eclipse
door eclipse Sep 15, 2015 om 20:30
Computers & telefonie

Win 10 pro traag

Hoi, sinds een dag of 3 is mijn computer traag, irritant traag. Foto`s die langzaam laden, internet dat er z'n gemak van neemt. Pdf's die eerst moeten nadenken of ze wel of niet openen, foto's die eerst schijnen gemaakt te moeten worden.

Al geprobeerd: ccleaner, tuneup avg. fouten gecontroleerd, virusscanner laten draaien.

Alles geeft aan geen fouten gevonden, register is in orde, geen virus, geen rommel, speed test geeft wel aan 123 mb tegen 12,5 mb dus er is wat met de kast, maar krijg nergens een foutmelding. De software is up to date. Als ik bijv. mijn computer open dan is het net of hij langzaam wordt uitgerold en wordt opgebouwd, op een warme zondag middag... iemand suggesties? Virus scanner bulgard, tune up avg voor de rest gewoon standaard proggies. Geen downloadproggies oid.

9677 25 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2015 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij geeft het toch de indruk van malware of eventueel een update van iets dan wel programma's die mekaar voor de voeten lopen.
Heeft u al met bijv. Mbam gescand of bijv. de AdwCleaner?
Systeemherstel zou u ook kunnen proberen en als dat niets oplevert dan dat weer ongedaan maken. Wel geldt dat als sprake van malware is die malware dan niet weg is.
Kijk anders ook nog eens klik hier of u daar iets relevants kunt vinden.

eclipse
door eclipse - Sep 15, 2015 om 21:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 21:18]Mij geeft het toch de indruk van malware of eventueel een update van iets dan wel programma's die mekaar voor de voeten lopen.
Heeft u al met bijv. Mbam gescand of bijv. de AdwCleaner?
Systeemherstel zou u ook kunnen proberen en als dat niets oplevert dan dat weer ongedaan maken. Wel geldt dat als sprake van malware is die malware dan niet weg is.
Kijk anders ook nog eens klik hier of u daar iets relevants kunt vinden.

Hoi Aurora, ik heb inderdaad, met een tweede scanner gescand Mbam voor de zekerheid, maar deze na de check weer verwijderd daar hij niets vond ken ik volledig op bulguard vertrouwen, adw gebruik ik eens in de 3 dagen, blijft ook schoon. bij herstart is die ook gewoon trager eerst ca 8 seconden nu ca 20 sec. . alles gedaan controle van de schijf, software.. maar er wordt niets gevonden. ik heb geen fb oid op de kast, of downloadproggies ,

macwouter
door macwouter - Sep 15, 2015 om 23:54
825 Antwoorden / 9 Vragen

Bullguard virusscanner en Tune-up van AVG ? Toe maar het kan niet op. Als ik u was gooide ik die Tuneup van AVG de prullenbak in. Tune-up van AVG en die Bullguard virusscanner is veel te zwaar. Die tuneup van AVG verwijderd ook dingen uit je systeem zodat je er niets meer mee kunt of te wel je systeem word om zeep geholpen.

ge
door geteg - Sep 16, 2015 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Probeer eens Process Eplorer, een Windows programma. procexp.exe
Door deze te downloaden en op te starten zie alle processen. Door bv alle niet windws/microsoft processen te elimineren zie je de System Idle process op lopen tot ca 95% of hoger. Wel opstarten als System Administrator.

it
door itfredje - Sep 16, 2015 om 12:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi eclipse,
Wat je nog kunt proberen is schijfopruiming. Klik op de C schijf, eigenschappen, schijfopruiming.
Ook de systeembestanden opschonen. Meestal helpt dit. Je kunt daarna niet meer terug naar je vorige Windowsversie. Succes.

tu
door tumbarumba - Sep 16, 2015 om 12:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens met Macwouter.eraf met bullgard en AVG maar heb je al eens in je bios

of de temparatuur in je ( kast ) systeem niet te hoog is,normaliter tussen de 20-23 graden.!!!!

mc
door mcleaver - Sep 16, 2015 om 12:59
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf last gehad van een WIn10 proces in de achtergrond: runtime broker. Die lde hele tijd de hardeschijven afzoeken. Check even onder taakbeheer.
Hier een omschrijving van hoe Runtime broker uit te schakelen (in het engels)

Runtime Broker kept thrashing my system, usually using 40% of my CPU although memory use wasn't much, according to the Task Manager. I'm currently using Windows 10 Pro x64 version 10240.

Runtime Broker is a service called Time Broker, which can be disabled through editing the registry.
Right-click on the Start Menu Icon. Go to RUN and type regedit.exe and select OK.

