va
door varalidjantiny Sep 26, 2019 om 19:40
Computers & telefonie

Wil weer whatsapps kunnen op mijn Huawei Y5

Sinds gisteren ontvang ik geen whatsapps meer op mijn Huawei Y5 en kan ze ook niet meer versturen.
Mijn Huawei Y5 heb ik gekocht op 18 juni 2016 is dus ruim 3 jaar oud. Heeft iemand een oplossing
zodat ik whatsapps weer kan ontvangen en versturen ? Op mijn Huawei Y5 krijg ik de mededeling
Deze versie van whatsapp is sinds 25 september 2019 verouderd. Tap op "downloaden" om de nieuwste
versie te downloaden van de Google play Store. Als ik downloaden aanklik krijg ik whatsapp messenger,
kan ik niet updaten.

2584 10 Rapporteer

sj
door sjoppy - Sep 26, 2019 om 19:53
129 Antwoorden / Vragen

Dit voor u gevonden en misschien heeft u er iets aan.
https://www.androidplanet.nl/tips/whatsapp-verlopen-scam/

Ar
door Arjan25 - Sep 26, 2019 om 19:53
37 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in de Playstore op Whatsapp zoekt, krijg je alleen Whatsapp Messenger te zien, dus jij zou de goede versie moeten hebben.
Werkt die dan niet goed voor jou?
Anders in Whatsapp een backup maken en jou Whatsapp verwijderen en dan opnieuw installeren uit de Playstore.

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2019 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga naar whatsapp.com/dl op je mobiele telefoon om de app te installeren.

via: https://www.whatsapp.com/download/

Hier kan je ook rechtstreeks de APK downloaden: https://www.whatsapp.com/android/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2019 om 20:01
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas kan hier al aan de orde zijn dat android apps. niet meer geleverd worden aan Hawei. Laat s.v.p. weten of de al gegeven aanwijzingen succes hebben gehad.

diumenge
door diumenge Sep 26, 2019 om 20:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee hoor.

de
door deduivel Sep 26, 2019 om 23:03
2 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft,

Wederom ook hier veronderstellingen als je geen verstand van iets hebt geen schande maar ga dan geen onzin zitten verkondigen daar heeft niemand wat aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 27, 2019 om 07:06
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@DEDUIVEL: dank u voor deze uitermate positieve kritiek. Zij het dat ik slechts iets veronderstelde op basis van diverse berichtgeving.
Lees de voorwaarden van deze site door a.u.b.!

pino123
door pino123 Sep 27, 2019 om 08:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Maar als het telkens veronderstellingen zijn, kunnen mensen door je 'veronderstellingen' op het verkeerde been gezet worden.

de
door deduivel Sep 27, 2019 om 08:38
2 Antwoorden / Vragen

@ Pino

Inderdaad.

Donuts
door Donuts Sep 27, 2019 om 08:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heremietkreeft u zult toch zelf ook wel doorhebben dat uw antwoorden opvallend vaak fout zijn doordat uw kennis sterk verouderd is. Terecht dat @deduivel daar een opmerking over maakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 27, 2019 om 09:47
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@PINO, waarom stel ik dan de vraag of de al gegeven verwijzingen succes hebben, niet om volstrekt negatieve reacties te krijgen! Daarin is toch eneige twijfel van mij in verscholen?

@GRASPOLLEN; opvallend vaak fout? Ik verwijs meestal naar vigerende wet- en regelgeving en geef dan mijn interpretastie. Als het antwoord echt fout blijkt te zijn en verouderd, nota bene bij een andere vraag bleek mijn reactie amper 9 maanden niet meer actueel te zijn moet u toch ook echt even ophouden. Het grote aantal fouten dat ik zou maken kan ik niet afleiden uit het aantal pluspunten dat ik steeds blijk te verzamelen.
Kijkt u daar wel eens (bij gebruikers) of beter gezegd, die dat voordat u onder uw graspol vandaan komt. Aan beiden: ik vraag letterlijk of het niet meer geleverd krijgen van Android apps aan de orde kan zijn! Wat is daar mis mee?

Redacteur
door Redacteur Sep 27, 2019 om 09:58
1056 Antwoorden / 62 Vragen

Beperk svp het aantal @ terzijdes. De topicstarter is vooral geholpen met antwoorden en reacties die ingaan op de vraag!

