herman58
door herman58 Feb 8, 2012 om 21:32
Computers & telefonie

Webcam onder W7

Een kennis van mij heeft een nieuwe pc met W7 er op.
Nu kan ik zijn webcam ( merk creatieve ) wel installeren maar hij werkt dan niet onder W7.
Nu kan je W7 drivers via internet downloaden hoorde ik, maar dan heb je nog geen opstartbestand.
Moet ik dan eerst de cd weer installeren en dan de drivers van internet er over heen installeren?
Of moet hij een nieuwe kopen?

501 5 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Feb 8, 2012 om 21:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je de driver van internet (van de website van de fabrikant dus) download is dat normaalgesproken een uitvoerbaar bestand. Als het een ZIP of RAR bestand is dan eerst even uitpakken. Je hebt niets anders nodig. Maar het kan zijn dat er geen Win7 driver beschikbaar is, dan kun je met de Vista versie proberen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 9, 2012 om 15:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Via apparaatbeheer kun je de nieuwe drivers installeren, komt vaker voor dat het niet executable is

Al is het denk ik nu aannemelijker wat zwaardvis zegt dat het een ingepakt bestand is

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2012 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo herman58,

Ga naar deze pagina , klik op het goede type en download de driver.
Je kunt (meestal) ook op de blauwe knop 'Software Autoupdate' klikken.
We horen wel of het dan werkt.

Suc6

herman58
door herman58 - Feb 10, 2012 om 16:54
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb vanmiddag bij hem van alles geprobeerd, maar het lukte niet, ook niet met de drivers.
De nieuwe pc liep zelfs vast.
Ik heb hem maar geadviseerd om een nieuwe te kopen die wel onder W7 draait.
Ze zijn er al vanaf 15 Euro te koop, en veel eissen stelt hij er niet aan.
Ik had zelfs nog een trust webcam, maar ook die werkte niet met andere drivers.
Ik heb mijn best voor hem gedaan.
Ik wil jullie bij deze wel hartelijk bedanken voor alle adviezen.

Met vr. gr, Herman.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2012 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

Jammer.
Bedankt voor het terugmelden.
Goed weekend.