Find the following entry:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TimeBroker] "Start"=dword:00000003

Change the 3 to a 4.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TimeBroker] "Start"=dword:00000004

4 is Disabled, 3 is Manual and 2 is Automatic startup.

Before editing, the original value was 3. Set to 4 to disable. Just change the 3 to a 4 through the MODIFY menu selection, exit regedit and reboot your system.

After this edit, Runtime Broker no longer runs and the CPU at idle is now only 0 to 1 or 2 percent.

No adverse affects after disabling Runtime Broker on my system. (ADDITIONAL NOTE: Disabling Runtime Broker will prevent apps from the Microsoft Store from running.)

hn
door hnugter - Sep 16, 2015 om 13:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

kijk eerst bij taakbeheer welke programmas en processen er draaien. Dit doe je door gelijk op ctrl-del te drukken. Kies daarna taakbeheer en kijk op de tabbladen processen en prestaties.Je kunt proberen door de processen die veel geheugen/processorcapaciteit vragen te stoppen.
Heb je toevallig een vpn verbinding (gehad) dan zijn er extra drivers toegevoegd met de naam tap erin. Deze kunnen het internetverkeer ernstig vertragen. Je kunt deze verwijderen. Dit kun je bekijken door het netwerkcentrum te openen en dan bij eigenschappen van adapter.
succes

eclipse
door eclipse - Sep 16, 2015 om 13:39
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tumbarumba schreef op woensdag 16 sep 2015, 12:47]Helemaal eens met Macwouter.eraf met bullgard en AVG maar heb je al eens in je bios

of de temparatuur in je ( kast ) systeem niet te hoog is,normaliter tussen de 20-23 graden.!!!!

Hoi, speccy geeft alle normale waarden aan..

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 16, 2015 om 13:41
641 Antwoorden / 77 Vragen

Je bent met alle mogelijke programma's aan het proberen het probleem op te lossen.
Maar zit daar niet het probleem? Stop eens ALLE scan, A.V. en malware programma's en kijk hoe snel de PC dan is. Misschien zitten 2 programma's elkaar te testen en vreten die de hele capaciteit op.
Kijk ook eens in taakbeheer. Daar kun je zien welke programma's het systeem belasten.
Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad en toen alle niet noodzakelijke programma's en alle Anti-virus programma's (ook Defender!) gestopt of verwijderd, en de PC liep weer als nieuw!
Daarna uiteraard EEN A.V. programma erop zetten.

wokkie1
door wokkie1 - Sep 16, 2015 om 13:58
15 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens via msconfig welke programma's allemaal opgestart worden tijdens het opstarten van je computer. Vaak kun je al aardig wat programma's beletten gelijk op te starten en draait er dus heel wat minder mee op de achtergrond als je bezig bent met je computer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 14:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Begin eens met 'systeemherstel' naar een datum voor 3 dagen geleden. Ik zie niet dat u dat heeft geprobeerd, wel heel veel andere dingen.

eclipse
door eclipse - Sep 16, 2015 om 14:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Matthijs B, ik ken niet mijn vinger in de kast duwen en hopen dat het probleem daarin aan mijn nagel blijft hangen, ik gebruik proggie s om te checken, daarna worden ze verwijderd, MAAR GEEN ENKEL, PROGRAMMA VINDT WAT ? het idiote is ook dat hij Microsofts fixit als NIET compitabel weergeeft ??? win 10 pro... hij heeft wel alle opstart proggies gedaan , wederom géén problemen. voor de rest was niks compitabel en kon fixit dus niet uitvoeren ?? geen virus/malware/ geen conflicterende proggie s , geen software fouten, lijkt me een gevalletje sys herstel naar de schone installatie , of format, wat er aan bulguard mankeert ?? geen idee een goede scanner, belast de kast vrijwel niet, tune up wordt enkel uitgevoerd ALS IK HEM OPSTART , DUS MAW AANVINKT. al de mogelijke proggie s die mee opstarten staan uit en gaan pas werken als IK erom vraag, uiteraard de veilige proggies geen windows iig trouwens daar krijg ik niet eens toestemming voor :-) . windows heeft geen update s meer voor me kast. ken ook zijn dat de SSD het begeeft ? speccy nagelopen, alles is normaal tot uitstekend. apparaat beheer geen enkele fout. processor draait nu op 4 x 3800 hrz video kaart op 1120 hrz 3 gig .. ik heb sinds windows 10 geen BLAUWE BEELDEN GEHAD , GEEN COMPUTER STORING DAT DEZE OPSTART/HERSTART .. . maar goed ik zal bulguard er even afkieperen en avg erop zetten of Mbam. kijken wat ie doet, p.s register is schoon en opgeruimt

reflecs
door reflecs - Sep 16, 2015 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.....p.s register is schoon en opgeruimt....