De redactie

Donuts
door Donuts Sep 27, 2019 om 10:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Redactie , een topicstarter is geholpen met goede antwoorden, niet met foute antwoorden. Hoe vaak er door heremietkreeft foute antwoorden worden gegeven,  kunt u zelf nagaan. Gegroet.

de
door deduivel Sep 27, 2019 om 11:21
2 Antwoorden / Vragen

@ Graspollen
Je mag de waarheid schijnbaar niet zeggen hier.
Het zou de redactie sieren om een TS met juiste antwoorden te kunnen voorzien, maar nee hier mag gewoon wat onzin neergegooid worden

bv. Helaas kan hier al aan de orde zijn dat android apps. niet meer geleverd worden aan Hawei en met punten ja sommige maken er een sport van om punten te geven soms zie je ook een topantwoord wat nergens opslaat dus ja

@ redactie,

IPV degene te bestraffen die klinkklare nonsens verkondigen hier in elk topic waar ze compleet geen verstand van hebben gaan we gewoon degene die het juiste advies geven en een ander op zijn fouten wijzen terecht wijzen.
Een TS is meer geholpen met advies wat klopt als ik heb gelezen of ik denk dat het zo wel zit, schaam je redactie als het maar een antwoord is is het goed of dat nu klopt of niet nou daar help je mensen goed mee maar niet heus.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2019 om 20:01
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Varalidjantiny ,

Lees deze tips eens , klik op de rode regel .

https://faq.whatsapp.com/nl/android/28000009

panter22
door panter22 - Sep 26, 2019 om 20:22
6599 Antwoorden / Vragen

Het ligt niet aan je toestel. Je hebt al enkele dagen voor het starten van whatsapp een mededeling gehad dat je moest uploaden.
Had je soms te weinig geheugen?

ma
door malty - Sep 26, 2019 om 21:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Whatsapp moet werken met de versie die op uw telefoon staat, het is niet verplicht om te updaten.
Start uw telefoon eens opnieuw op en anders lees in whatsapp instellingen onder Help en FAQ bij Probleemoplossingen.
Die probleemoplossingen kunt u ook bekijken met de link van @marita5.

pino123
door pino123 - Sep 27, 2019 om 08:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is de android versie up to date op de telefoon?

Maar in eerste instantie, whatsapp verwijderen ( met een goede back-up) daarna opnieuw installeren

Donuts
door Donuts - Sep 27, 2019 om 09:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom lukt het downloaden c.q. updaten van Whatsapp dan niet? Wat gebeurd er dan precies als u downloaden aanklikt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2019 om 11:37
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@VARALIDJANTINY mijn opmerking was gebaseerd op hetgeen ik uit de pers had vernomen en o.a. dus ook dit: https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-huawei-ondersteuning-android-updates/  en daarom ook mijn vraag of gegeven andere tips tot succes hebben geleid.
Uit de verwijzing die ik nu geef is af te leiden dat Google met onmiddelijke ingang zou zijn gestop met leveren van updates android aan Huawei.
Ik heb nog nergens gelezen dat dit geen doorgang heeft gevonden ondanks wel de melding dat Google de waarschuwing afgaf dat mogelijk Huawei dan zelf met concurerende versie komt.

Dit naar aanleiding van enige ontstane discussie over mijn reactie/vraag die fout zou zijn. Ik zag nog geen melding van u dat andere gegeven links tot succes hebben geleid. Wilt u a.u.b. wel reageren op die vraag, daar leer ik (en leren anderen) dan ook weer van.

de
door deduivel Sep 27, 2019 om 11:50
2 Antwoorden / Vragen

Als je dan ook gewoon verder leest dan de kop van het artikel dan zie je dat het nog steeds geupdate word.
Dat bedoel ik nu met foute antwooorden je leest de kop maar de rest compleet niet dus is het antwoord gewoonweg fout.

maar verzekert gebruikers van bestaande Huawei-smartphones dat diverse Google-diensten blijven functioneren. De Play Store blijft werken, waardoor je apps en updates kunt blijven downloaden. Ook de beveiliging van Google Play Protect blijft een onderdeel van alle huidige Huawei-telefoons.