hmpf
door hmpf May 24, 2014 om 08:59
Computers & telefonie

Welke Tablet/I-Pad voor ouder iemand..?

Beste lezer,

Ik zoek voor een bijna 80-jarige -zonder ervaring met computers- een zeer gebruiksvriendelijke Tablet of I-Pad. Op het scherm zal maar één App komen te staan: Facebook Messenger - om het wel en wee te kunnen volgen van de (klein)kinderen.

Wie heeft er een tip..?

1337 18 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - May 24, 2014 om 09:12
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De komst van deze klik hier tablet voor senioren is aangekondigd. Misschien is ie er al.

zw
door zwaardvis - May 24, 2014 om 09:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En deze bijna 80 jarige heeft wel Wifi in huis?
Persoonlijk vind ik tablets ueberhaupt gebruikersonvriendelijke ondingen, maar ik ben een oud IT-er dus ik kijk er anders tegenaan.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 09:47
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt voor uw reacties.
Ik geef zelf ook de voorkeur aan een gewone desktop of laptop. Maar voor haar werkt het niet.

Ja, er is Wifi . Ik wil best €300,- uitgeven aan zo'n Compaan (ziet er wel uit alsof ze hem in de Steentijd ook al hadden)...er zit ook nog een abonnement aan vast en dat hoeft niet.

Desktop is in huis geweest; veel te veel gedoe voor haar. Dit is een laatste poging om haar nog aan het meechatten te krijgen. Een dingetje wat ze kan wegleggen en weer pakken. Wat moet het dan worden; I-Pad of Tablet..?

Graag hoor ik van u.

diumenge
door diumenge - May 24, 2014 om 10:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien het beoogde doel maakt het volgens mijn niet veel uit of je een iPad, Android- of Windows 8 tablet neemt, hoewel Windows 8 volgens mij nog geen aparte Facebook Messenger app heeft.

Een iPad is natuurlijk altijd goed voor dat doel, maar Android heeft meer keuze en is goedkoper. Het kan ook helpen om iets te kiezen waar je zelf bekend mee bent. Persoonlijk zou ik voor een goedkope Android tablet van 10 inch gaan.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zelf ruim twee jaar geleden een I-pad aangeschaft, wel met 3G, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iemand die altijd thuis is.

Ik moet zeggen het is mijn beste aankoop sinds jaren. Heel makkelijk in gebruik. Daar zit ook Facetime op, maar dat werkt alleen met andere I-pads. Daar is geen abonnement voor nodig.

Facebook Messenger gebruik en ken ik niet.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat u zelf ook goed bekend bent met die tablet, zodat u er mee kunt helpen als er wat is.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 12:29
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt voor uw berichten. Waarschijnlijk wordt het een Samsung Galaxy Tab 3 10 inch.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2014 om 12:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou in ieder geval voor een gangbaar merk kiezen voor als er iets mee is dat opgelost moet worden.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 12:39
122 Antwoorden / 60 Vragen

Ja. En ik koop hem hier gewoon bij de computerwinkel in de buurt. Kost misschien een paar tentjes meer maar dat heb ik er wel voor over.

ph
door philip36 - May 24, 2014 om 12:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als de (klein)kinderen een iphone of ipad hebben zou ik kiezen voor een ipad.
Hiermee kun je met de applicatie FaceTime, videogesprekken voeren.
Heel leuk als de kinderen of kleinkinderen op vakantie zijn of iets aan oma/opa willen laten zien.
Ook kun je met de applicatie Berichten, berichtjes aan elkaar sturen en wordt dat direct getoond op de ipad.
Als de ipad stand-by staat en er komt een bericht, wordt je gewaarschuwd met een deuntje.
FaceTime is te gebruiken vanaf de ipad2 en iphone4 en iPod 4e gen.

diumenge
door diumenge - May 24, 2014 om 13:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hmpf schreef op zaterdag 24 mei 2014, 12:29]Bedankt voor uw berichten. Waarschijnlijk wordt het een Samsung Galaxy Tab 3 10 inch.
Lijkt me een prima keuze. Mijn moeder (nog geen 80) heeft die ook en kan er prima mee uit de weg.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 14:04
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt allemaal. Ik heb een Saumsung Galaxy Tab 4 10.1 inch gekocht. Veel te veel toepassingen, maar mocht het haar tegenvallen dan kan ik hem zelf gaan gebruiken.
Het ontloopt elkaar niet veel heb ik begrepen mede namens u.

Groet,
Helen

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoop dat uw moeder er veel plezier aan zal beleven.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2014 om 14:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook. Maak bij voorkeur een briefje voor haar waarop puntsgewijs staat vermeld wat uw moeder precies moet doen om met die Facebook Messenger te kunnen werken en hoe die af te sluiten e.d. als ze het allemaal niet zo goed begrijpt of kan onthouden.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 17:15
122 Antwoorden / 60 Vragen

Hartelijk dank ! Ik zal de wensen doorgeven.
Groeten van Helen

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 24, 2014 om 18:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

Maar chatten, dus typen, op een tablet gaat niet werken. Dat is behoorlijk intensief om daar een paar regeltjes tekst uit te krijgen, laat staan voor iemand met 'n respectabele leeftijd.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 18:13
122 Antwoorden / 60 Vragen

Ze wil alleen vooral graag meelezen.
'En als iemand meerdere woorden met mij wil wisselen pakt diegene de telefoon maar'. :-)
Doen we !

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 24, 2014 om 18:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is het goed :-).

En anders kan ze het nog altijd als snijplank gebruiken.

hmpf
door hmpf - May 24, 2014 om 18:33
122 Antwoorden / 60 Vragen

De belangrijkste reden om geen Compaan te nemen met al dat hout erom toe.
Het komt allemaal goed !