gr
door grijsbaard Sep 22, 2008 om 11:29
Computers & telefonie

Wie weet dit.

Beste mensen,

Ik heb altijd internet via planet gehad. Sinds kort is dit kpn geworden. Ik heb de volgende vraag. Ik krijg regelmatig een mailtje zoals hieronder.Vaak komt het bij mij in de spam terecht. Ik gooi het er elke keer weer uit. Wie weet wat dit is?Ik vertrouw het niet want ze willen al je gegevens weten. Planet bestaat toch niet meer?
Alvast bedankt voor de reacties.

INFORMATION TECHNOLOGY SERVICES
PLANET WORDT KPNVANDAAG.NL

Dear Subscriber,

We are currently upgrading our database and email account center. We are
having some problems on our database and it will affect your account.
We are deleting all unused PLANET.NL account to create more space for new
accounts.To prevent your account from closing you will have to update it
below
so that we will know that it's being used presently. In 24 hours, you may
not be able to access your webmail account.

However we have  been receiving complaints from our customers for
unauthorised use of the Webmail systerm .As a result we are
making an extra security check on all of our Customers mailbox in order to
protect their information from theft and fraud.

CONFIRM YOUR EMAIL IDENTITY BELOW

User name:  ............
Password : .............

Failure to do this will immediately render your email address
deactivated from our database.Thank you for your understanding!!

Copyright @2008 Webmail support team. All rights reserved

--
This message has been scanned for viruses and
dangerous content by MailScanner, and is
believed to be clean.

205 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 22, 2008 om 11:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Phising mail !!

Ze vragen NOOIT naar je password.

---CONFIRM YOUR EMAIL IDENTITY BELOW---

NOOIT doen !!!   Weggooien die nepmail.

Groetjes,

stacey
door stacey - Sep 22, 2008 om 11:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Van een Forum ;

---Een provider vraagt je NOOIT om een wachtwoord, zeker niet per e-mail.
Dat het bericht niet in het Nederlands is, maakt het ook al uiterst verdacht.
Zelf krijg ik zogenaamd van mijn eigen provider (kpnplanet)
soortgelijke mailtjes. De dreiging dat mijn e-mailadres zou worden opgeheven als ik mijn wachtwoord niet door zou geven is loos gebleken---

birdies
door birdies - Sep 22, 2008 om 11:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gewoon negeren en dumpen. Oplichters proberen hiermee achter je inloggegevens te komen van je provider te komen.

Dit soort nepmails wordt ook vaak verstuurd om achter je inloggegevens van je bank te komen. Krijg je dus zogenaamd een mail van je bank.

Nooit intrappen dus.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2008 om 12:09
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: een provider gvraagt nooit naar het paswoord! (Hoewel het mij éénkeer wel overkwam bij skynet.be) Na navraag werd ook uitgebreid excuus aangeboden. Informeer KPN hierover!

Het is dus overduidelijk SPAM met zacht uitgedrukt "onaardige bedoelingen.

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 12:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In het "Engels", meestal met de nodige schrijf- en/of taalfouten, en dan ook nog naar je password vragen!

Daar trapt toch niemand meer in tegenwoordig?!!

Af en toe is er maar een nuttige toets op je toetsenbord en dat is Delete!

GSM