ke
door keesbakels Jun 24, 2021 om 14:37
Computers & telefonie

Windows 10 update niet meer

Een vraag over het updaten van windows 10.
Bij instellingen - Windows updat, staat een rode regel:  " Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes."
Als ik dan op   "updates zoeken" klik dan zoekt hij een tijdje en vindt dan niets.
De rode regel blijft staan.
Ik heb ook al op de windowspagina gekeken maar werd daar helaas niets wijzer van.

Iemand een handige tip hoe dit op te lossen?

Alvast dank! Kees

9227 11 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 24, 2021 om 14:43
2063 Antwoorden / Vragen

Haal de betreffende trouble shooter er eens overheen. Windows menu, update en beveiliging, troubleshooters en dan staat er vast een tussen voor windows updates.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 24, 2021 om 15:08
856 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens op de site van computer totaal en dan de artikelen How to hier heb je een link naar een van de artikelen.

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/windows-10-update-dit-is-er-nieuw/

Heb je je windows 10 lang niet meer geüpdatet?

Anders vraag via de chat van de MS klantenservice of ze met je meekijken. Werkt voortreffelijk en je kunt gewoon meekijken wat ze allemaal aan het doen zijn

ju
door juliomariner Jun 24, 2021 om 16:30
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Al dat een veilige manier is geef dan in ieder geval een link naar de MS klantenservice. Anders gaat TS misschien via Google de boot in bij een of andere Indiaase oplichter.

Thecla58
door Thecla58 Jun 24, 2021 om 17:47
856 Antwoorden / 3 Vragen

@Juliomariner

Die klantenservice is te bereiken via een linkje dat altijd rechts in beeld staat als je je instellingen opent. Dus het spijt me maar daar kan ik geen link van geven. Is in Windhoos 10 ingebouwd. Ze onderstaande afbeelding

marita5
door marita5 - Jun 24, 2021 om 15:27
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo KeesBakels ,

Welke versie van Windows 10 heeft u ?

Typ in zoekveld winver > klik op enter

Vermeldt hier de versie en buildnummer .

ke
door keesbakels - Jun 24, 2021 om 17:38
54 Antwoorden / 20 Vragen

Maritas: Windows 10 versie 1909, Build: 1836.3.1446
Henkdezevende: met de troubleshooter kom ik er niet uit,
De gegeven links zal ik uitproberen.
Wat updates betreft: die kwamen er altijd automatisch in, maar nu ik er aan denk is de laatste alweer een tijd geleden.

Intussen: allen hartelijk dank voor de reacties. Als het gelukt is zal ik het even vermelden.

M.vr.gr. Kees

Thecla58
door Thecla58 Jun 24, 2021 om 17:49
856 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Kees,

Hier zie mijn laatste versie van Windhoos 10

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 24, 2021 om 19:10
2063 Antwoorden / Vragen

Dat is ondertussen een superieure versie maar zonder een foutcode of omschrijving is het lastig een diagnose te stellen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 24, 2021 om 21:01
2063 Antwoorden / Vragen

superieure was super oude, DYAC

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 25, 2021 om 07:52
16858 Antwoorden / 202 Vragen

@KEESBAKELS, als u reageert op een al gegeven reactie zoals die van @MARITA5 is het 'handiger om dat dan te doen via de knop reacties en komt uw antwoord op de vraag dan onder de vraag van @MARITA5 en niet apart zoals nu het geval is. Nu lijkt het (bij niet opletten) op ook een nieuwe reactie van één van ons.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2021 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eerst een tijdje wachten en er niet aan gaan sleutelen en prutsen. Microsoft doet dat altijd eerst zelf.

Maakt u zich dus maar niet druk erover.

Ook geldt: of It ain't broke, don't fix it.
Dus als uw computer prima werkt, dan er niet aan gaan prutsen....
Lees ook eens hier:
https://www.seniorweb.nl/tip/update-windows-10-wat-moet-ik-doen

marita5
door marita5 - Jun 24, 2021 om 18:10
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@KeesBakels ,

Windows 10 versie 1909 wordt v.a 11 mei niet meer ondersteunt ( End of Life ) , daarom krijgt u geen updates meer .

Upgrade nu naar Windows 10 versie 21H1 , dit kunt u doen via hulpprogramma , zie deze link , klik op update nu .
Vervolgens is uw laptop een aantal uur bezig .

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Voordat u begint , lees deze link goed door ,

https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-tien-geboden-voorbereidingen-voor-upgrade-windows-10

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jun 24, 2021 om 21:52
98 Antwoorden / 1 Vragen

schakel de virusscanner tijdelijk uit voer de update opnieuw uit. Start de computer opnieuw op uw virusscanner wordt weer geactiveerd.

