yo
door yotacha Jul 1, 2009 om 23:23
Computers & telefonie

Wie weet hoe ik een @live e-mail adres kan installeren op microsoft outlook

Hoi,

Mijn man is gewend om te werken met microsoft outlook voor zijn e-mail. Omdat wij van provider gaan wisselen hebben we voor mijn man een @live.nl  e-mail adres aangemaakt. Weet iemand wat ik bij in- en uitgaande popserver in moet vullen bij microsoft outlook zodat zijn @live post op microsoft outlook binnenkomt. Of is dit helemaal niet mogelijk?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie tijd en het meedenken.

1598 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 1, 2009 om 23:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vanaf september heb je de Office
Outlook Connector
nodig.

Citaat van Microsoft mededeling:

If you use Microsoft Office Outlook to view Hotmail, you can
download free Office
Outlook Connector
to continue accessing your Windows Live Hotmail within
Outlook 2003 or 2007. If you're using Outlook 2002, you will need to change the
settings on your program to access your Hotmail. Click here to learn
more
.

yo
door yotacha - Jul 2, 2009 om 08:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Bedankt voor je snelle antwoord. Maar nadat ik het programma gedownload had en wilde installeren kreeg ik de melding dat de installatie mislukt was. Ik ben Outlook eens beter gaan bekijken en bij eigenschappen staat office10 tussen, want ik weet dus echt niet welke versie wij hebben, zal eerder 2003 zijn dan 2007 maar ben niet echt voldoende geinteresseerd in computers, ik heb het liefst dat ze gewoon werken zonder dat ik vele handelingen moet gaan doen die ik toch niet kan. Zelf werk ik met outlook express en het systeem is windows xp.

gsm
door gsm - Jul 2, 2009 om 17:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen
yo
door yotacha - Jul 2, 2009 om 17:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi beste GSM,

Bedankt voor het meedenken en zoeken, maar nu krijg ik de mededeling deze pagina kan niet worden weergeven. Ik wil u niet verder van uw tijd beroven en ik denk dan onze kinderen mijn man maar moeten leren hoe hij met het hotmail account om moet gaan. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren zeggen ze. Ik wil schijnbaar want ik krijg outlook nog niet eens klaar zodat hij @live kan ontvangen maar ja ik ben dan ook blond (uit een potje).

Nogmaals bedankt.

Groetjes.

holpen
door holpen - Jul 4, 2009 om 00:48
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Windows Live mailaccounts zijn eigenlijk altijd bedoeld als web-gebaseerde mail. Wil je met POP de mail kunnen ophalen, dan zal je een betaald account moeten nemen.

GSM noemt inderdaad enkele goede hulpmiddelen om toch via de webinterface de mail in Outlook te kunnen verwerken. Echter, dit zijn altijd lapmiddelen, omdat de standaard service nu eenmaal webbased is.

Je zou kunnen overwegen om het programma Windows Live Mail te installeren; hiermee kun je je mail beheren op een manier die wel lijkt op die van Outlook.

Nog beter: als je een "eeuwigdurend" mailadres wilt, stap dan over naar GMail. Vergelijkbaar met Live, alleen bieden zij wel standaard (gratis) pop-toegang aan (en ook imap).

gsm
door gsm - Jul 19, 2009 om 10:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Office kun je via Help en Info zien welke Office je hebt.
Office 10 is Office 2001
Office 11 is Office 2003
Office 12 is Office 2007
Office 2003 is dus in feite Office 11. Wanneer je dus Office 10 hebt, dan zal het Microsoft Connector programma niet kunnen werken.
Dit is een voorbeeld van hoe Microsoft iedereen probeert te dwingen om de nieuwste versies van Office te gebruiken. Gebruik je Office 10 of ouder, dan val je na 1 september buiten de boot met de toegang tot live hotmail, zo lijkt het.

Tot 1 september kun je nog een account maken in Outlook.
Na die tijd kun je Windows Llive Mail gebruiken of het Professionele Office 2003 of Office 2007 pakket, waarvan Outlook een onderdeel is.

Bij het maken van het Outlook Account zonder de connector te gebruiken, moet je op twee dingen letten:
Kies HHTP als type account.
Vul bij gebruikersnaam je volledige hotmailadres in.

gsm
door gsm - Jul 19, 2009 om 11:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog even voor de volledigheid (geldig tot 1 september):

Hoe_kan_ik_hotmail_instellen_in_Outlook

gsm
door gsm - Jul 19, 2009 om 11:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen
gsm
door gsm - Jul 19, 2009 om 14:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Holpen
IMAP van gmail heb ik met Outlook 2003 getest.
Het werkt wel, maar Outlook 2003 blijft ogenschijnlijk vaak hangen bij het afsluiten van Outlook.

Outlook hangt niet echt maar het duurt soms, dus ook niet altijd, behoorlijk lang, voordat Outlook weer uit het systeemvak verdwijnt en echt afgesloten is. Soms is de database van Outlook zelfs onjuist afgesloten en wordt dan automatisch de volgende keer gecontroleerd.

Na verwijdering van het IMAP account van gmail werkt Outlook weer normaal en sluit wel snel af.

Met Thunderbird heb ik dat verschijnsel, waarbij het programma lang nodig heeft om af te sluiten, niet geconstateerd.

holpen
door holpen - Jul 19, 2009 om 17:10
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm:
Klopt, Outlook heeft moeite te werken met IMAP. Heeft er waarschijnlijk weer mee te maken dat Microsoft voor de zoveelste keer een wat eigen uitleg qua standaarden op nahoudt....
In ieder geval werken alle andere clients die ik tot nu toe geprobeerd heb tamelijk feilloos met IMAP, alleen Outlook niet. O, en natuurlijk Incredimail ook niet - die werkt slechts een bepaalde subset van de IMAP-standaard af en levert ook problemen, maar Incredimail durf ik ook eigenlijk geen serieuze mail-client te noemen... Thunderbird, Evolution, Pegasus, zelfs Windows Live Mail werken wel goed.
M.a.w.: het is weer eens dezelfde bagger die MS al jaren over ons uitstort. ;-)