heb je toch wat je nodig hebt?".

Sanne

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanne,

Je leest alleen maar over probleem hier en probleem daar, vandaar.
Welke provider maakt m.i.z. niet zo veel uit, als je de boel maar gescheiden houdt.
ADSL en telefonie, kabel en telefonie of wat dan ook het blijft overal storingen geven. Of heb ik het mis?

Ik heb het gelukkig nog steeds apart en, even afkloppen want dat moet echt wel tegenwoordig, nog steeds zonder problemen.

Cat

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

xs4all doet geen TV

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Carecat, misschien geef je nu wel de hint waar we naar toe moeten. Niet meer de zelfde provider voor al die dingen en alles ergens anders onder brengen. tv bij Home geeft geen problemen dus die laten we daar en dan is het misschien beter om telefoon en internet elk naar een andere leverancier over te brengen.              We komen verder, bedankt!

Sanne

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet mee eens en u wil er weer vanaf: heel eenvoudig: schriftelijk een aangetekend te verzenden opzeggen met in acht name van de opzegbepalimngen. Overigens: met @home kunt u geen andere kabelaar kiezen en als u een RTV overeenkomst heeft om TV te kijken etc dan heeft u er weinig aan om dat op te zeggen. I-net kan wel maar dan moet u over naar een telefoonprovider. Eventueel KPN kan dan met ook Digitenne of TV via telefoonlijn maar ook daar zijn af en toe, net als bij alle andere providers de nodige problemen. best is dus uw klacht(en) schriftelijk kenbaar te maken bij @ home onder verwijzing naar:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er komt nog heel wat bij kijken zie ik al...

Weet iemand van jullie ieta van Casema of/en Orange? Vooral over de laatste kregen we een enthousiast  verhaal.                                Sanne

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op de site van casema en orange en doe de postcode check want als je regio onder essent =@home valt kan je niet naar een andere kabel aanbieder wel naar een telefoon aanbieder.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Essent is hier inderdaad de "de baas in huis"maar veel mensen hebben toch ook wel andere providers. Ik ga het nakijken, bedankt!  Sanne

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het abonnement bijna een jaar oud is, dan lijkt mij dat het abonnement met inachtneming van de opzegtermijn (meestal 1 maand) wordt opgezegd voor het deel van telefonie en eventueel internet. Voor kabeltelevisie heeft u nog geen keus van switchen, hoewel die wenselijkheid wel wordt geuit, net als bij energie.

Er zijn genoeg alternatieven van isp-aanbieders o.a.: Alice, Tiscali, Telfort, Speedlinq, XS4ALL en nog velen anderen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZXo, dat zijn heel wat namen. De eerste twee van casema en Orange kab ik al vergeten, die worden op onze postcode niet geleverd... Ik ga eens verder proberen! Bedankt in elk geval. Weet je iets over de kwaliteit van deze providers?                                                   Groet, Sanne