ak
door aketelaars Apr 4, 2007 om 18:50
Computers & telefonie

Window mediaplayer

aangezien ik een virus in mijn pc heb gehad heb ik opnieuw windows xp moeten (laten) installeren

alles is gelukt behoudens de windowmediaplayer

deze speelt niet

het commentaar is : u heeft geen geluidskaart op de computer geinstalleerd of hij functioneert niet goed.

de foutcode welke men aangeeft is  id 0x80040256, oplossings-id = 0x0000000000

weet iemand een oplossing?

mvg

205 3 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 4, 2007 om 19:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zorg ervoor dat uw pc sp2 is of wordt geinstalleerd en uw DirectX updaten naar versie 9.0c dan is het probleem opgelost

Voor uw geluidskaart : Verwijder het uit aparaten beheer als deze daarin voorkomt , start uw computer geheel opnieuw op dan kan de computer naar de nieuwe aparaten zoeken en de daarbij behorende drivers installeren.

waarschijnlijk heeft u geen windows xp , waarschijnlijk lagere versie. Dan moet u drivers installeren van cd of floppy welke bij installatie heeft gekregen.

labswans

freya
door freya - Apr 4, 2007 om 19:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aketelaars,

Heb je al eens gecontroleerd via Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer of
er in de lijst bij Besturing voor geluid, video en spelletjes gele
uitroeptekens staan? Waarschijnlijk moet je dan nog wat geluidsdrivers
installeren om de boel aan de praat te krijgen. Als het om een
'onboard' geluidskaart gaat zullen het waarschijnlijk Realtek AC'97
drivers zijn.

m.vr.gr. Freya

dirck
door dirck - Apr 4, 2007 om 23:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk heeft u de moederbord drivers nog niet geinstalleerd.

Drivers voor de geluidskaart worden (voor zover mij bekend) niet geinstalleerd door een Windows installatie, die zul je altijd zelf nog naderhand moeten installeren.

Als je geen cd hebt die bij het moederbord hoort, dan zul je even naar de website van de moederbord fabrikant moeten surfen om daar de drivers vandaan te halen.

Moederbord drivers houdt in: Geluidskaart, AGP, Chipset en USB drivers.

Groet, Dirck