Toch niet plusminus 3 dagen geleden opgeruimd?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 14:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=reflecs schreef op woensdag 16 sep 2015, 14:21].....p.s register is schoon en opgeruimt....

Toch niet plusminus 3 dagen geleden opgeruimd?
Dat kan i.d.d. ook een oorzaak zijn.

Afgezien daarvan microsoft fixit is een oude applicatie voor win XP.

Herhaald: voer eerst eens gewoon systeemherstel uit, ga (nog) niet formatteren / over tot een herinstallatie. Dan moet u alles, let wel alles opnieuw installeren en zo u dat toch doet, zorg voor een goede backup van al uw data bestanden.

reflecs
door reflecs - Sep 16, 2015 om 14:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als systeemherstel geen effect heeft, dan misschien System File Checker.

...1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor "Opdrachtprompt (Administrator)".
2. Een zwart venster opent zich (dat is opdrachtprompt). Typ in opdrachtprompt het volgende vetgedrukte commando "SFC /SCANNOW" en druk op enter. Tussen SFC en de / bevind zich een spatie.
3. Deze scan kan mogelijk langer dan 30 minuten in beslag nemen. Beëindig deze scan niet.
4. Nadat de scan is voltooid wordt het scan resultaat weergegeven.
5. Als de scan is voltooid, gebruik de DISM scan.
6. Open nogmaals opdrachtprompt met verhoogde rechten.
7. Typ in opdrachtprompt het commando "dism /online /cleanup-image /restorehealth" en druk op enter.
8. Deze scan kan mogelijk langer dan 60 minuten in beslag nemen. Beëindig ook deze scan niet.
9.
10. Start je systeem opnieuw op en controleer of het probleem hiermee is opgelost...

Bron .

@gerritaltena de fix-it is ook voor latere Windows, maar kennelijk niet allemaal voor Windows 10.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 15:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@gerritaltena de fix-it is ook voor latere Windows, maar kennelijk niet allemaal voor Windows 10.

Geeft/gaf in ieder geval bij win 8.1 ook 'problemen. Bij win 7 werd niet alles gedetecteerd.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2015 om 16:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u met de Crapcleaner het register opgeschoond heeft en een back-up van dat register gemaakt heeft voordat u de opdracht Herstellen gaf (wordt altijd door het programma gevraagd), dan kunt u mogelijk die back-up weer terug zetten en zien of daarmee de problemen opgelost worden. U moet daarvoor dan wel weer even de Crapcleaner installeren. Heeft u dat opschonen van het register met een ander programma met een back-up mogelijkheid gedaan dan kunt u het daarmee proberen.
Verder zou ik eens klik hier doorlezen.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2015 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien vindt u klik hier ook nog een mogelijkheid.
Even goed doorlezen wat onder De pc opnieuw instellen zoal staat (klein stukje scrollen).

pk
door pklddm - Sep 16, 2015 om 17:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt typisch op twee virusscanners die elkaar controleren.
Gooi er één af en (hoogst waarschijnlijk) is je probleem opgelost.
Jan

kr
door krane271 - Sep 16, 2015 om 19:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou mijn probleem is ik kan geen foto meer versturen via Thunderbird dank zij windows 10.
Mijn externe schijven doen het niet meer kan geen opslag plegen

eclipse
door eclipse - Sep 16, 2015 om 19:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pklddm schreef op woensdag 16 sep 2015, 17:20]Dit lijkt typisch op twee virusscanners die elkaar controleren.
Gooi er één af en (hoogst waarschijnlijk) is je probleem opgelost.
Jan

@@ pklddm lees eerst de vraag eens eer je antwoordt. anders wordt het zo `n doormekaar rommeltje.

eclipse
door eclipse - Sep 16, 2015 om 20:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@

krane271
Zou je voortaan JOUW probleem op een andere pagina willen stellen, zie keuze lijstje bij het aanmelden dank han

eclipse
door eclipse - Sep 16, 2015 om 20:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ aurora, geraltina, reflecs, ik ga terug naar de schone instal,, er komen nu allerlij onzin berichten, dus sys herstel na voldane upload van win 10 ... bedankt voor het meedenken groet han ( slotje gaat erop/eraf ) iig vinkje :-)

aq
door aquaman - Sep 17, 2015 om 10:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

Je firewall van verschilde antivirus programma`s draaien te gelijk mee. D.W.Z. Windows 10 plus al dat andere geneuzel.Van Windows 10 is bekend dat met alles wat je doet, dit door gezonden wordt naar Microsoft.Een ander tip is, kijk met de opstart hoeveel je op je bureaublad heb staan. Vaak gebruik je de helft niet. Haal ze dus weg. Maak je geschiedenis elke keer schoon. En zoek naar een antivirus programma dat niet zo belastend is. Succes ermee.