gp
door gplh1934 Feb 19, 2008 om 17:32
Computers & telefonie

Windows

Hallo

Ik heb jullie advies nodig,ik heb wl eens problemen met downloaden,en van WINDOWS heb ik een bericht gekregen dat windows 98 niet meer wordt ondersteund.Kan ik windows xp installeren met de gegevens die ik jullie voorleg.

systeem: processor-500Mhz-AMD-k6-2

502 kb l2 Cache

188 MB RAM met gezamelijk video geheugen

10 GB Harde schijf

MS-Windows 98-2nd  ed

40 speed cd rom

317 5 Rapporteer

door 4711 - Feb 19, 2008 om 17:57
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ja in theorie kan het, maar zowel de processor als geheugen zijn eigenlijk erg klein en als je meer wilt dan surfen en mailen word het snel een probleem!
Win 98 en ME word al jarenlang niet meer ondersteund, en met een update naar ME zou je meer binnen halen zonder kosten, want met een goede anti virus zou het moeten kunnen, maar die win 98 ondersteunen worden er steeds minder!

Een legale XP kost minimaal €100,- en dankzij de auto update komen vele illegale met lastig verwijderbare U heeft een Illegale versie....
en dat is niet leuk!

Een alternatief is Linux Ubuntu, deze kan wel redelijk draaien op deze PC en kijk daarom eerst eens op www.ubuntu-nl.org  want daar staat meer info en kunt U een pakket downloaden en branden op CD.
Ook staan er adressen waar je de CD kunt kopen of op het forum waar behulpzame mensen zitten die graag een copy voor je willen bakken en vaak willen helpen bij problemen.

Dus XP kan wel, maar of het rendabel is om nog veel geld in oude PC te stoppen terwijl je voor €398,- al een nieuwe Vista Notebook in reclame kunt kopen?
Ik heb er zelf 2 gekocht en omdat deze eigenlijk hetzelfde probleem hadden als U, kan wel maar geheugen hield niet over...
Staat er nu dus Linux op, maar het was dus niet noodzakelijk!

gp
door gplh1934 - Feb 19, 2008 om 17:59
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo

Hartelijk dank voor de reactie en advies.

vr.gr. Piet

sorry ik had mijn afzender niet vermeld

freya
door freya - Feb 19, 2008 om 18:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Piet,

Daar zou ik met dit systeem toch niet aan beginnen. De processor is aan de langzame kant, het geheugen is echt te weinig en de harde schijf is ook niet echt ruim te noemen, die zit met Windows XP en een paar flinke programma's zó vol.

Ik zou gewoon Windows98SE blijven gebruiken. Heb hier ook nog een PC met Windows98SE staan en dat werkt nog prima hoor. Het mag dan wel niet meer ondersteund worden, maar als je er geen 'te gekke' dingen mee doet dan voldoet dat nog prima.
Mocht het allemaal niet meer zo prettig werken, dan zou ik overwegen om er gewoon een 'schone' Windows98SE installatie op te zetten, dan loopt het allemaal weer soepel.

m.vr.gr. Freya

gp
door gplh1934 - Feb 19, 2008 om 18:32
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Freya

Bedankt voor jou advies,ik zal jou advies ter harte nemen.

vr.gr. Piet

poltol
door poltol - Feb 19, 2008 om 20:50
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Piet,

Gewoon lekker doorgaan. Op het internet stikt het nog van de [hulp] programmaatjes voor 98SE. Kan nog jaren mee. Desnoods eens een goede back-up op een CD branden voor de zekerheid dan.

Succes, poltol