ge
door gerry67 Sep 29, 2010 om 13:07
Computers & telefonie

Webcam op zijn kop

hoi
mijn laptop een asus 59l heeft een ingebouwde web cam
deze geeft het beeld steeds op zijn kop kan er bij extra en instellingen niks aan veranderen .
Ik las hier ook al over met een andre asus .
vraag zou iemand een driver voor me kunnen zoeken die werkt op win7 32 bit

12195 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2010 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerry67,

Ik neem aan dat je dan deze vraag + antwoorden al gelezen hebt?

ge
door gerry67 - Sep 29, 2010 om 13:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja die had ik gelezen alleen kon ik op de site geen driver vinden voor mijn laptop

=edrick3 schreef op woensdag 29 sep 2010, 13:44: Hallo gerry67,

Ik neem aan dat je dan deze vraag + antwoorden al gelezen hebt?

ge
door gerry67 - Sep 29, 2010 om 18:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

dank je voor de reactie .
ik kan aleen geen os kiezen met dit type.
Wat nu??

=edrick3 schreef op woensdag 29 sep 2010, 14:16: @gerry67,

Op internet gevonden:
Bij Apparaatbeheer het stuurprogramma van de webcam verwijderen
( [Installatie ongedaan maken] bij Eigenschappen -> Stuurprogramma )

Kijk op de support site van Asus (support.asus.com) en zoek naar het stuurprogramma van je webcam.
Daarvoor moet je weten welke webcam je hebt, die vind je bij:

Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Beeldapparaten -> [rechtsklik webcam] Eigenschappen -> tabblad Details -> onder Eigenschap: Hardware-id's
De onderste waarde is dan je webcam PID (zo noemen ze het op de asus-site)

Daarmee naar de asussite gaan -> downloads en zoeken naar het type van je laptop (bij jou dus Pro59l ?), daarna r(na OS te hebben ingevoerd) het tabblad Cameras aanklikken. Eenmaal daar aangekomen moet je in de lijst zoeken naar de versie die voor je webcam geschikt is.

Hoop dat het lukt, Suc6.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2010 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerry67,

Blijkbaar is er dan (nog) geen driver voor W7.
Weet zo snel ook geen andere oplossing.

(Misschien komt dirck nog langs met een idee)

Je zou ook nog kunnen kijken of je deze kunt vinden en downloaden. Wie weet.

Camera_Chicony_Vista32_Win7_32_615200260.zip

Suc6

ge
door gerry67 - Sep 29, 2010 om 19:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoera
Het is gelukt ,heb een iets nieuwer type genomen waar win 7 wel in voorkomtgenomen.
Dank aan u door de goede en duidelijke uitleg,nu kunnen onze vrienden ons gewoon zien.
Je bent een topper

=edrick3 schreef op woensdag 29 sep 2010, 14:16: @gerry67,

Op internet gevonden:
Bij Apparaatbeheer het stuurprogramma van de webcam verwijderen
( [Installatie ongedaan maken] bij Eigenschappen -> Stuurprogramma )

Kijk op de support site van Asus (support.asus.com) en zoek naar het stuurprogramma van je webcam.
Daarvoor moet je weten welke webcam je hebt, die vind je bij:

Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Beeldapparaten -> [rechtsklik webcam] Eigenschappen -> tabblad Details -> onder Eigenschap: Hardware-id's
De onderste waarde is dan je webcam PID (zo noemen ze het op de asus-site)

Daarmee naar de asussite gaan -> downloads en zoeken naar het type van je laptop (bij jou dus Pro59l ?), daarna r(na OS te hebben ingevoerd) het tabblad Cameras aanklikken. Eenmaal daar aangekomen moet je in de lijst zoeken naar de versie die voor je webcam geschikt is.

Hoop dat het lukt, Suc6.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2010 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerry67,

Op internet gevonden:
Bij Apparaatbeheer het stuurprogramma van de webcam verwijderen
( [Installatie ongedaan maken] bij Eigenschappen -> Stuurprogramma )

Kijk op de support site van Asus (support.asus.com) en zoek naar het stuurprogramma van je webcam.
Daarvoor moet je weten welke webcam je hebt, die vind je bij:

Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Beeldapparaten -> [rechtsklik webcam] Eigenschappen -> tabblad Details -> onder Eigenschap: Hardware-id's
De onderste waarde is dan je webcam PID (zo noemen ze het op de asus-site)

Daarmee naar de asussite gaan -> downloads en zoeken naar het type van je laptop (bij jou dus Pro59l ?), daarna r(na OS te hebben ingevoerd) het tabblad Cameras aanklikken. Eenmaal daar aangekomen moet je in de lijst zoeken naar de versie die voor je webcam geschikt is.

Hoop dat het lukt, Suc6.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2010 om 19:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerry67,

Mooi dat het toch nog gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr. edrick3

dirck
door dirck - Sep 29, 2010 om 22:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 29 sep 2010, 18:55](Misschien komt dirck nog langs met een idee)
Is al niet meer nodig zie ik

Groet, Dirck