appeltje0
door appeltje0 Nov 23, 2006 om 11:17
Computers & telefonie

Wie weet raad

Wij  krijgen  steeds een melding van Winantievirus Pro2006 op mijn scherm, terwijl Norton dit als virus herkent .wat moeten we doen?
Winantievirus Pro 2006 zegt instaleren om schade te voorkomen en Norton zegt verwijderen die erkent dit als een virus( error Safe).
Verder worden we momenteel dood bestookt met Spam wel 20 per dag,nu komen deze wel in onze Spam folder van Norton maar toch, is hier iets aan te doen zodat deze niet meer worden ontvangen?wie kan ons vertellen wat mozella fire fox doet, je hoord er veel van maar voor ons onbekent wat dit betreft zijn wij nog niet zo bekent en onwetend over deze programma's.  we zijn benieuwd naar de mogenlijke oplossingen .Groet van ons

353 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soortgelijke vragen komen vaker langs en u zou eens bij zoeken het woord symantec of Norton kunnen intypen en zien wat er dan gebeurt.

Sommigen zijn laaiend enthousiast over Norton anderen waaronder ik helemaal niet.

Norton laat zich moeilijk schikken met andere virusprotectie zoals bij u winvirus. Meer dan één antivirusprogramma is ook niet zinvol en is hoe dan ook al oorzaak. Omdat naar ervaringen, maar als gezegd, dat geldt niet voor iedereen, Norton meer problemen geeft adviseer ik u Norton geheel te verwijderen. Het is zelfs zo dat u daarvoor een aparte patch bij Symantec kunt ophalen (down loaden) om het in zijn geheel verwijderd te krijgen omdat bij verwijderen via het config scherm er toch "vervelende "resten achterblijven.

De andere optie is uiteraard winvirus verwijderen. Als al gezegd, in andere worden ze bijten elkaar.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoeken via Google geeft aan dat Winantivirus Pro 2006 geen zuivere koffie is. Laat Norton het verwijderen. En als dat niet lukt geeft de zoek opdracht via Google een aantal oplossingen.

Wellicht kunt U via webmail de instellingen van Uw mailbox aanpassen. Of maak gebruik van bijv. Spamfighter (www.spamfighter.com)

Firefox 2 is een prima browser. Even aan wennen, maar dan werkt het ook perfect. Een van de grote voordelen (m.i.) is de mogelijkheid extensies te installeren. Bijvoorbeeld Advertenties tegenhouden.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

aajee (askjeeves??) Wat heeft een spamfighter met anti virus te maken??

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rdejong,

Het lijkt me dat winantivirus inderdaad 'het virus' is zoals Norton dat
aangeeft. Ik bedoel maar, een programma dat kennelijk in staat is om
aan te geven dat je systeem 'beschermd' moet worden en dat je het dus
moet installeren.

Volg dus de aanwijzingen van Norton en verwijder die zooi van winantivirus.

Wat de spam betreft, als je provider een spamfilter heeft, controleer dan of deze ook daadwerkelijk áán staat.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na even Googelen vond ik het volgende op internet:

Beveiliging

CyBeRNiNja
ontdekte op

Antiekraak.com
de volgende waarschuwing:

"Hierbij willen wij je waarschuwen voor 'namaak' anti virussoftware die
momenteel de ronde doet onder de naam Winantivirus 2004 en zich aanbiedt middels
slimme pop ups.

De site, te vinden via
http://www.winantivirus.com
, doet vermoeden dat het hier om een Symantec
product gaat. Niets is minder waar.

Winantivirus is niets meer of minder dan een ordinaire spyware host, waarvoor
bovendien nog (via een credit card) betaald moet worden ook.

Meer info hebben we kunnen vinden op:

http://tired-of-spam.home.comcast.net

http://www.tek-tips.com/
"

Dus Winantivirus Pro 2006 onmiddelijk van je PC verwijderen.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

gelet op de reacties trek ik mijn advies in, ik had niet eerst gegoogeld en dus niet gezien dan Winantvpro etc gevaarlijk is, of in ieder geval als gevaarlijk wordt gekenmerkt. Hoe dan ook is het niet verstandig om meer dan één antivirusprogramma te hebben op de PC met de aantekening dat de meeste providers ook als bescherming bieden via programmatuur op hun servers.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena,

Vraagsteller vraagt ook advies over Spam!.

Nee geen askjeeves! Gewoon aajee.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, nog aanvullend, mijn reactie was gebaseerd op het feit dat ik met een onlangs nieuw aangeschafte PC met Norton voorgeinstalleerd zeer veel problemen en zelfs onmogelijkheden ervoer om andere programma's, bewezen goed en virisvrij, geïnstalleerd of werkend te krijgen. Na beraad met de leverancier (Compaq/HP) bleek het probleem overbekend te zijn en HET advies was: verwijderen van Norton met verwijzing naar de verwijder patch. Ik werk nu met één van de door verschillende xperts aanbevolen gratis antivirus software.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gemeld;

Nooit op dit soort onlogische uitnodigende waarschuwende mededelingen in gaan, zeker niet als uw eigen antivirusprogramma (van één van de bekende merken) dit soort "mededelingen" als virus herkend. Negeren dus, dit soort boodschappen.

Verder....... wij worden allen geteisterd door spam.
Zelf als de provider een antispamfilter heeft dan nog krijg je dit binnen. Soms met daarbij aangegeven "Spam" waarmee al bij de provider dit als spam herkend is, wellicht een andere provider dan die van mij die wel de meeste spam wil/kan tegenhouden.

Gezien uw vraag neem ik aan dat u Internet-Explorer en Outlook-Express gebruikt op uw PC.
Voor dat laatste (e-mailprogramma) raad ik u aan om Spamfighter te installeren en na de proeftijd over te gaan op de betaalde versie.
Spamfighter-pro heeft namelijk de plezierige eigenschap ook spam op "Taal" te kunnen filteren en omdat 90% (of meer) bestaat uit niet-nederlandse spam heeft u in ieder geval veel minder spam dan wij, simpele arme gebruikers van een PC.

Eigenlijk is het schandalig dat dit filteren op taal al niet bij de providers gebeurt.

Dus, niet dat Winantievirus Pro 2006 installeren waarvan het gevaar al uitstekend omschreven is door andere beantwoorders en om hinderlijke (buitenlandse) spam te voorkomen een antispamprogramma'tje aanschaffen waarbij Spamfighter mijn persoonlijke voorkeur heeft als u gebruik maakt van Outlook-Express.

Helaas,werkt Spamfighter  niet met het e-mailproramma Incredimail.
Voor Internet-Explorer zou ik persoonlijk Firefox nemen zoals ook al eerder opgemerkt.

De (oude, grijze) Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank over de vele reactie's die we ontvangen hebben , we gaan hier mee enorm geholpen en een stuk wijzer geworden .Ben blij dat deze mogenlijkheid bestaat om via deze site vragen te stellen.Wij zitten bij wanadoo-Orange en voorheen hadden we een abonnement op Spam en virus, maar de spam bleef gewoon binnen komen dus dit hebben we toen beeindigd.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

superantispyware.com

products.trendmicro-europe.com/tis15nl_1419_eval30.exe