mieke474
door mieke474 Jul 28, 2011 om 17:44
Computers & telefonie

Wie heeft er ervaring met een sim only abonnement?

Hallo,

Ik heb nu een abo bij hi, dit kan ik verlengen vanaf eind sep, echter hi wordt erg duur.

Nu ben ik van plan een los nieuw toestel te kopen en er dan een sim only abo bij te nemen.

Ik dacht zelf aan hi of simpel... Wie heeft daar ervaringen mee of wie weet nog een goede andere aanbieder?

Internet is erg belangrijk voor me en bellen en smsen doe ik af en toe.

Ik hoor het graag!

groet,
Mieke

1782 12 Rapporteer

rj
door rjw - Jul 28, 2011 om 18:01
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben een paar Simyo abo's en dat bevalt prima. Tot nu toe geen problemen gehad.

Of het goedkoper is dan een gesubsidieerd toestel durf ik niet te zeggen. Wij hebben de sim only genomen omdat we toch nog oude toestellen hadden liggen.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2011 om 18:03
11568 Antwoorden / 51 Vragen

..............Ik dacht zelf aan hi of simpel...

Zonder reclame bedoelingen heb ik even kort rondgevraagd en Simpel gaat tot op heden goed. Let op je "inkoop" van je belminuten zodat je abo op je gebruik afgestemd is. Let wel op of de dekking van je te kiezen provider ook met je gebruik (woon werk plaats) overeenkomt.

Een nieuw los toestel kopen hoeft niet, je kan op verschillende manieren je huidige toestel simlockvrij vrij (laten) maken.

mieke474
door mieke474 - Jul 28, 2011 om 18:04
29 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, als ik even kijk naar wat hi gaat vragen dan schrik ik toch wel van die absurd hoge bedragen...

mieke474
door mieke474 - Jul 28, 2011 om 18:06
29 Antwoorden / 4 Vragen

ik hoorde net vandaag dat simpel een slechte klantenservice heeft...

pavoordf
door pavoordf - Jul 28, 2011 om 18:07
519 Antwoorden / 73 Vragen

Wij hebben 2 abonnementen bij Simpel. 100 minuten bellen per maand. Komen daar lang niet aan toe.Informatie over bellen is traag, maar dat is voor ons niet van belang. Helpdesk is traag, maar hebben we alleen in het begin nodig gehad om vanaf begin in het buitenland te kunnen bellen. Onze ervaringen zijn positief. Zijn anderen op dit forum die minder positieve ervaringen hebben

lo
door loesje48 - Jul 28, 2011 om 18:18
116 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb zelf al een aantal jaar sim-only van T-Mobile. Wordt elk jaar ook duurder, maar blijft in mijn geval het goedkoopst. Zo te horen kunt u het best de prijzen voor mobiel internet vergelijken ipv bel en sms kosten. Let er verder op bij de aankoop van een los toestel dat deze simlockvrij is, of van de provider die u wilt.
Qua bereik geven alleen Vodafone en T-mobile een kaartje van Nederland met dekking van GSM of 3G netwerk, van KPN heb ik deze nog niet gevonden. Doe er je voordeel mee (zodat je niet voor verassingen mbt bereik van internet komt te staan).

Succes

es
door essie02 - Jul 28, 2011 om 20:51
26 Antwoorden / 6 Vragen

Gaan die nieuwe abonnementen niet in september in? Je kan eerder verlengen, dat weet je? (of had je dat al meegenomen in je verhaal?). Ik heb net zelf Hi verlengd (op hi.nl kreeg ik een "persoonlijke aanbieding") voor 2 jaar. Samsung Galaxy S2 gratis, 1e jaar € 22.45 per maand, 2e jaar € 35 (= gemiddeld € 28, terwijl ik eerder € 30 betaalde).
Daarbij 1000MB internet. Da's genoeg, want thuis schakelt-ie over op wifi... En dan gaat het niet van je internetbundel af, anders ging ik die 1000MB wel halen, o.a. door veel downloaden van apps omdat alles nieuw is.. (voor mij).
Succes!

mieke474
door mieke474 - Jul 28, 2011 om 21:23
29 Antwoorden / 4 Vragen

@ essie 02
ja,die 3 maanden zijn daar al in meegenomen. 28 september is de vroegste datum en per 5 september worden de prijzen verhoogd... echt erg jammer voor me.

ik heb ondertussen al even gebeld met simpel! ze zitten op het netwerk van
t-mobile en voor 15 euro per maand heb ik 100 belminuten en 100 smsjes en 500 mb internet. eenmalige kosten zijn aansluitkosten: 15 euro en nummerbehoud is 9 euro.

goeie deal of niet? ik wacht nog op reactie van ben.nl

es
door essie02 - Jul 28, 2011 om 21:53
26 Antwoorden / 6 Vragen

Klinkt qua internet zeker beter als wat ik nu zo bij Hi zie staan in ieder geval.... (toch even de site bekeken). Zonde dat je net buiten die verlenging valt ja!

Misschien dat ik een nieuw abonnement zou afsluiten net voor die tijd... Nieuw telefoonnummer dan wel, maar nog wel de voordelen van de oude abonnementen..
(maar ik bel en sms misschien iets meer dan jij). Dat internetten wordt toch wel heel erg veel duurder! (ik zou voor 1000MB dan € 52,50 moeten gaan betalen.. da´s toch heel wat anders dan gemiddeld € 28 over 2 jaar..).
Echt jammer dat je er net buiten valt...

Hou bij Simpel alleen wel goed je afschrijvingen in de gaten.. Bij de ouders van een vriendin van me wordt (onterecht!) geld afgeschreven. Zij hebben helemaal geen contract met Simpel! Rek.nr. laten blokkeren.. en vervolgens laten ze weer een bedrag afschrijven via een ANDER bankrek.nr. van Simpel onder het mom van een `eenmalige machtiging..`.... Dat is overigens nog steeds niet opgelost... (om SIMPEL van te worden... ). Qua klachtafhandeling niet erg best.. (is mijn ervaring dan), maar goed, ook met Hi is ´t wel ´s mis gegaan... (maar wel opgelost).
Verder met Simpel geen ervaring...

mieke474
door mieke474 - Jul 28, 2011 om 22:22
29 Antwoorden / 4 Vragen

jammer om te horen, dat van simpel...

maar heb nu naast simpel en ben ook nog simyo gevonden en ook meteen even om info gevraagd! deze gaan over het kpn netwerk en hebben een GRATIS klantenservice, bovendien hebben zij een bundel voor 1 gb internet... dat zou dan het eerste jaar in mijn geval worden:
4,99 voor 100 min/sms en 9,95 voor internet onbeperkt (1gb)
dus samen maandelijks 14,94.

es
door essie02 - Jul 28, 2011 om 23:22
26 Antwoorden / 6 Vragen

Klinkt goed! KPN netwerk is gewoon goed.. EN 1GB internet.. Gratis klantenservice ook erg fijn!
Maar is een los toestel niet schreeuwend duur? (weet niet wat voor toestel je op 't oog hebt..).
Succes met kiezen! (denk dat vanaf september veel mensen op zoek gaan..)

mieke474
door mieke474 - Jul 29, 2011 om 15:21
29 Antwoorden / 4 Vragen

nou een los toestel valt wel mee hoor, hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wil, ik denk persoonlijk aan een galaxi mini of een gio... zit je onder de 200 euro en dan heb je een leuk android toestel.. :) met de besparingen van het abo erbij kom je dan een heel eind!

maar ik wacht ondertussen nog steeds op antwoord van ben en simyo op mijn vragen die ik via het contactformulier heb gesteld...