ha
door hansenria Jul 2, 2007 om 16:51
Computers & telefonie

Window Vista e-mail

hallo kenners, ik krijg een aantal e-mail berichten, van veilige personen niet meer verwijderd. Vista geeft aan dat mogelijk de schijf vol zou zijn. Niets is minder waar. Afgelopen week weer een aantal berichten tegelijk verwijderd en dan stopt het verwijderen gewoon. Het gevolg is nu dat in de lijst verwijderen veel berichten staan die er niet meer uitgaan. Wie weet hoe ik alsnog deze berichten verwijderd krijg.

De berichten die nu weer binnen komen kan ik gewoon verwijderen. Wat mij opvalt is dat het probleem zich voordoet als je veel berichten tegelijk wilt verwijderen. Gr. Hans

332 3 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Jul 2, 2007 om 17:19
229 Antwoorden / 15 Vragen

Het mogelijke antwoord,

Download een tooltje genaamd "unlocker" iedere keer als windows deze mededeling doet komt dit tooltje in actie en laat jou zien waar mee de pc bezig is als het om het geblokkeerde item gaat.
Daarna kun je een aantal akties ondernemen.

Met vriendelijke groet
Driemaaldrie

gsm
door gsm - Jul 2, 2007 om 17:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Hans,

Meer mensen hebben al te maken gekregen met dit Windows Mail probleem in Vista. Iemand heeft ook al een oplossing bedacht en die vindt u hier uitvoerig beschreven:

windows-vista-mail

Er is een speciaal gereedschap (freeware tool) beschikbaar om de windows mail database te herstellen: U kunt het het via deze link vinden:

WMUtil

Mogelijk dat u de zaak met dit tool kunt repareren

Succes gewenst en groet,
GSM

gsm
door gsm - Jul 2, 2007 om 17:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik voeg de (enigszins aangepaste) tekst van de oplossing van voornoemde link hier nog even toe.

Groet,
GSM

Sluit je Windows Mail programma eerst.
Je klikt start en dan COMPUTER.
Je ziet nu de inhoud van je Schijfstations.
In de adres balk staat nu Computer met een pijltje naar rechts.
Je zet je cursor daar en doet dat weg .
In de plaats daarvan zet je het volgende
C:\Users\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
en klikt Enter.  (<naam> is hier uw eigen gebruikersnaam.)
Je zit nu in de map Windows Mail.
Kopier alles wat je hier ziet staan.
Maak nu een map aan in de map Mijn Documenten en plaats de gehele inhoud in deze map.
Ga terug naar de map van Windows Mail en verwijder alles wat je ziet staan, dus als het goed is mag er niets meer in die map staan.
Als je je Windows mail nu opstart zal er niets meer in staan, ook je
accounts zijn weg, je moet dit (Windows mail starten) wel eerst even doen zodat hij nieuwe lege mappen aanmaakt !!!

Nu, om alles terug in je mappen te krijgen hoef je enkel datgene te kopieren wat je weer nodig hebt.
Als je bv mails hebt vastzitten zoals bij mij het geval was in verwijderde items, moet je enkel de Inboxmap (Postvak In) terug zetten en Draftsmap (Concepten)
en zeker niet te vergeten uw ACCOUNT

Om dit te doen ga je naar de map waar je alles in gekopieerd had Neem de Local Folder map en open deze.
Je selecteert eerst en vooral je account en plaatst die terug in de Windows Mail map zoals die stond en dat is ook in de Local Folders map.
Zo doe je dit ook met bv de INHOUD van de map Inbox.
Je opent de map en selecteert alle berichten buiten WINMAIL.FOL.
Je kopieert ze en plaatst ze in de nieuwe lege map van windows mail waar winmail.fol al aanwezig is.