Th
door TheaterPoppekus Jan 11, 2018 om 15:35
Computers & telefonie

Website opzeggen en emailadres behouden?

Hallo,

Ik heb een website voor mijn poppentheater, maar kan hem zelf niet bijhouden. Vrijwilligers zijn dun geschaard en het poppentheater heeft geen middelen om een dure websitebouwer in te huren. Ik denk erover om mijn promotie alleen via facebook en Instagram te gaan doen. Ik wil mijn website opheffen, maar..... mijn emailadres behouden! Kan dat? Het poppentheater heeft als provider PCExtreme en privé zitten we bij KPN.

Met vriendelijke groet,
Tineke Jonkman

7141 8 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 11, 2018 om 15:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat kan alleen als u de domeinnaam behoud. Dus u zult betalen voor meer dan wat u afneemt. Is de website opgezegd en er meld zich een liefhebber voor die naam dan zal deze persoon ook de email via zijn domein willen laten lopen. Daarom moet de mail bij de domeinnaam blijven.

Le
door Leonardio - Jan 11, 2018 om 16:44
4 Antwoorden / Vragen

Bij PCExtreme lijkt dat niet mogelijk, maar wat je kan doen is je domeinnaam verhuizen naar een provider waar je wel alleen een emailpakket kan aanschaffen.
Maar je kan ze natuurlijk ook even bellen om te vragen of je de webhosting kan opzeggen en email behouden.

ti
door tilpend - Jan 11, 2018 om 17:58
134 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie bij PCExtreme bij domeinregistraties staan: "Gratis doorsturingen". Tijdens de gehele registratieperiode kun je jouw domeinnaam gratis doorsturen naar elk gewenst webadres"
U kunt natuurlijk altijd even vragen of dat ook voor email geldt. De domeinnaam zou u dan door kunnen sturen naar uw Facebookpagina.

En zoals Leonardio aangeeft zijn er genoeg providers waarbij je een "e-mail only" pakket kan afnemen met alleen een mailbox en geen website.

Daarnaast zijn er providers waar gratis "forwarding" van uw domeinnaam en email bij zit.

Dit kan bijvoorbeeld bij Hostnet: https://www.hostnet.nl/domeinnamen/domeinnaam-doorsturen
Het enige dat u hoeft te doen is de domeinnaam te verhuizen naar Hostnet en voor EUR 10 per jaar (ex.btw, eerste jaar EUR 5) kunt u uw domeinnaam doorsturen naar uw Facebook-pagina en de email doorsturen naar uw privé-emailadres bij KPN (of u maakt een gratis apart Gmail account aan).

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 11, 2018 om 19:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar ts wil juist zijn huidige adres houden.

ti
door tilpend Jan 12, 2018 om 14:04
134 Antwoorden / 0 Vragen

En dat kan zonder problemen: het emailadres blijft bestaan en inkomende mail wordt doorgestuurd naar de privé-mailbox bij KPN of bijvoorbeeld Gmail account. En daar stel je het in met welk e-mailadres mails worden verzonden en dat kan dus gewoon het huidige adres zijn.

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2018 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor twee tientjes per jaar kan je de domeinnaam behouden mét e-mail. Dat zou ik sowieso maar doen, want anders hebben we straks weer een Chinese webshop erbij.

ju
door juliomariner Jan 11, 2018 om 19:09
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, het eerste dat ik dacht. Binnenkort kunnen we dus goede "merkschoenen of mode" op de site van het poppentheater kopen

ol
door old fellow - Jan 11, 2018 om 20:57
90 Antwoorden / Vragen

Misschien een ander / hetzelfde adres aanmaken in gmail of hotmail? .

nhalink
door nhalink - Jan 12, 2018 om 13:47
21 Antwoorden / 1 Vragen

Meerdere hostingpartijen faciliteren dat.
Je behoud de domeinnaam dan wel maar je hebt er geen website dus er worden dan ook geen hostingkosten berekend.
Na een snel kort rondje bij een aantal hostingpartijen zie ik dat de volgende partijen al een dergelijke service bieden:

transip

mijndomein

yourhosting

Zij kunnen ook helpen met het verhuizen van het domein van de huidige provider naar de nieuwe.

gerardk
door gerardk - Jan 13, 2018 om 12:21
175 Antwoorden / 8 Vragen

Site met alleen algemene gegevens laten maken met een verwijzing naar je facebook dan blijf je te vinden op het web en kan je het e-mailadres behouden

Pi
door PimJoris - Jan 14, 2018 om 13:40
78 Antwoorden / Vragen

Ik kon dat wel, maar heb een andere provider. Stel uw vraag eens op het kpn forum: https://forum.knp.com
Succes!