ch
door chinook Aug 7, 2004 om 12:00
Computers & telefonie

Wijzigen abonnement

Ik ben vanaf 01-12-2003 op Zon-breedband budget geabonneerd.
In het begin was er een levendige discussie of ik het modem wel of niet moest betalen uiteindelijk heb ik 69,= euro overgemaakt.
Sindsdien kon ik zorgeloos onbeperkt internetten voor 14,95 euro per maand.
Echter deze maand (augustus) krijg ik een rekening waarop ik ook voor elke MB boven 250MB moet gaan betalen, mij lijkt dat Zon zich moet houden aan het per 01-12-2003 afgesloten contract en zich zeker niet ongevraagd met het per aanbieding aanpassen van de in rekening te brengen kosten. Als Zon zich niet aan de afspraak houd kan ik dan met onmiddelijke ingang mijn abonnement opzeggen en blijft dan het modem van mij, kan ik mijn bank opdracht geven het bovenmatige bedrag dus meer dan 14,95 euro terug laten vorderen??

224 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2004 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Chinook,

Voor zover mij bekend heeft het Zon Breedband Budget-abonnement altijd een 250 Mb. datalimiet gehad.
Heb je ten tijde van het aanvragen van je aansluiting de voorwaarden wel goed gelezen?

V.w.b. de datalimiet en de 'gratis' modem staat in de voorwaarden van Zonnet het volgende:
Er wordt een datalimiet van 250 MB per maand aangehouden. Na het overschrijden van de limiet wordt € 0,01 per MB in rekening gebracht.
In combinatie met ZonTel of bij een 2 jarig contract is het USB-modem t.w.v. € 69,- gratis.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2004 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou ik dan echt gedurende 8 (wat 9) maanden niet meer dan 250MB hebben gedownload dat lijkt me op zijn minst toch heel erg vreemd,
buiten het feit dat de aanbieding destijds stukliep op een (1) dag.
Met formulier aangemeld de dag erop door Zon gebeld en beloofd door de telefoniste dat het modem mij gratis ter beschikking zou worden gesteld, alles keurig netjes op band opgenomen, nu puntje bij paaltje komt, niemand thuis.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2004 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om mijn verhaal te verduidelijken Enterprice kan ik U natuurlijk ook een afschrift sturen van de rekening die Zon mij stuurt dan wordt het geheel wel heel erg (on)duidelijk.
Gr Ger Esten

ve
door verwijderd - Aug 7, 2004 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Chinook,

Je zou de papieren betreffende je abonnement die je toen hebt gekregen van Zonnet eens na moeten lezen, hier zou alles in moeten staan v.w.b. de voorwaarden die betrekking hebben op jouw abonnement.
Wat de datalimiet betreft kan het 2 oorzaken hebben dat je voorheen volgens Zonnet géén datalimiet-overschrijding had.
De éérste is dat er bij jouw 'aanbieding' een datalimiet-vrije periode zat van bijvoorbeeld 6 maanden.
De tweede oorzaak kan zijn dat Zonnet, net als bijvoorbeeld Tiscali, pas vanaf een bepaald moment in staat is geweest om het dataverbruik van hun abonnee's te meten. Dit heeft dus een technische achtergrond.
Vanaf het moment dat Zonnet z'n zaakjes voor elkaar had zijn ze het méérverbruik in rekening gaan brengen.
Heeft Zonnet trouwens geen service-center waar je het dataverbruik kunt inzien...?

Wat de modem betreft, deze heb je toen betaald en de kans dat je dit geld, ondanks de toezegging van een telefoniste nog terug krijgt is uiterst klein omdat je eigenlijk één dag te laat was met aanmelden voor deze aanbieding.
Daar kan Zonnet zich ondanks de toezegging door een telefoniste altijd op beroepen, vandaar.

Maar als je denkt dat het zin heeft stuur dan de rekening naar mijn e-mail adres dan kijk ik er wel naar.

Groet,
Enterprise.