Ja
door Jasmijn_ Nov 25, 2016 om 23:51
Computers & telefonie

Eigenaar website 123ik.nl ?

Op deze website http://www.123ik.nl/ staat al een tijd een profiel van mij met linkjes naar mijn social media accounts die ik altijd afgeschermd heb omdat ik niet wil dat iets vindbaar is. En tevens heb ik nooit toestemming gegeven om mij daar zomaar op te plaatsen.

Op hun website kun je een verzoek indienen om je pagina te laten verwijderen en als dat binnen 30 dagen niet gedaan is moet je het maar nog eens indienen enz enz.

Zoals verwacht is er nog steeds geen gehoor gegeven aan mijn verzoek, weet iemand waar ik contactgegevens kan opzoeken om het per mail maar eens te proberen?

5512 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2016 om 00:01
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zie ook nergens een e-mail adres. Wel dat het een dating site is. (Dacht nl. eerst dat je 123inkt.nl bedoelde) vandaar dat ik verbaasd was. Dus waar afmelden staat werkt niet. Hoop dat iemand anders je kan helpen met contact gegevens. En, een kleine toevoeging, al denk je afgeschermd te zijn als je op social media bent, te vinden ben je echt wel. Dat is een gegeven.

costnix
door costnix - Nov 26, 2016 om 00:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Op de webstek van de registrar SIDN is de webstek gegevens van 123ik.nl te vinden, maar zijn de gegevens van de eigenaar afgeschermd. U kunt wel een verzoek bij de SIDN indienen voor die gegevens.
https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/sidn-en-privacy
Voor u is mogelijkheid 1 een optie (Iedereen die er belang bij heeft (belanghebbenden)?

Ja
door Jasmijn_ Nov 26, 2016 om 09:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar kan ik mij wel even in verdiepen, bedankt!

costnix
door costnix Nov 26, 2016 om 10:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jasmijn: Graag gedaan, ik HAAT mensen, die privégegevens misbruiken voor eigen gewin!!!!!

marita5
door marita5 - Nov 26, 2016 om 07:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jasmijn  ,

Hier staan meer gegevens : probeer via administratieve contactpersoon / of via TransIP BV Tel.nr 071 - 5241919

Domeinnaam 123ik.nl i
Status actief
Administratieve contactpersoon kennyzz@kabelfoon.nl i
Registrar TransIP BV
Schipholweg 9 b
2316XB LEIDEN
Nederland
i
Technische contactpersonen kennyzz@kabelfoon.nl i
DNSSEC ja i
Domeinnaamservers ns0.transip.net   i
  ns1.transip.nl
  ns2.transip.eu
Datum registratie 2010-10-30 i
Datum laatste wijziging 2015-10-21
Administratie door NL Domain Registry

Ja
door Jasmijn_ Nov 26, 2016 om 09:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Had teven ook hun facebook een bericht gestuurd en dat mailadres wat dat staat van kennyzz nog in Oktober gemaild, maar niemand geeft gehoord.

Kan het inderdaad nog even telefonisch proberen of ik via die weg bij de eigenaar kan komen van 123ik

costnix
door costnix Nov 26, 2016 om 09:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas: Daar staan geen NAW-gegevens van de eigenaar bij, die zijn afgeschermd.

marita5
door marita5 Nov 26, 2016 om 09:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is juist , Ts heeft al een mail gestuurd naar de administratieve contactpersoon , ook hier word niet op gereageerd . dan rest nog de mogelijkheid TransIP., Of het aanvraagformulier invullen in uw link .

ltmvz
door ltmvz - Nov 26, 2016 om 11:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

De indruk die ik krijg is dat iedereen die ergens deelneemt aan "sociale media" via deze webstek gewoon vogelvrij is, maar grosso modo was dit eigenlijk al zo.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 26, 2016 om 12:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Inderdaad, en die groep mensen klaagt ook nog over hun privacy.

Ja
door Jasmijn_ Nov 26, 2016 om 14:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het vreemde is dat als ik gewoon mijn volledige naam google, mijn social media accounts niet als resultaat gevonden worden, wat mijn bedoeling is. De enige hit die je krijgt is dus die website waar dan weer wel mijn naam+social media accounts staan.

