ma
door marana99 Nov 1, 2008 om 19:09
Computers & telefonie

Welk muziek download programma

lieve allemaal,

ik wil graag muziek downloaden, maar ik zoek dan aparte muzieknummers, zoals wereldmuziek, oude volksliederen, keltische muziek, finse muziek, schots, afrikaans....

Met welk programma (liefst) gratis kan ik veilig downloaden?

alvast dank

Marana.

2888 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ha :)

Noob, downloaden MAG WEL.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel programma kan je garanderen dat je veilig kunt downloaden. Je zult altijd zelf moeten uitkijken wat je binnenhaalt. Sommige bestanden doen zich misschien voor als muziekbestanden, maar zijn stiekem toch malware. Zorg daarom ook voor een goede virusscanner en overige anti-malware programma's.

Kijk eens op bijvoorbeeld MP3 Finders van Download.com voor een aantal verschillende downloadprogramma's.

Houd wel in de gaten dat het verboden is om auteursrechtelijk beschermd materiaal aan te bieden, dus als je jouw muziekcollectie deelt (=aanbieden) dan ben je in principe strafbaar. Op dit moment is het downloaden in Nederland (nog?) niet strafbaar. Maar je begeeft je natuurlijk op het randje van het toegestane. Bedenk daarbij ook dat je de betreffende artiesten natuurlijk benadeelt.

Voordat we hier nu een hele discussie gaan krijgen over platenmaatschappijen die te veel verdienen, graaiende tussenpersonen, stichting BREIN, andere businessmodellen, te dure cd's en dvd's, etc., etc.: ik ga hier even uit van het principe; wat voor mening je er verder ook over hebt, terecht of onterecht, feit is natuurlijk gewoon dat je je gratis iets toe-eigent waarvoor je eigenlijk dient te betalen.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Marana: Als we dan toch aan de gang gaan:

www.limewire.nl

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat U nogal specifieke muziek zoekt zou U kunnen kijken op last fm waar mensen hun eigen muziek inbrengen vanaf vaak heel oude platen. Deze zijn praktisch allemaal vrij van rechten.

Mocht U ze gaan gebruiken om inspiratie op te doen voor b.v. Uw eigen muziek dan wordt het oppassen.

Vrij Nederland vermeldde dat nog dit jaar in het diepste geheim een nieuw verdrag er door wordt gejast Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA). Privay legt het af bij het belang. Politie verkrijgt daarbij b.v. het recht je huis te doorzoeken.  Met nep Rolex of een laptop op Schiphol aankomen betekent dat hij door de zeef gaat. VS, Europese lidstaten, Japan, Zwitserland, Zuid Korea, Australie, Nw Zeeland, Mexico, Jordanie, Marokko, Singapore, Ver. Arab emiraten en Canada praktisch elk land ondertekent. Behalve een onnozel gedownload muziekje is het de bedoeling dat illegale kopieen, onderzoek van downloads op mobiele telefoons, alsook duistere zaken hier uit gaan rollen. Denk aan Kinderporno, terreur e.d.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

WEL een goed antwoord holpen! Het is de juiste stand van zaken...en eh...ze treden steeds harder op hoor, iedereen heeft een ip adres en een provider, je bent eerder achterhaald dan je denkt/dacht...en dat word nogal eens vergeten, totdat de rekening in de bus ligt....echt! en dan???!! Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pcneard,
Ik heb nu al een aantal reacties van je gezien en het valt me op dat je vooral heel persoonlijk reageert op mensen, maar niet of nauwelijks inhoudelijk op de gestelde vraag.
De bedoeling van deze rubriek is dat mensen met een vraag een goed antwoord krijgen, niet dat vraagstellers of -beantwoorders afgezeken worden! Je mag best iemand wijzen op een wellicht incorrecte opvatting, maar blijf daarbij svp wel beleefd en ga mensen niet lopen uitschelden (zoals in je reactie hierboven) of een beetje weghonen.
We doen allemaal ons best elkaar zo goed mogelijk te helpen op serieuze wijze. En daarbij zitten we er ook wel eens naast, dus leren we van elkaar. Schelden, smalen, honen en mensen uitlachen hoort daar niet bij!

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je! Inderdaad - vandaar ook de waarschuwing. Ik ben ook niet roomser dan de Paus, hoor. Heb ook wel eens wat muziekjes gedownload, maar ergens zit het me toch niet lekker.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je af en toe een liedje wil
downloaden is Clickster
wel een grappig progje. Nadat je een zoekterm hebt ingevuld begint
het razendsnel het internet af te stropen naar jouw muziekje. Als
je een keuze hebt gemaakt welke je wilt hebben kun je hem direct
beluisteren of als mp3 opslaan op je PC