Windows 10 wordt Windows 11. Heeft u een computer die niet aan deze door windows 11 gestelde specificaties (configuratie) voldoet dan is updaten niet mogelijk. Wat u wel kunt doen is met uw Microsoft account inloggen bij windowsinsider.

marita5
door marita5 Jun 24, 2021 om 22:35
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Om alleen de virusscanner uit te schakelen heeft geen enkele zin , Ts heeft een oudere versie : Windows 10 versie 1909 , Ts moet een upgrade doen , krijgt dan weer updates . Windows 10 wordt nog ondersteund tot 14 - 10 - 2025 .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 25, 2021 om 07:56
16858 Antwoorden / 202 Vragen

@BRUI092920654 ? Van wie of vanwaar heeft u de info dat er een 'WINDOWS11' 'op stapel' zou staan?

marita5
door marita5 Jun 25, 2021 om 09:30
11516 Antwoorden / 15 Vragen
brui0929_20654
door brui0929_20654 Jun 25, 2021 om 17:23
98 Antwoorden / 1 Vragen

@Heremietkreeft dit toonde Windows insider. Mijn computer voldeed niet aan de configuratie die Windows 11 vraagt. Vandaag 25 juni 2021 werdt  officieel bekend dat Windows 11 de opvolger wordt. Via Windows insider is die nu al te downloaden. Kijk voor informatie op hardware.info of computer idee.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jun 25, 2021 om 12:30
88 Antwoorden / 2 Vragen

Snap ik niet ! Windows 10 Update automatisch vanzelf , of je hebt het veranderd dat je zelf bepaalt wanneer je wilkt updaten . Of je hebt een Illigale versie van Windows 10 !!

ro
door ronny530 - Jun 25, 2021 om 13:18
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Windows 10 Pro is voor de zakelijke markt bedoeld en wordt niet standaard op consumenten pc's/laptops meegeleverd. Wat me echter wel opvalt is dat er veel tweedehands pc's met Windows 10 Pro te verkrijgen zijn dus zou het kunnen zijn dat de verkoper een licentie voor zeg een jaar heeft gekocht en zodra dat jaar voorbij is de ondersteuning stopt tenzij de licentie met een jaar voortgezet wordt. De gebruiker van de pc/laptop heeft daar geen weet van omdat de verkoper het verzoek krijgt om de licentie te verlengen maar die doet dat uiteraard niet. Aan de afbeelding te zien lijkt het wel op een licentie want u wordt aangemerkt als gebruiker en niet als zijnde product houder. Dat wil nog niet zeggen dat u een illegale versie heeft maar de ondersteuning is wel gestopt en zult u zelf voor de nodige beveiligingssoftware dienen te zorgen. Het is echter wel zo dat als u besluit om Windows 10 Pro verwijderd en opnieuw wil installeren de activatie sleutel niet meer geldig is en dus niet meer geactiveerd kan worden. In een grijs verleden tot Windows XP op de markt kwam was de Pro versie de eerste die illegaal te downloaden was en middels een tool simpel legaal te maken was, Mircosoft zei wel 'foei dat mag niet' maar mede door die illegale versies heeft Microsoft marktleider kunnen worden en draait het merendeel op Microsoft besturingssystemen en dat heeft het bedrijf geen windeieren gelgegd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 25, 2021 om 19:29
2063 Antwoorden / Vragen

Een Windows licentie met een beperkte looptijd, hmmm creatief, bent u die ooit ook echt tegengekomen?

gerbera
door gerbera Jun 25, 2021 om 21:40
7365 Antwoorden / 14 Vragen

U klets maar wat, Win10 pro heeft niets met zakelijk te maken, is gewoon te koop ook voor particulier gebruik. Zelf gebruik ik ook pro en voor deze krijg ik nog steeds updates. En licenties worden niet voor een tijdsbestek maar voor gebruik op meerdere computers aangeschaft.

ro
door ronny530 Jun 26, 2021 om 09:48
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Win 10 Pro is wel te koop als zijnde los product maar wordt niet op consumenten pc's/laptops voor geinstalleerd meegeleverd.

gerbera
door gerbera Jun 26, 2021 om 22:15
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Ook hier zit u er naast, kijk maar eens bij HP, Lenovo enz.

ro
door ronny530 Jun 27, 2021 om 08:30
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Ze zijn wel te koop maar bedoeld voor de zakelijke markt en is het een keuze die de koper zelf maakt maar terzijde. @gerdeba we kunnen wel blijven discussiéren maar dat lost het probleem van vraagsteller niet op daarbij schrijf ik dat het zou kunnen zijn dat de lecentie verlopen is maar niet dat dat ook het geval is.

pe
door peentjes - Jun 26, 2021 om 11:32
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat ook gehad met mijn laptop. De waarschuwing betekent dat een of meer updates van windows zijn mislukt. Het upate systeem loopt dan vast. De oplossing is om op de windowsknop te drukken, 'update' in te typen en dan naar 'geschiedenis van updates' te gaan. Ik vond er een mislukt 'grote' update van een half jaar geleden... Na enkele malen proberen (kostte me een uur of twee) werd deze alsnog goed geïnstalleerd en verdween de waarschuwing.