ro
door ronny530 Aug 18, 2009 om 19:18
Computers & telefonie

Windows 2000 stopfout.

Hallo experts, als ik de pc opstart dan verschijnt er tijdens het starten het beroemde blauwe scherm met de fout: inaccessibel boot device en geeft aan voer CHKDSK uit. Dit is ontstaan nadat een vrijwilliger van de instelling waar ik ook vrijwilliger van ben, een Epson printer wou installeren, helaas ging de cd lade niet snel genoeg open en is aan het prutsen gegaan. Met dit als gevolg. Veilige modus en zo meer geen resultaat, zoals zo vaak geen opstartdiskette's en de cd rom is er ook niet. Kan ik met een opstartdiskette van xp danwel de cdrom toch nog de zaak herstellen? Heb al rond gegoogled maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Met vriendelijke groet,

Ronny.

541 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Aug 18, 2009 om 19:43
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ronny,

Probeer het eens met deze Bootdiskettes, ze staan onder W2K Pro:

www.bootdisk.com

ro
door ronny530 - Aug 18, 2009 om 19:50
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi daar had ik al gekeken en ook gedownload, jammer genoeg past het hele opstartprogramma niet op 1 diskette en een bootable cd rom maken lukt ook niet, tenminste als ik die in mijn xp machine probeer.

dirck
door dirck - Aug 18, 2009 om 19:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ook kun je op onderstaande site bootdiskettes downloaden.

www.allbootdisks.com

ro
door ronny530 - Aug 18, 2009 om 20:06
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, ook dat heb ik al geprobeerd, maar 2000 is niet mijn ding. lijkt me makkelijker om de bestanden van de schijf te halen door hem even in mijn pc te plaatsen en daarna helemaal opnieuw te beginnen. met alle beperkingen voor andere gebruikers want ze knutselen wat aan en ik ben het een beetje zat.

labswans
door labswans - Aug 18, 2009 om 20:26
1918 Antwoorden / 10 Vragen

een bootdisk past altijd , je moet er wel op het gedownloade bestand dubbelklikken en het programma de diskette laten formateren en dan het programma erop laten zetten

labswans

ro
door ronny530 - Aug 18, 2009 om 20:57
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, ik was wat huiverig om mijn pc niet te beschadigen maar de opstartdiskette is klaar. Wie heeft er nog een floppydrive toch? morgen proberen of het helpt anders gaat de bezem er door.

Bedankt voor de tips, op Kassa is er altijd wel iemand die een oplossing heeft.

Laat morgen wel weten hoe het afgelopen is.

Groet Ronny.

edwardus
door edwardus - Aug 18, 2009 om 23:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals ik het zie zijn er in elk geval de volgende 3 mogelijke oorzaken:

  1. het prutsen heeft ertoe geleid dat de master/slave jumper op de cd drive is verzet en niet meer de juiste positie heeft. Controleer dit.
  2. een van de IDE kabels zit niet meer goed vast. Controleer.
  3. de harde schijf is beschadigd geraakt, probeer TestDisk of HDD Regenerator om te kijken wat de schade is.
Laat in elk geval een ander eraan prutsen dan degene die dit in eerste instantie deed.