emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 21:19
Computers & telefonie

Windows 10 mediaplayer werkt ineens niet meer

Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe laptop met windows 10. Nu heb ik totnutoe steeds gewoon mijn videootjes via WIndows MP kunnen bekijken, gisteren zelfs nog, maar toen ik vanavond een schijfje inlegde floepte ineens een 'inzetje' binnen met Cyberlink Power mediaplayer 14. Ik heb dat aangeklikt en kreeg daarna deze mediaplayer. Vond hem niet zo prettig, dus dacht ik, verwijder ik hem in het configuratiescherm, en dan doet Windows MP het wel weer. Maar helaas, nu gebeurt er helemaal niets meer.
Ik heb Windows MP geprobeerd via free download, maar dat ging niet omdat deze alleen voor XP was.
Op mijn oude laptop (Windows 7) kon ik nog een mededeling vinden met: 'openen met', en een keuze maken, maar dat kan ik nu ook nergens meer vinden.
Kan iemand mij vertellen wat te doen (behalve een nieuwe Cyberlink MP14 aan te schaffen natuurlijk)?

Hartelijk dank voor jullie hulp,
vriendelijke groet,
emenem

23067 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 4, 2017 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk dat je Wmp weer even moet instellen als standaard mediaplayer. Klik Start - instellingen- systeem - standaard apps. Daar op Wmp zetten.

emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 22:18
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Carola,

Heb ik gedaan, maar er gebeurt niks. De laptop herkent de CD wel, hij staat in de verkenner DVD station E aangegeven.
Heb ook nog bij uw standaardprogramma's instellen geprobeerd, en WMP komt wel in het selectievakje, maar als ik dan klik op'als standaardprogramma instellen wordt dat vakje blauw, maar dat verdwijnt weer als ik naar 'ok' ga met de muis.
Heb ook al geprobeerde met het opnieuw opstarten van de laptop, maar ook dat helpt niet...
In ieder geval hartstikke bedankt voor je antwoord.
Vr. groet, emenem

emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 22:43
132 Antwoorden / 42 Vragen

Nog even dit: Als ik een CD wil afspelen doet WMP het wel, en ik kan ook rippen en branden. Alleen de DVD pakt ie niet meer.
Heb ook al andere DVD's geprobeerd, geen succes.

Cookies
door Cookies Mar 4, 2017 om 23:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk eens bij standaardapps per bestandstype kiezen (naar beneden scrollen in het scherm wat ik eerder genoemd heb). Alles waar je die Cyberlink player ziet staan, wijzigen in WMP.

emenem
door emenem Mar 5, 2017 om 01:23
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Carola,

Sorry, ik zie je laatste tip nu pas staan. Ik heb dit gedaan maar daar staat nergens Cyberlink Power Media player meer. Had hem al van mijn laptop verwijderd!
Bedankt voor je reaktie,
een goede nacht,
en vr. groet, emenem

marita5
door marita5 - Mar 4, 2017 om 21:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem ,

Misschien heeft u hier iets aan , lees het laatste antwoord van DummyArbiter010 , klik op de rode regel .

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_store/mediaplayer-windows-10/db5c70c3-cb54-40e3-861c-76a3efaaacae

emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 22:19
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,
Ik heb de instructies gevolgd maar in het venstertje waar WMP zou moeten staan, staat ie niet.

Hartstikke bedankt voor de reaktie
vr. groet, emenem ps: cd's pakt ie wel en die kan ik ook rippen en branden. Heb ook al andere DVD's geprobeerd, ook geen succes!

ajmvl44
door ajmvl44 - Mar 4, 2017 om 23:03
34 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20426

emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 23:08
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo CTDCVL,

geprobeerd, maar bij 'uitvoeren' krijg ik een venstertje: alleen te downloaden voor XP.
Sorry. Maar toch bedankt.
Vr. groet, emenem

marita5
door marita5 - Mar 4, 2017 om 23:41
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Emenem ,

Dit is ook nog een optie VLC Player , klik op de rode regel .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/vlc-media-player-mediaspeler-video-audio-dvd

emenem
door emenem Mar 4, 2017 om 23:56
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

Hij doet het perfect!
Hartstikke Hartstikke bedankt!!!!!!

Vr. groet,
emenem

marita5
door marita5 - Mar 5, 2017 om 00:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Emenem ,

Wat bedoeld u hiermee ,  werkt Windows Mediaplayer weer , of heeft u VLC Player geïnstalleerd ?

DOOR EMENEM 4 MRT. 2017 OM 23:56
132 ANTWOORDEN / 35 VRAGEN

Hallo Maritas,

Hij doet het perfect!
Hartstikke Hartstikke bedankt!!!!!!

Vr. groet,
emenem

door emenem Mar 5, 2017 om 01:09
132 Antwoorden / 42 Vragen

Sorry Maritas,

Ik was waarschijnlijk. niet erg duidelijk daarnet, in mijn enthousiasme om die tip van jou.. WMP werkt niet, (alleen voor het draaien, rippen en branden van CD's), maar niet voor het draaien van DVD's. En daarom was ik zo blij met je VLC-link.
Ik heb intussen ook nog systeemherstel gedaan, maar ook dat mocht niet baten. (alleen was VLC er daarna weer uit en die heb ik zojuist maar snel weer geinstalleerd). Puik!!!!

Goeie nacht en vr. groet, emenem

marita5
door marita5 Mar 5, 2017 om 07:38
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Goedemorgen Emenem , fijn om te horen dat het is opgelost , en werkt met VLC Player , Hartstikke Hartstikke bedankt ;-)) voor het terugmelden Mvr,gr

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 5, 2017 om 00:00
355 Antwoorden / Vragen

Beste Emenem,

Windows systeemherstel al geprobeerd? Even terug naar het laatste herstelpunt voor Cyberlink werd geïnstalleerd.

Succes!

emenem
door emenem Mar 5, 2017 om 00:12
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo AWYEAH28,

Nee, had ik niet gedaan omdat ik alleen de weg kon vinden naar een volledig systeemherstel naar fabrieksinstellingen. En dat leek me wat al te gortig...
Maar met deze link heb ik het 'klein' systeemherstel weer kunnen vinden!

Hartstikke bedankt! Ga het meteen even doen!
Vriendelijke groet, emenem

emenem
door emenem Mar 5, 2017 om 01:04
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo AWYEAH 28,

heb systeemherstel gedaan, maar het WMP-probleem heeft het niet opgelost. Maar dankzij Maritas heb ik nu VLC en die doet het perfekt. De CD's kan ik nog wel via WMP draaien, rippen en branden.

Nogmaals dank voor die goede tip, zonder u had ik dat venstertje nooit gevonden (bij systeembeveiliging nota bene!)

vr. groet, emenem

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 5, 2017 om 07:49
355 Antwoorden / Vragen

Graag gedaan. VLC is inderdaad een prima keuze, gebruik het zelf ook al jaren.

vr1944
door vr1944 Mar 6, 2017 om 14:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Systeemherstel lost dit soort problemen meestal niet op.VLC is een goed alternatief ,maar download de player van de goede website en niet bv bij softonic.nl omte voorkomen dat er adaware mee geinstalleeerd worrdt.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2017 om 14:55