ka
door karinl76 Aug 18, 2014 om 13:58
Computers & telefonie

Webwinkel fraudeur

hallo.

Ik las zojuist het bericht dat webwinkels nagemaakt worden en dat het webadres maar op een heel klein dingetje verschilt van de werkelijke webwinkel. Ik vraag me af hoe ik er achter kan komen dat ik met de echte webwinkel te maken heb, dus dat de echte bv .nl ipv .com
Sommige webwinkel zijn inmiddels wel bekend en dan weet je het webadres wel, maar wat als ik iets wil kopen bij een nog voor mij onbekende webwinkel?

502 6 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:03
646 Antwoorden / 8 Vragen

Bij onbekende winkels kunt u het best even op internet zoeken naar ervaringen van andere gebruikers. Ga daarbij niet af op 'ervaringen' die op de bewuste website staan, want die moet je met een kilo zout nemen.
Keurmerken altijd even controleren bij het betreffende vermeldde keurmerk, om te zien of het wel klopt.
En het is zoals het vaak gezegd wordt: Zijn de prijzen te mooi om waar te zijn, dan Wegwezen!

Je koopt echt geen nieuwe iPhone 5 of Samsung S5 voor 99 Euro om maar een voorbeeld te geven. Ook niet bij 'goedkoopstemobieltjes.hier'.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2014 om 14:12
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als er een telefoonnummer genoemd wordt kan bellen ook geen kwaad. Of stuur eerst een "Vraag" mailtje en kijk of het antwoord komt en klopt.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 14:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is inderdaad erg lastig. Ik heb MediaMarkt neppers gezien... dan moet je wel heel erg goed opletten wil je daar niet intrappen. Het is wel zo, dat de neppers niet lang in de 'lucht' blijven. Meestal doemen ze vrijdag op en maandag zijn ze weer verdwenen. (met een vette buit!)

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees deze tips even door KLIK

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2014 om 15:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heb het vanmorgen ook gelezen. Gaven een voorbeeld voor de site van Dixons.
De nepper is Dixxsons, valt bijna niet op en de site is gewoon gejat.

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2014 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karinl76,

Lees ook eens bij deze tip: klik hier.

Met vr.gr.