emenem
door emenem May 29, 2017 om 16:22
Computers & telefonie

Windows 10 microsoft makers upgrade

Hallo,

Ik krijg de laatste tijd bij elke windows update een mededeling over een windows 10 makers upgrade meegestuurd, en krijg herhaaldelijk een venster waarbij ik kan klikken op: informeer mij later, of op: privacy settings.
Het feit dat Microsoft  je telkens zo irritant met deze update confronteert doet niet veel goeds vermoeden, en ik twijfel dan ook of ik die privacy settings moet uitvoeren.
Kan iemand mij vertellen of het belangrijk is deze makers upgrade te nemen/privacy settings uit te voeren?
Ingeval van nee: hoe krijg ik het voor elkaar, die update (die ik nu telkens uit het conf. scherm verwijder) te voorkomen?

Hartelijk dank voor jullie reacties,
emenem

2499 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 16:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12373

Hier meer informatie over de privacy instellingen .

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4014916/windows-10-choose-your-privacy-settings-for-windows-10-creators-update

emenem
door emenem May 29, 2017 om 16:51
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

Je eerste link geeft eigenlijk geen info over wat deze makers upgrade behelst (en er zijn geen rode regels). De tweede link geeft uitgebreide info hoe je eea moet doen als je hem wilt hebben..
Maar mijn vraag was of deze makers upgrade nu werkelijk zo belangrijk is, en zoniet: hoe ik dan kan voorkomen dat ze mijn pc telkens opnieuw met die update 'opzadelen', erg vervelend ook omdat ik telkens dat venster krijg met de 'herinner mij later' of 'privacy settings instellen'.

marita5
door marita5 May 29, 2017 om 17:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Enenem , met de rode regels bedoelde ik de links .

gsm
door gsm - May 29, 2017 om 16:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Uiteindelijk zul je de upgrade naar de nieuwere versie van Windows 10 moeten accepteren, omdat op den duur voor de vorige versie geen beveiligingsupdates meer te krijgen zijn. Deze beveiligingsupdates zijn nou juist heel erg belangrijk voor het tegengaan van virusinfecties.
Zet alle privacy opties uit en dan heb je de standaard maximale privacy. Microsoft verzamelt hoe dan ook informatie.

Het veiligste is om te wachten met de upgrade, totdat deze echt door Microsoft wordt opgedrongen. Er kunnen in de makers versie nog diverse problemen zitten. Eigenlijk is het nog steeds een beta versie die momenteel getest wordt door vrijwillige downloaders. Het zal in de Makers versie niet meer mogelijk zijn om tekst afzonderlijk groter of kleiner te maken voor diverse items. Het oude Configuratiescherm is er nog wel, maar is iets moeilijker te vinden dan voorheen.

Ik zou mij trouwens maar niet te druk maken om privacy. Privacy bestaat gewoon niet en online privacy bestaat al helemaal nooit..
Je zou al je computers moeten uitzetten en vernietigen. Daarna zelf in een donkere kast gaan zitten met de deur op slot. En dan nog zul je geen volledige privacy bereiken.

emenem
door emenem May 29, 2017 om 17:04
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo GSM,

Dus toch! Dacht al dat er een addertje onder het gras zat, want waarom anders zo opdringerig...?
Ze zoeken gewoon naar 'proefkonijnen'....
Ik zal je raad opvolgen en wachten tot het echt niet anders meer kan. Maar kan ik die update met dat vervelende venster telkens voorkomen?

emenem
door emenem May 29, 2017 om 17:31
132 Antwoorden / 42 Vragen

Heb inmiddels via Maritas een link gekregen met info hoe ik die vervelende update kan omzeilen.
WIlde toch nog even bedanken voor je informatie en advies!

Fijne avond en vriendelijke groet,
emenem

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 16:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Enenem ,

Zie hier de nieuwe functies  , van de makersupdate .

https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/features

emenem
door emenem May 29, 2017 om 17:09
132 Antwoorden / 42 Vragen

Sorry, voor mijn onbegrip ivm de rode links!
Ik heb deze laatste link in sneltreinvaart doorgescrolled en zag niets staan wat voor mij van belang zou kunnen zijn. Ik gebruik mijn pc alleen voor (vertaal)werk en niet om er op andere manieren 'creatieve' hoogstandjes mee uit te voeren of te gamen etc.etc. :-)

Hartstikke bedankt voor je hulp en vriendelijke groet,
emenem

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 17:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen
emenem
door emenem May 29, 2017 om 17:29
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

Ontzettend bedankt voor deze links! Ga ze eens goed 'bestuderen' en wie weet...raak ik daarmee inderdaad van die opdringerige MS makers upgrade af!

Heb een fijne avond,
vriendelijke groet, emenem

marita5
door marita5 May 29, 2017 om 17:31
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , ik heb nog een tweede link erbij geplaatst , lees deze ook goed door , u ook een fijne avond .Met vr,gr .

gsm
door gsm - May 29, 2017 om 23:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opmerking:
Het is zeer gevaarlijk om updates uit te stellen. Beveiligings updates (dus niet de upgrades) zijn cruciaal in de bestrijding van malware, ransomware, enz.
Maak liever gebruik van de mogelijkheid om gebruikstijden in te stellen bij Instellingen, Bijwerken en beveiliging.
Dat voorkomt het opnieuw opstarten bij het installeren van updates tijdens de uren waarin je de computer gebruikt.

Je kunt wel in Windows 10 redelijk veilig de updates voor stuurprogramma's uitzetten.
Dat voorkomt hopelijk ook het installeren van foute stuurprogramma's, waar Microsoft soms de mist mee ingaat.

In de 1607 versie van Windows 10 kan dat op deze manier:
- Klik een keer op Start, zodat het Startmenu met de tegels verschijnt.
- Type:  Gavanceerde systeeminstellingen en klik dan op Gavanceerde Systeeminstellingen weergeven.
- Klik op de Hardware tab van de Geavanceerde systeeminstellingen.
- klik op Instellingen voor apparaatinstallatie.
- Kies Nee en klik op Wijzigingen opslaan.

f.weele
door f.weele - May 30, 2017 om 07:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier wat info in het engels van HowToGeek: klik hier