sa
door sandra boter May 3, 2017 om 14:33
Computers & telefonie

Wifi-toegang smartphone ligt er uit

Sinds een paar dagen heb ik thuis met de smartphone geen toegang meer tot wifi. Whatsappjes versturen en ontvangen werkt dus niet. Gewoon bellen nog wel. Eerder had ik dat wel en probleemloos. Bij het invoeren van het wachtwoord voor mijn wifi thuis, krijg ik de melding 'onjuist wachtwoord'. Terwijl een kennis die laatst op bezoek was met ditzelfde wachtwoord kon inloggen op mijn wifi!

Lijkt een algemeen probleem te zijn aan de smartphone en instellingen, want toen ik 2 dagen geleden met de trein ging, lukte het ook niet in de trein om een internetsite zoals ns.nl op te zoeken.

Heeft iemand een idee wat hier fout kan zijn en wat ik daaraan kan doen?

9279 15 Rapporteer

newmikey
door newmikey - May 3, 2017 om 14:52
830 Antwoorden / 0 Vragen

Check even op u wel op uw eigen wifi netwerk probeert in te loggen en niet op dat van de buren.

jo
door jorisw - May 3, 2017 om 15:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt dus op meerdere plekken geen wifi toegang, niet alleen thuis. Heb je je toestel al eens uit en weer aan gezet? Moet je in de trein ook een wachtwoord invullen of is dat een open WiFI netwerk?

costnix
door costnix May 4, 2017 om 10:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In de trein hoeft er geen wachtwoord ingevuld te worden voor WiFi-toegang.

Ge
door Genee - May 3, 2017 om 15:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet welke smartphone u heeft maar verwijder eens bij de instellingen de netwerkinstellingen.
Of bij wifi instelling voor het betreffende netwerk op Vergeten klikken en daarna toestel opnieuw opstarten en proberen verbinding te maken.
U toetst het wachtwoord toch wel goed in, kleine en hoofdletters?

aurora1
door aurora1 - May 3, 2017 om 18:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even controleren of de wifiinstellingen op uw toestel nog wel kloppen.
Toestel uitzetten, 5 minuten wachten en weer aanzetten?
Eventueel met een virusapp scannen?

kv
door kvjapio - May 3, 2017 om 20:18
281 Antwoorden / Vragen

Dat het u in de trein niet lukt is niet gek. Die wifiverbinding is dermate waardeloos dat ik tegenwoordig ook mijn laptop maar thuis laat als ik de trein neem.

costnix
door costnix May 4, 2017 om 10:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hangt van het tijdstip af. In 95% van de gevallen, heb ik prima verbinding. Als het druk is in de trein kom ik er niet meer tussen al de streamende asocialen.

ho
door holy53 May 5, 2017 om 11:40
68 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje grof: streamende asocialen. Heeft u meer rechten of vind u zichzelf heel geweldig dat u anderen voor a-sociaal uitmaakt?

costnix
door costnix May 5, 2017 om 22:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar heeft u nooit in een trein gezeten en de NS WiFi gebruikt. En uw opmerkingen zijn om het heel netjes te zeggen zeer onbeleefd :-(

ma
door manwijf May 6, 2017 om 15:41
574 Antwoorden / 1 Vragen

@costnix
Moderator vd NS zegt hierover: Streamen wordt inderdaad grotendeels geblokkeerd, omdat we de verbinding gelijkmatig over alle gebruikers willen verdelen. Mocht dit niet de oorzaak van het probleem zijn, dan kunnen we aan de hand van het treinstelnummer de WiFi laten resetten. Je kunt via Twitter, Facebook of het forum om een WiFi reset verzoeken. De reactiesnelheid ligt via Twitter het hoogst.

br
door brui0929 - May 3, 2017 om 20:38
634 Antwoorden / 10 Vragen

Het wachtwoord van het modem staat op de achterkant.
ga op de telefoon naar Instellingen wifi hier vind u us modem tik hierop.
voer nu het wachtwoord in zoals het op het modem router staat. LETOP! Gebruik hoofd en kleine letters.

costnix
door costnix May 4, 2017 om 10:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

...en het verschil tussen de l en de 1, de O en de 0. Deze lijken heel vaak op elkaar.

Ge
door Genee May 4, 2017 om 11:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wachtwoord is bekend want kennis kon met dat wachtwoord wel inloggen.

dokun
door dokun May 5, 2017 om 10:37
152 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien handig als u eerst goed leest voordat u reageert. Wachtwoord is gewoon bekend en werkt wel bij andere. Uw reactie is totaaloverbodig!

dokun
door dokun May 5, 2017 om 10:39
152 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien handig als u eerst goed leest voordat u reageert.  Wachtwoord is gewoon bekend en werkt wel bij andere. Uw reactie is totaal overbodig!

br
door brui0929 May 11, 2017 om 20:49
634 Antwoorden / 10 Vragen

Er Zijn foot het modem router 3 wachtwoorden 1 om de iPad telefoon an te melden dit wachtwoord staat meestal an de achterkant van het modem. 2 om op het modem in te loggen dit wachtwoord krijgt u van uw provider. 3 voor hetinloggen op de hotspot dit wachtwoord bestaat uit letters en de gebruikersnaam uit cijfers dit krijgt u ook weer van uw provider. Daarom kan even ander op de hotspot inloggen.

ji
door jingle - May 5, 2017 om 10:05
36 Antwoorden / 0 Vragen

Een merk en typenummer van de foon zou fijn zijn...

