sp
door spirasmus Oct 12, 2022 om 11:22
Computers & telefonie

Whatsapp overbrengen van samsung android naar apple iPhone

Ik heb een refurbished iPhone gekocht en wil nu alles wat ik aan What's app heb op mijn samsung mobiel overzetten naar deze iPhone. Dus inclusief alle chats en toegezonden foto's en filmpjes. Ik kan nergens vinden hoe dat moet.
Ik heb via chats een backup gemaakt van mijn what's app inclusief video's.

3608 17 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2022 om 11:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel in de Engelse taal: mogelijk kunt u hier mee uit de voeten: https://mobiletrans.wondershare.net/ad/whatsapp-transfer-backup-and-restore.html?msclkid=7416bd965adb1f91c1bcded0d6d95731&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Drfone_SS_MT_Whatsapp%20Transfer_glb_Pid(5816)_EN%20ST%E5%8A%A0%E8%AF%8D&utm_term=overzetten%20whatsapp%20android%20naar%20iphone&utm_content=social-transfer-whatsapp%20android%20to%20ios

 Nog beter, dezelfde in het Nederlands: Hoe WhatsApp Android direct naar iPhone overzetten

  1. Start Mobitrix WhatsApp Transfer. Klik op Overzetten.
  2. Verbind je Android telefoon en iPhone met de PC. Klik op Overzetten . ...
  3. Ga naar WhatsApp Instellingen en maak een lokale reservekopie van chats. ...
  4. Installeer de ontwikkelaarsversie van WhatsApp op je Android telefoon. ...
  5. WhatsApp Berichten worden naar de computer gekopieerd, die ze omzet en door Mobitrix herstelt naar je iPhone. ...

sp
door spirasmus - Oct 12, 2022 om 12:00
61 Antwoorden / 28 Vragen

Dat ziet er voor mij (77+) erg ingewikkeld uit. Ik bedoel het volgende:
Ik open mijn iPhone, installeer de app What's app en wil dan de door mij gemaakte backup ophalen en installeren.
Hoe kan ik in What's app deze backup vinden en ophalen??

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 12, 2022 om 12:01
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Spirasmus,

Ik zie maar 1 simpele oplossing :

Koop een nieuwe losse simkaart en zet deze in uw nieuwe IPhone.

Stuur dan alles vanuit uw oude smartphone naar uw nieuwe nummer

Zet daarna uw oude simkaart in uw nieuwe IPhone.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 12, 2022 om 13:13
174 Antwoorden / Vragen

Dat is helemaal geen oplossing. En al helemaal niet simpel.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 12, 2022 om 12:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

We hebben echter gevonden en getest dat de beste oplossing om WhatsApp-gesprekken van Android naar iPhone over te zetten, is om een extra tool (inclusief gratis tool) te gebruiken.

https://nl.imyfone.com/whatsapp/transfer-whatsapp-from-android-to-iphone/?gclid=EAIaIQobChMIiJfbsLfa-gIVC18YCh1htgZrEAAYASAAEgLzAvD_BwE

sira
door sira - Oct 12, 2022 om 12:03
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Is het niet mogelijk met Bluetooth?

sp
door spirasmus - Oct 12, 2022 om 12:12
61 Antwoorden / 28 Vragen

Blijft toch mijn vraag: waar is de backup te vinden en hoe kan ik die in de nieuwe what's app importeren.
In what's app kun je wel backup's maken, maar hoe je een backup kan terughalen en gebruiken zie ik nergens

Thecla58
door Thecla58 - Oct 12, 2022 om 12:45
862 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk hier een. Hier wordt uitgelegd hoe je van android X over kunt zetten naar iOS

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 12, 2022 om 12:46
7210 Antwoorden / 3 Vragen
sp
door spirasmus - Oct 12, 2022 om 13:05
61 Antwoorden / 28 Vragen

Nogmaals heel kort wat ik eigenlijk bedoel is: hoe kan ik een gemaakte backup terugzetten?

Ozymandias
door Ozymandias Oct 12, 2022 om 13:16
174 Antwoorden / Vragen

Niet. Simpelweg Android en iOS zijn geen vriendjes met elkaar. Dus er is geen makkelijke manier.

sira
door sira Oct 12, 2022 om 13:17
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Mapje op bureaublad aanmaken met naam Samsung, daar de back-up inzetten en die ophalen in de iPhone.

Maar als u een back-up heeft gemaakt in de telefoon, dan denk ik dat u alles terugheeft zodra u Whatsapp installeert op de iPhone. U krijgt namelijk een code. Dit zal alleen werken als u hetzelfde telefoonnummer heeft op de iPhone.

sira
door sira Oct 12, 2022 om 13:20
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Daar kun je weleens gelijk in hebben Ozymandias.

Thecla58
door Thecla58 Oct 12, 2022 om 16:02
862 Antwoorden / 3 Vragen

@Ozymandias

Het is wel  mogelijk er moet dan een app op de android telefoon geïnstalleerd worden. Zie mijn link.

marita5
door marita5 - Oct 12, 2022 om 13:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Spirasmus ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://www.androidplanet.nl/tips/whatsapp-overzetten-android-iphone/

justmeagain
door justmeagain - Oct 13, 2022 om 00:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Op de iPhone opent u whatsapp. Druk op de 3 puntjes rechtsboven. Kies Chats.als u dit veld naar beneden scrollt krijgt u de optie backup terugzetten. De backup staat in de cloud bij whatsapp en komt zo op uw iPhone terecht.
Wat me verbaasd is dat normaal gesproken whatsapp zelf vraagt om een backup terug te zetten bij installatie op een andere telefoon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 13, 2022 om 12:46
2094 Antwoorden / Vragen

Zijn Android toestel heeft de backup natuurlijk niet weggeschreven in de iCloud, die doet dat op Googledrive. Dus inderdaad na installatie op je nieuwe iPhone of Samsung werkt het teruglezen prima, zolang je maar niet switcht tussen Android en iOS, dan wordt het een ander verhaal.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 13, 2022 om 12:14
2094 Antwoorden / Vragen

Het was altijd onmogelijk dit te doen zonder een betaalde tool te gebruiken maar sinds kort is dit verhaal volgens mij officieel beschikbaar.

john devries
door john devries - Oct 17, 2022 om 12:15
219 Antwoorden / Vragen

Zet je simkaart en de what's up app op je Iphone . Meldt je aan met je telefoon nummer en alle gegevens worden na aanmelding op je Iphone gezet

pe
door pebk - Oct 17, 2022 om 13:44