vv
door vvanhamersveld Jan 5, 2016 om 16:47
Computers & telefonie

Windows 10

Microsoft heeft zonder mijn medeweten en ongevraagd een app op mijn computer geplaatst om windosw 10 te downloaden. Met enige regelmaat verschijnt er een scherm waarin ik opgeroepen, bijna verplicht wordt om windows 10 te downoaden en te gaan gebruiken. Je kunt je niet afmelden!
Ik heb met microsoft gebeld om deze app te verwijderen. De medewerker van microsoft heeft dat voor mij gedaan. Echter bij de eerstvolgende keer dat ik mijn computer weer opstartte had microsoft opnieuw deze app op mijn comuter geinstalleerd. Nergens wordt de mogelijkheid geboden om aan te geven dat je de app niet wilt of windows 10 niet wilt. Is dit toegestaan/moet je dit toestaan?

6568 15 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 5, 2016 om 16:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

klik hier   voor het win logo

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 5, 2016 om 16:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo vvanhamersveld ,

hebt u in de taakbalk het vierkante witte blokje van windows 10 staan ?

hansje klein
door hansje klein - Jan 5, 2016 om 17:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ikzelf heb via de configuratie 'automatische updates' uitgeschakeld om het installeren te verhinderen.

Op de eerstkomende patchday (2e dinsdag van de maand) bij Windows-update onder de startknop naar Windows-updates laten zoeken en de updates die u wèl wilt downloaden aanvinken en installeren.....Daarmee verhinderd u, dat W-10 geïnstalleerd kan worden.

Dat hartnekkige dagelijkse scherm klik u net zo hartnekkig dagelijks weg!

marita567
door marita567 - Jan 5, 2016 om 17:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@vvanhamersveld ,

lees u dit ook goed door , als u de windows 10 update hebt verwijderd , kunt u automatisch update installeren aangevinkt laten , maar bij aanbevolen update`s vinkje weg halen , de reden waarom ziet u hier ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

marita567
door marita567 - Jan 5, 2016 om 17:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Windows 10 update verwijderen ,

ga naar windows update , klik op geïnstalleerde update`s , type boven in het zoekvak kb3035583 als deze update op u computer staat komt deze ook te voorschijn , selecteer deze ,  klik met rechts verwijderen , als dit is gebeurd start u computer opnieuw op .
Ga dan terug naar windows update klik op naar update`s zoeken , deze update komt terug bij optionele update ziet u daar weer kb3035583 staan selecteer opnieuw en klik met rechts op verbergen klaar .

Als laatste vink aanbevolen update`s uit .

gsm
door gsm - Jan 5, 2016 om 21:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt hopelijk van het gedoe afkomen met onderstaande stappen (Windows 7):
Open het Configuratiescherm en open daar Windows Update (onderdeel van Systeem en Beveiliging).
Klik Instellingen wijzigen.
Verwijder het vinkje voor de Aanbevolen updates.
Bij Belangrijke updates kun je kiezen voor: "Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren".
Ga terug naar Windows Update.
In de linker kolom selecteer je "Geschiedenis van updates weergeven".
Klik bovenin op de blauwe tekst (link):"Geïnstalleerde updates".
Wacht tot de lijst compleet is en zoek dan naar KB3035583.
Dit is de update die het witte vlaggetje in het systeemvak zet enz.
Je kunt hier deze update selecteren en verwijderen.
Het verwijderen kan even duren en de computer moet opnieuw gestart worden.
Ga daarna opnieuw naar Windows Update.
Klik op "Naar updates zoeken".
Na enige tijd komt er een groot reclame vak voor Windows 10, met daaronder de link "Alle beschikbare updates weergeven".
Klik op de link "Alle beschikbare updates weergeven".
Zoek KB3035583 en klik deze een keer met de rechtermuisknop.
Klik op "Update verbergen".
Later kun je op dezelfde manier de update weer herstellen.
Dezelfde informatie vind je ondermeer hier: http://nu.evendit.nl/pc-en-internet/als-je-nog-niet-wilt-upgraden-naar-windows-10/

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2016 om 21:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klik hier (link naar Automatiseringsgids.nl) voor een artikel over een tooltje om hier vanaf te komen.

klm086
door klm086 - Jan 6, 2016 om 13:48
14 Antwoorden / 1 Vragen

Google GWX Killer het is een klein programma het werkt bij mij met win7 voor 100%  en ook Win10.

Gr. Cor

jo
door jorisw - Jan 6, 2016 om 16:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom wil je Windows 10 niet? Zijn er specifieke applicaties die je nodig hebt die (nog) niet geschikt zijn voor Windows 10? Dat is m.i. de enige reden om geen Windows 10 te gaan gebruiken.

ki
door killerby - Jan 6, 2016 om 17:48
11 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mogelijk om dit definitief te verwijderen met het volgende programma:

Volg de opties in dit programma, GWX control zie link om te downloaden.

Lees de opties om hier van af te zijn.

http://www.majorgeeks.com/files/details/gwx_control_panel.html

Werkt perfect en geen hinderlijke meldingen en opties meer.

m.vr.gr.

Dick

ze
door zeemannetje - Jan 6, 2016 om 18:00
121 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo  Hamersveld,

er is een tooltje http://www.zdnet.be/download/175305/zo-voorkom-je-een-ongewilde-windows-10-upgrade/ die dat allemaal uit kan schakelen en de gedownloade bestanden van win 10 ook verwijderd.

Dan kun je gewoon de automatische updates aan laten staan, alleen win 10 zooi wordt niet binnengehaald.

Gr

René

ze
door zeemannetje - Jan 6, 2016 om 18:02
121 Antwoorden / 0 Vragen

O,

Ik zie dat Dick hetzelfde tooltje ook al heeft benoemd.

René

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2016 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad en daarvoor had ik al een link geplaatst naar een artikel over die tool. Maar door de "geweldige" nieuwe opzet van deze site, zie je dat gemakkelijk over het hoofd.

na
door naat9 - Jan 7, 2016 om 08:25
14 Antwoorden / 15 Vragen

Mocht je toch besluiten over te stappen naar Windows 10 maak dan eerst extern een goede backup van al je bestanden. Ik had dat niet gedaan en na één dag bleken ineens al mijn bestanden foetsie te zijn. Meteen na het omzetten had ik alles nog, dat weet ik zeker omdat ik verschillende bestanden nog geopend heb. Na het opnieuw opstarten de volgende dag was alles weg en ís alles weg.

pk49
door pk49 - Jan 7, 2016 om 10:42
243 Antwoorden / 2 Vragen

waarom niet gewoon Windows 10 installeren? Een erg prettig OS in gebruik.Mijn oude ASUS is aanzienlijk door opgeknapt en sneller geworden.