Een bezoekje aan de foonwinkel zou ook kunnen helpen...

re
door red1 - May 5, 2017 om 10:13
329 Antwoorden / 1 Vragen

telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen

he
door henk van bruggen - May 5, 2017 om 11:15
4 Antwoorden / Vragen

Als u een Android toestel heeft gaat u naar Instellingen > Wi-Fi en houd daar 2 seconden de naam van uw eigen thuis wifi ingedrukt, als er dan alleen staat 'Verbinden met netwerk' dan klikt u daarop en logt in met het juiste wachtwoord en let goed op HOOFD en kleine letters en geen spaties!
Maar als er alleen staat 'Netwerk vergeten' dan klikt u daar op. Op deze manier wordt alles weer goed gezet.
Vervolgens klikt u weer op de naam van uw eigen thuis wifi en voert dan het wachtwoord in.

Succes!

Mvgr,
Henk van Bruggen
www.pc-zvl.nl

ho
door holy53 May 5, 2017 om 11:41
68 Antwoorden / 1 Vragen

Mvgr,
Henk van Bruggen
www.pc-zvl.nl

Reclame maken?

ze
door zeemannetje - May 5, 2017 om 11:47
120 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sandra,

is het een Huawei?
Ik had dat ook met een P8Lite en uiteindelijk is het moederbord vervangen. Gelukkig binnen de garantieperiode en het komt bij dat toestel vaker voor dat de wifi niet meer werkt.

Is het geen Huawei?  Dan kan het nog steeds hetzelfde soort hardware probleem zijn.

Back-up al je gegevens en probeer een harde reset. Lukt het ook dan niet ga dan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en hoop dat ze het kunnen repareren.

gerardk
door gerardk - May 5, 2017 om 14:45
175 Antwoorden / 8 Vragen

Mobiele gegevens aanzetten dan kan je weer internetten en whatsappen via 3G of 4G kost dan wel Mb's.

costnix
door costnix May 5, 2017 om 22:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom de databundel gebruiken als er ook WiFi is?

TP
door TPeeters - May 5, 2017 om 15:37
31 Antwoorden / Vragen

De opgelagen wifi-netwerken doen vergeten en opnieuw proberen. Of je smartphone eens terugzetten naar de fabrieksinstelling kan misschien ook helpen. Anders eens langsgaan bij de winkel waar je hem kocht...

dr
door dragstar - May 5, 2017 om 16:39
35 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas zegt u niet welk toestel u heeft en met welke versie van IOS of Android uw toestel werkt.
Dit probleem gebeurt vaak bij het vol raken van het interne geheugen (ROM).
Maar misschien hebt u wel iets aan mijn advies.

Het komt vaak voor dat na verloop van tijd een toestel volloopt met allerlei junkfiles waardoor de interne geheugen van het toestel vol raakt waardoor het bv. niet meer mogelijk is om in te loggen, er zijn dan teveel programma's die op de achtergrond draaien. Het is dus aan te raden bij tijd en wijlen de junkfiles te ruimen en ook het cachegeheugen te legen. Voor het uitruimen zijn er diverse appjes te downloaden.

 Mocht u dit niet zelf kunnen dan zult u iemand in moeten schakelen die er wat meer van af weet.

costnix
door costnix May 5, 2017 om 22:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

ROM kan niet vol raken. Dit is al door de fabrikantgevuld! ROM betekent Read Only Memory. (Alleen lezen geheugen)

dr
door dragstar May 8, 2017 om 16:33
35 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, was een typo, ik bedoelde de RAM (Random Access Memory) geheugen dus niet de opslag geheugen.
Deze RAM geheugen varieerd vaak van telefoon tot telefoon voor een heel goedkope toestel ca 512Mb en bij duurdere toestelen tot zelfs 4Gb (4096Mb)

vi
door vinz3nt - May 5, 2017 om 18:07
2 Antwoorden / Vragen

Als je op geen enkel Wifi netwerk kan dan is het een probleem met je toestel.
Probeer eerst eens een factory reset (hoe is verschillend per toestel)

En vermeld wat meer info, zonder merk en type van telefoon kan men je niet goed helpen, Android en iOS verschillen erg van elkaar en diverse merken hebben soms hardware problemen welke makkelijk via Google zijn te vinden indien we je merk en type weten.

lapjeskat
door lapjeskat - May 7, 2017 om 16:18
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik had dat probleem ook regelmatig met mijn iPhone4S. Bleek dat de grijze antenne kapot was. (geen idee wat dat is, naar dat kwam  bij dat type vaak voor zeiden ze) Kon niet gerepareerd worden volgens Apple. Er zijn reparatie bedrijven die het probleem oplossen door de antenne te verhitten, maar dat is niet aan te raden omdat het risico groot is dat er dan niets meer werkt.