re
door remaegir Nov 28, 2017 om 15:13
Computers & telefonie

Windos fall creators update

Na installatie van de Windows fall creators update  krijg ik de resolutie van het beeldscherm niet meer goed ingesteld (letters zijn veel te groot), wat is hier aan de hand?

1510 6 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 28, 2017 om 15:20
641 Antwoorden / 77 Vragen

Probeer met beeldscherminstellingen. Rechter muistoets op lege plek bureablad.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2017 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De basis van een optimale beeldscherminstelling is het kiezen van de juiste resolutie. Elk beeldscherm heeft maar één optimale resolutie-instelling. Als je de resolutie niet goed instelt, kan je scherm de beelden wazig tonen. Ga naar Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm . Bij Resolutie zie je de huidige instellingen. De instelling die past bij jouw beeldscherm heeft als toevoeging Aanbevolen. Controleer dit en pas het eventueel aan. Lees ook: Zo kun je tekst groter weergeven in Windows 10.
(Bron)

tdmduc
door tdmduc Nov 28, 2017 om 22:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

is hier niet aan de orde.

Heb inmiddels een aantal klanten geholpen hiermee. Het is een driver issue met voornamelijk AMD Catalyst.

Alles aangaande videokaart verwijderen en de tool op hun website(AMD) opnieuw installeren incl.drivers.

De bovenstaande situatie KAN helemaal niet gewijzigd worden namelijk. Er is maar 1 keuze bij deze gevallen en dat is 1024×768, dan krijg je inderdaad onscherpe koeieletters.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2017 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je de oplossing van @edrick al geprobeerd hebt, kijk dan eens of er een nieuwer stuurprogramma is voor je videokaart  / beeldschermadapters. Rechtermuisknop start - apparaatbeheer - beeldschermadapter.

Topantwoord

tdmduc
door tdmduc - Nov 28, 2017 om 16:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is een bekend probleem welke direct verschijnt na de Fall update. Vorige week bij iemand opgelost met een driver update. in dit geval ATI.

Het betrof hier een HD 4000 series VGA kaarten.

re
door remaegir Nov 28, 2017 om 18:30
11 Antwoorden / 9 Vragen

De driver update geprobeerd( voor ATI HD4800), blijft hangen op code 43. Dus mijn letters blijven groot, als ik systeemherstel gedaan heb gaat hij ondanks dat ik in de services.msc, de updates heb uitgeschakeld de volgende dag gewoon weer de update installeren. Word er zo langzamerhand tureluurs van.

tdmduc
door tdmduc Nov 28, 2017 om 22:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Doe hier even de autodetect tool downloaden en installeren. Niet de "selecteer" want dan krijg je geen Windows 10 te zien.

http://support.amd.com/en-us/download

marita5
door marita5 - Nov 28, 2017 om 19:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen
tdmduc
door tdmduc Nov 28, 2017 om 22:37
704 Antwoorden / 2 Vragen

beetje lame antwoord van de Microsoft auteur. Op het moment van schrijven weet hij donders goed dat het niet de oplossing is.

gsm
door gsm - Nov 28, 2017 om 22:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het juiste beeldschermadapter-stuurprogramma moet denk ik nog worden gedownload en worden ingesteld.
Waarschijnlijk is er nu een generiek stuurprogramma in gebruik.
Kijk maar eens in Apparaatbeheer, bij Beeldschermadapters, welke adapter je nu hebt.

tdmduc
door tdmduc Nov 28, 2017 om 22:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

Nee het is een bekend lopend probleem en heeft daar niets mee te maken. Inmiddels 3 klanten mee geholpen.

Opnieuw installeren van de videokaart met de juiste versie is de enige oplossing. De standaard Microsoft driver veroorzaakt dit "ongeluk"

Microsoft houdt zoals gewoonlijk dit probleem aan tot op een bepaalde dinsdag en gaan stilletjes de boel weer fixen. Tenzij je dit zelf alvast gaat doen.

gsm
door gsm Nov 28, 2017 om 23:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Is precies wat ik eigenlijk ook bedoelde te zeggen.
Geldt niet alleen voor de videoadapter, maar ook bepaalde printers, USB poorten en SD kaartlezers, die soms niet meer (goed) werken.
Een stuurprogramma voor de Fall creators update is niet altijd voor ieder apparaat meer verkrijgbaar via Microsoft, zoals in de vorige versie wel het geval was. In dat geval biedt het stuurprogramma van de fabrikant bijna altijd de oplossing.
Soms moet in Windows 10 het updaten van stuurprogramma's uitgezet worden om te voorkomen dat Microsoft het weer verprutst met een nieuwere versie, soms zelfs van de verkeerde fabrikant. Voorbeeld van dit laatste is een Lenovo stuurprogramma voor de Touchpad van een Toshiba laptop, waardoor enkele tekens van het toetsenbord niet meer normaal werken.