Vandaar dat ik het weg wil hebben

ltmvz
door ltmvz Nov 26, 2016 om 17:10
949 Antwoorden / 18 Vragen

Daar heeft u een goed punt, Jasmijn. En dit was ook de reden dat ik sprak over "grosso modo". Daarmee bedoelde ik dat de sociale media van de meeste mensen ook via Google (of zo) te vinden zijn.

Als dat in uw geval niet zo is, kan ik mij uw probleem goed voorstellen en ik hoop dat u een goede oplossing vindt. Ik ben zelf ook via Google (of zo) te vinden wat LinkedIn betreft, maar zou dit liever ook willen uitzetten. Op 123ik toets ik mijn naam liever niet in, want wie weet wat dat weer tot gevolg heeft..

reflecs
door reflecs Nov 27, 2016 om 10:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@lmtvz, misschien kunt u hier nog iets mee: https://www.mijnonlineidentiteit.nl/linkedin-privacy-instellingen/#profielbewerken

ltmvz
door ltmvz Nov 28, 2016 om 18:42
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Reflecs,

Dank u. Ik heb nu gekozen om niet zichtbaar te zijn. Hopelijk werkt het.

reflecs
door reflecs Nov 28, 2016 om 18:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo lmtvz, Graag gedaan, het kan misschien wel even duren voor de gegevens ververst/verwijderd zijn.

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2016 om 13:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het maakt helemaal niet uit wat je invoert en is altijd een resultaat dat er wat gevonden is. Vervolgens wordt er gewoon met de ingevulde informatie gezocht op de betreffende social media sites. Dus als je je eigen gegevens invoert, dan zal er vast het e.e.a. gevonden worden. Er valt dus ook niets te verwijderen.

Ja
door Jasmijn_ Nov 26, 2016 om 14:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt dus wel aanvragen om je pagina te laten verwijderen zodat dit niet meer als zoekresultaat komt in google, wat ik dus graag wil. Maar tot nu toe nog geen gehoor gekregen of enige vorm van contact met die website

diumenge
door diumenge Nov 26, 2016 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moet je ook bij Google aanvragen en niet bij de beheerder van die site, denk trouwens niet dat Google die zoekresulaten zal verwijderen. Probeer het anders nog eens via hun (al lange tijd niet meer actieve) Facebook pagina: https://www.facebook.com/123ik/

Ja
door Jasmijn_ Nov 26, 2016 om 15:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb ik al meerdere malen een bericht naartoe gestuurd maar ook op facebook geven ze geen gehoor

Wi
door Wil_H - Nov 28, 2016 om 22:38
270 Antwoorden / Vragen

Die hele site heeft helemaal geen gegevens van jou of wie dan ook. Het is niks meer dan een zoekmachine die allerlei sites zoals Facebook enz doorzoekt.
Je kunt de eigenaar dus helemaal niet vragen om jouw naam te verwijderen. Het enige wat je kunt doen is al je social media accounts beëindigen als je niet op intermet gevonden wilt worden.
Dit soort dingen zijn nu eenmaal de consequentie als je je gegevens op internet zet. Facebook en al die social media sites zijn helemaal niet geïnteresseerd in jouw privacy. Jouw privacy levert hun geen geld op, jouw gegevens wel.

Ja
door Jasmijn_ Nov 28, 2016 om 22:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt wel degelijk vragen om mijn pagina en naam daar te verwijderen, daar hebben zij zelf namelijk ook een aanvraag pagina voor om dat te doen. Alleen daar wordt geen gehoor aan gegeven, vandaag dat ik andere manieren zoek om de eigenaar te benaderen

Wi
door Wil_H Nov 29, 2016 om 01:33
270 Antwoorden / Vragen

Die pagina werkt voor geen meter en is gewoon nep. Die hele site heeft geen database. Zoek op die site maar eens naar Querentonia Paardehoofd.
Alleen de links naar google plus en pinterest geven een "resultaat". Maar als je die aanklikt kom je pagina's uit die helemaal niks met Querentonia Paardehoofd te maken hebben.