se
door senta10 Jan 13, 2012 om 09:18
Computers & telefonie

Wifi

Goedemorgen, ik heb sinds afgelopen weekend mijn whatsapp geinstaleerd om met mijn wifi aansluiting te kunnen chatten. Nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat er iedere keer als ik wifi aandoe 40ct van ben beltegoed afgaat. ik ben al bij de phonehouse geweest maar die vonden het ook vreemd en konden mij niet helpen. ik heb ook al een mail gestuurd naar t-mobile maar dat duurt wel een week voordat ik antwoord krijg. Ik heb een bb torch 9800, t-mobile prepaid.

wie wat ik moet doen om niet te hoeven betalen?

898 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 09:23
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Doe je de Wifi aan, of doe je een 3G verbinding aan? Ik heb namelijk het idee, dat je het verkeerde aanzet.

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 09:51
2778 Antwoorden / 14 Vragen

3G, pakketverbinding loopt via de provider, meestal zie je een G, G3 of H. in beeld. De pakketverbinding kan je uitzetten bij verbindingen, daarna opzoek naar de WIFI, deze kan wel gewoon aanstaan. Op het moment dat je buiten bereik bent, valt deze gewoon weg.

so
door sonja77 - Jan 13, 2012 om 09:55
53 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien dat ik nu iets heel sufs zeg; maar heeft degene met wie je chat ook wel what's app? Want anders lijkt het wel of jij verstuurd met What's App, maar is het in feitte een SMS en betaal je daar dus voor.

nosource
door nosource - Jan 13, 2012 om 10:02
81 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sonja77 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 09:55]Misschien dat ik nu iets heel sufs zeg; maar heeft degene met wie je chat ook wel what's app? Want anders lijkt het wel of jij verstuurd met What's App, maar is het in feitte een SMS en betaal je daar dus voor.

Vanuit Whatsapp kan je geen smsjes versturen.

se
door senta10 - Jan 13, 2012 om 10:05
9 Antwoorden / 4 Vragen

Is niet suf maar diegenen waar ik mee chat heeft ook whats app dus daar ligt het niet aan. het kost mij alleen mijn beltegoed bij het opstarten van wifi. heel raar. niet als ik aan het chatten ben.

nosource
door nosource - Jan 13, 2012 om 10:08
81 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=senta10 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:05]Is niet suf maar diegenen waar ik mee chat heeft ook whats app dus daar ligt het niet aan. het kost mij alleen mijn beltegoed bij het opstarten van wifi. heel raar. niet als ik aan het chatten ben.

Heb je geen internet-bundel bij je abonnement?
Zo nee, heb je wel je 3G uit staan? Het lijkt erop dat je data verbruikt zonder dat je een bundel hebt.

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 10:10
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=nosource schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:08][quote=senta10 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:05]Is niet suf maar diegenen waar ik mee chat heeft ook whats app dus daar ligt het niet aan. het kost mij alleen mijn beltegoed bij het opstarten van wifi. heel raar. niet als ik aan het chatten ben.

Heb je geen internet-bundel bij je abonnement?
Zo nee, heb je wel je 3G uit staan? Het lijkt erop dat je data verbruikt zonder dat je een bundel hebt.

Echo, echo, echo

so
door sonja77 - Jan 13, 2012 om 10:12
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nosource schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:02][quote=sonja77 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 09:55]Misschien dat ik nu iets heel sufs zeg; maar heeft degene met wie je chat ook wel what's app? Want anders lijkt het wel of jij verstuurd met What's App, maar is het in feitte een SMS en betaal je daar dus voor.

Vanuit Whatsapp kan je geen smsjes versturen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1203550
Op dit forum is dat anders wel eens ter sprake gebracht en staat dat als je een bericht verstuurd vanuit What's App en contacten die dat niet hebben, je dan gewoon sms verstuurd en betaald. Vandaar mijn reactie. Maar TS geeft aan dat die ander dat wel heeft, dus mijn antwoord heeft geen nut m.b.t. dat probleem.

se
door senta10 - Jan 13, 2012 om 10:13
9 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb geen abonnement ik heb prepaid. mijn 3G kan ik niet uitzetten.ik kan hem alleen of op 2G zetten of op 3G of beide maar niet uit helaas. misschien moet ik maar even naar de mobile shop zodat ze me daar kunnen helpen.

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 10:18
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Een netwerkverbinding in- of uitschakelen
U dient netwerkverbindingen op bepaalde plaatsen uit te schakelen, zoals in een vliegtuig of een ziekenhuis. Zie de poster
Veiligheids- en productinformatie voor uw BlackBerry®-toestel.
Klik in het beginscherm boven aan het scherm op het gedeelte Verbindingen of klik op het pictogram Verbindingen beheren.
• Schakel het selectievakje naast een type verbinding in als u deze netwerkverbinding wilt inschakelen.
• Schakel het selectievakje naast een type verbinding uit als u deze netwerkverbinding wilt uitschakelen.
• Klik op Verbindingen herstellen als u de netwerkverbindingen die eerder waren ingeschakeld, wilt inschakelen.
Verwante informatie
Ik kan geen verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk, 254
Ik kan geen verbinding met het mobiele netwerk maken, 247
Gegevensservices in- of uitschakelen of opties voor roaming instellen
Afhankelijk van uw abonnement kunt u gegevensservices (e-mailberichten, PIN-berichten, tekstberichten met bijlagen en
browserservice) op uw BlackBerry®-toestel mogelijk uitschakelen, zodat alleen de telefoon en eenvoudige tekstberichten
beschikbaar zijn. U kunt uw toestel ook zo instellen dat gegevensservices worden uitgeschakeld tijdens roaming. Neem voor
meer informatie contact op met uw serviceprovider.
1. Klik in het beginscherm boven aan het scherm op het gedeelte Verbindingen of klik op het pictogram Verbindingen
beheren.
2. Klik op Opties mobiel netwerk.
3. Voer een van de volgende handelingen uit:
• Wijzig het veld Gegevensservices als u gegevensservices wilt in- of uitschakelen.
• Wijzig het veld Tijdens roaming als u gegevensservices tijdens roaming wilt in- of uitschakelen.
• Als u tijdens roaming wilt worden gevraagd of de gegevensservice moet worden in- of uitgeschakeld, verandert u het
veld Tijdens roaming in Vragen.
Gebruikershandleiding Verbindingen beheren

'Uit de handleiding van de BB'

se
door senta10 - Jan 13, 2012 om 11:24
9 Antwoorden / 4 Vragen

Dank je wel voor deze uitgebreide lijst. ik zal mijn best doen en zal het laten weten of het is geluk