hendrik1944
door hendrik1944 Nov 7, 2015 om 15:58
Computers & telefonie

Windows 10

Geacht Forum.
Voor de tweede keer vraag ik jullie aandacht voor een probleem met Windows 10. Ik heb per ongeluk de Upgrade in gedrukt via het vlaggetje rechts onder in de werkbalk. Maar toen ik dat zag dat hij ging Upgrade in het programma waar de updates in komen heb ik hem vlug stop gezet. Ik wil het programma er nog niet in hebben. Wel heb ik rechtsonder in de werkbalk weer zo' n vlaggetje gekregen van Windows 10. Nu is mijn . vraag kan ik die Upgrade er wel uit halen ? Wie kan mij helpen Alsjeblieft

1146 9 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 7, 2015 om 17:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan zeker, echter niet met 1 druk op de muis, maar moeilijk is het absoluut niet.

Weet u hoe je updates van Windows kunt verwijderen en deze kunt verbergen?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 7, 2015 om 17:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Antwoord is dus ja. Gewoon die update verwijderen, opnieuw op updates checken en de betreffende update verbergen en klaar ben je.

ph
door philip36 - Nov 7, 2015 om 18:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de windows10 upgrade afgebroken heeft zullen de ingeladen bestanden hiervoor weer netjes door windows verwijderd zijn.
Dus geen paniek dat er nu iets van dat upgrade proces nog op de computer achter gebleven is.
De windows10 upgrade kunt u verbergen en wordt dan ook niet geïnstalleerd.
Wilt u deze later toch willen installeren moet u de verborgen upgrade eerst herstellen, dus weer zichtbaar maken.

Voor het verbergen van de windows10 upgrade.
Rechtsklik op het windows vlaggetje rechtsonder in de werkbalk en kies voor: Ga naar windows update.
Klik daar op de blauwe regel Alle beschikbare updates weergeven.

Het kan ook zijn dat er i.p.v. bovenstaande blauwe tekst een blauwe regel staat ... Optionele update zijn beschikbaar waarbij ... een aantal aangeeft.
Klik dan hierop.
Rechtsklik op: de update Bijwerken naar windows10... en klik op: Update verbergen.

Als u ook het icoontje in de werkbalk, windows vlaggetje, wilt verwijderen moet u in de lijst van de geïnstalleerde updates zoeken naar Update voor Microsoft Windows (KB3035583).
Rechtsklik hierop en selecteer voor verwijderen en bevestig met Ja.

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2015 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Automatiseringsgids.nl heeft er een mooi artikeltje over:

Zo kom je af van Microsofts Windows 10-gepush

Kan de oplossing zelf niet uitproberen omdat ik zelf al Windows 10 heb.

Een andere mogelijkheid is Windows 10 When I Want It, die hebben ook een tool om e.e.a. uit te schakelen.

hendrik1944
door hendrik1944 - Nov 8, 2015 om 09:40
27 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo philip36.
Ik kreeg verschillend oplossingen maar die van jou vond ik het makkelijkste en kon ik gelukkig die Windows 10 verwijderen en kon hem daar plaatsen wat jij mij vertelde. Hartelijke dank hier voor.
Groetjes hendrik1944.

ph
door philip36 - Nov 8, 2015 om 10:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@hendrik1944

Sorry dat u geen reactie kreeg bij uw eerste vraag.
In ieder geval fijn te horen dat het gelukt is en bedankt voor het terugmelden.
Groetjes, philip36

re
door red1 - Nov 8, 2015 om 10:20
329 Antwoorden / 1 Vragen

maak je niet druk , kijk eens op senior web . daar kan je lezen dat iedereen in 2016 automaties windhoos 10 in zijn comp. krijgt of je wil of niet . er zijn dan ook geen computers met widows 8 te koop . en wat is het bezwaar om win. 10 er op te zetten !? ik ben 72 jaar en mijn kameraad is 75 jaar . we waren de eerste die het er in hebben gezet en het werkt perfect en heeeeeeel stabiel !!

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2015 om 11:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=red1 schreef op zondag 8 nov 2015, 10:20]maak je niet druk , kijk eens op senior web . daar kan je lezen dat iedereen in 2016 automaties windhoos 10 in zijn comp. krijgt of je wil of niet . er zijn dan ook geen computers met widows 8 te koop .
...Onzin.

Microsoft wil dat wel graag, maar kan je niet dwingen om van Windows 7 of 8.1 over te stappen naar Windows 10. Die twee systemen blijven ze ook nog een tijd ondersteunen met update's, Windows 8.1 zelfs met functionele updates.

Inderdaad zal de verkoop van computers met Windows 7 of 8.1 snel afnemen. Maar fabrikanten mogen nog één jaar computers met Windows 7 of 8.1 leveren.

hendrik1944
door hendrik1944 - Nov 8, 2015 om 12:57
27 Antwoorden / 29 Vragen

Dank je wel diumenge.
Ik verbaasde mij er al over dat je geen zeggenschap meer hebt over je eigen Laptop. ik heb de Windows 10 opgeslagen zodat als ik toch besluit hem te nemen dat ik het programma er als nog in kan zetten. Maar bedankt voor de goede raad en nog een prettig weekend verder.
Groetjes hendrik1944.