jantien
door jantien Jan 12, 2009 om 15:06
Computers & telefonie

Western Digital Externe harde schijf.

Ik heb een Wester Digital externe schijf van 500 GB op mijn PC aangesloten gehad van 26-10-2008 t/m 22-11-2008 en die laatste dag heeft die schijf vreselijk gewerkt op mijn PC. Toen ik dat zag heb ik hem gelijk verwijderd. Maar daarna bleek dat ik mijn foto's niet meer kan zien en dat er gele mappen te zien zijn inplaats van mappen met fotootjes erop. Bij mijn schoonzoon op de PC aangesloten maar de foto's zitten ook niet op die externe schijf. Waar zouden ze zijn gebleven. Ook wat rond gekeken op Internet en het blijkt dat er meer mensen problemen hebben met diezelfde  externe schijven. En ik wou alleen maar een externe schijf om mijn foto's zeker te stellen. Is er iemand die hier ook mee te maken heeft gehad. Ik heb ook nog gebeld met het bedrijf. (was heel lastig om aan het tel.nr. te komen) Ben ik niets mee opgeschoten. En het is allemaal in het Engels en dat beheers ik niet zo goed. Ik ben er nog ziek van want het zijn ook foto's van overleden dierbaren.  Wie heeft een antwoord. Alvast heel veel dank!

444 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jan 12, 2009 om 15:17
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer het eens met pcinsector, via internet te downloaden.

johanpc
door johanpc - Jan 12, 2009 om 15:17
1379 Antwoorden / 2 Vragen

www.pcinspector.de

jantien
door jantien - Jan 12, 2009 om 17:54
20 Antwoorden / 16 Vragen

Beste Johan, Het werkt een beetje want die pcinspector zoekt wel foto's op maar hij geeft heel veel dezelfde weer en ook lang niet allemaal. En dan zie ik de foto en wil die dan openen maar dan krijg ik "Kan afbeelding niet opbouwen" Ben je hier mee bekend? Dus voor mijn gevoel had het beter moeten werken omdat hij wel opzoekt maar niet kan weergeven. Maar toch bedankt voor het meedenken.

edwardus
door edwardus - Jan 17, 2010 om 17:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In z'n algemeenheid wil ik even opmerken dat een externe schijf moet worden gezien als een reserve KOPIE. Het is en blijft een harde schijf en die gaan vroeg of laat allemaal stuk. Vooral externe schijven zijn nóg kwetsbaarder dan interne.

Je moet ze dus NOOIT!! gebruiken als enige opslagplaats voor je waardevolle gegevens. Altijd als backup van gegevens die ook nog op een andere plek opgeslagen zijn (op de pc, op een 2e externe schijf, op een netwerk backup, etc.).

Weliswaar heb je garantie op de externe schijf, maar die dekt alleen reparatie of vervanging van het apparaat, er is geen enkele garantie op je gegevens. Voordat je van garantie gebruik maakt kun je dus met recovery programma's proberen nog iets van je bestanden te redden, want na opsturen naar de leverancier ben je gegarandeerd alle data kwijt.