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marana

Zelf geen ervaring mee maar deze schijnt goed te zijn:

http://www.musicfan.fm/musiclover

Niet gratis: wel legaal

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens: je kunt toch via google zoeken op artiestennaam, muziekstijl , songnaam etc.
Kom je op een officiele site van een artiest of groep dan kan je vaak ook wat wel muziek downloaden.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2008 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marana:Downloaden is een illegale bezigheid, alleen downloaden is toegestaan, mits er voor wordt betaald... Er zijn weliswaar legio downloadprogramma's te vinden (ook nog veelal gratis download, althans de installatie daarvan) wil niet zeggen dat je illegaal bezig bent. Daarom onthoudt ik mij (zeker op deze site) van advies in deze. Kijk er mee uit! Een tip dan: Kijk eens op Google.....Gr. Succes, Henri

ve
door verwijderd - Nov 2, 2008 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar denk ik dan niet aan....stom van me, tuurlijk is het niet de bedoeling iemand te benadelen....

Er wordt zoveel muziek gedownload....ach ja....ik zing wel zel...beter he ;-)

Dank voor de moeite van alle antwoorden.

groet

Marana.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je beter met emule dan limewire aan de gang aangezien je zoek keuze meer odd dan casual is.

En emule heeft vaak betere bit conversie dan limewire.

Het wachten is alleen wat langer, maar wat me opvalt de laatste tijd bij limewire, nogal wat garbage aanbied ipv. superb muziek quality.

http://emulemorph.sourceforge.net/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=14

http://www.emule-mods.de/?mods=morphxt

suc6.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf gebruik ik limeware maar op youtube is ook heel veel muziek te bekijken.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat kun je het beste vragen aan de buma/stemra.
ik gebruik amule is uitstekend en het meeste download ik met een ktorrent dit werkt het beste.
groetjes stingray

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marana,

Je zoekt voornamelijk wereldmuziek e.d. Dan is www.emusic.com een hele mooie site voor jou, met veel aanbod in het genre dat je zoekt. Alleen... niet gratis. Je betaalt (afhankelijk van je abonnement) ongeveer 50 cent per nummer. Via Limewire en zo zul je wat jij zoekt niet zo gauw vinden.

Succes!

Willem

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marana ,

probeer eens de raadgeving op deze site

http://www.binaries4all.nl/beginners/

succes/H

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad: E-Mule is een goed programma waar je veel (ook oude muziek kunt vinden. Lime Wire is echt een stuk minder.
Bedenk echter wel.... dat deze programma's erg "zwaar" zijn; d.w.z. ze gebruiken nogal wat geheugen en processor capaciteit!

P.S. Ook Napster (zo ongeveer de uitvinder van) bestaat nog: tegenwoordig alleen nog tegen betaling helaas...

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij downloaden nog wel eens van frostwire
ff googelen en je hebt hem
s6

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we dan toch bezig zijn, dan wil ik ook nog het bittorrent-netwerk promoten. Bijna alles is te vinden, alleen valt soms de snelheid wat tegen, zeker als je wat minder populaire muziek in jou geval download. Grootste probleem is wel dat je meestal automatisch upload en dus verspreid en dus feitelijk strafbaar bent. De meeste clients hebben inmiddels wel dataencryptie, dus het meeste kunnen de providers niet (direct) zien. Een goede client is uTorrent ( http://www.utorrent.com ), goede downloadplaatsen zijn o.a. the pirate bay ( http://www.thepiratebay.org ) , mininova ( http://www.mininova.com ) en IsoHunt (http://www.isohunt.com).

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, via Bittorrent naar the piratebay. Ik heb zo hele discogafieen gedownload. Echter load je tezelfder tijd ook up en dat is idd. strafbaar. Via Limewire heb ik lelijke virussen en troy`s binnengehaald.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2008 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had Limewire op mijn pc, en nu heb ik alles eraf gehad en moest ik alles er weer opnieuw opzetten en nu kan ik niets meer met Limewire beginnen. Door de firewall. Nu gebruik ik I-tunes en betaal voor ieder liedje € 0,99 en daar kun je van alles downloaden. Dus dat raad ik je aan. Gr. Netty

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marana99

Ikzelf heb heel goeie ervaring met Xstreamradio en Shoutcast, beide hebben een ingebouwd opnameapparat vcoor wave of mp3 en er zijn duizenden zenders over de hele wereld te beluisteren en op te nemen

gr.

Ushuka

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger kopieerden we toch ook alle elpees op een  cassettebandje, Dat was indertijd nooit een probleem, ook hoorde je de muzikanten er niet over. Met het aanschaffen van kopieer materiaal, ( tape, cd's en dvd's) betaal(de) je meteen een deel van de buma/stemra kosten voor de muzikant.

Ik heb er geen enkel probleem mee, de meeste muzieksites zijn allang doorgelicht en OK bevonden.

Wel leuk al die sites eens op een rijtje te hebben, want Lime Wire krijg ik op het moment niet goed geïnstalleerd. En mis het wel, beetje freewheelen en wat luisteren naar de goeie ouwe tijd...

Lieflijke

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

downloaden is niet Illegaal maar het verspeiden wel.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

off topic