dickengreet
door dickengreet Dec 6, 2009 om 16:18
Computers & telefonie

Windows 7 upgrade kit

Ik heb in november een acer pc type M1641
aangeschaft.Bij het registreren werd mij meegedeeld dat ik voor 14.50 euro windows 7 upgradekit kon kopen.ik heb dit gedaan,maar ik kan het niet instaleren omdat het typenummer van mijn pc er niet op voorkomt.Ik heb contact opgenomen met acer maar die geven geen antwoord op mijn vragen.Wat nu?Ook heb ik een notebook van acer gekocht en daar heb ik dezelfde problemen mee.
Wat heb ik aan zo'n set.

1250 15 Rapporteer

kr
door krieties - Dec 6, 2009 om 16:28
442 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren de uitzending van Kassa gezien? Die ging o.a. over dit onderwerp. Ik herinner me niets over acer, maar wel over de prijs (het zou gratis moeten zijn).

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 16:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet precies welk typenummer je bedoelt, maar de M1641 heeft verschillende typenummers.

Onder andere:
Acer Aspire M1641 (91.KFR7Z.T7P)
Acer Aspire M1641 (91.KNF7Z.T7P)
Acer Aspire M1641 (92.KYM75.T7P)

dickengreet
door dickengreet - Dec 6, 2009 om 17:22
12 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie,het nummer van mijn pc is de
91KNF7ZT7P Kun je hier wat mee?Bij voorbaat dank.

ikbenik
door ikbenik - Dec 6, 2009 om 17:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=krieties schreef op zondag 6 dec 2009, 16:28]Gisteren de uitzending van Kassa gezien? Die ging o.a. over dit onderwerp. Ik herinner me niets over acer, maar wel over de prijs (het zou gratis moeten zijn).
Het hoeft helemaal niet gratis te zijn.
Als de verkopende partij van te voren aangeeft dat er verzendkosten aan verbonden zijn, dan mag er wel degelijk kosten in rekening worden gebracht.

Er zijn twee zaken aan de hand:
- De klant hoeft voor de licentie van de upgrade zelf niets te betalen. Dus de licentie zelf is gratis.
- Gaat het hierbij om een zelf gebouwde computer, dan wordt de de licentie en de verzending door Microsoft zelf kosteloos verzorgt.
Gaat het hierbij om een merkcomputer, dan betaalt men voor de licentie niets maar men betaalt alleen voor de verzendkosten.

Bij deze discussies wordt wel een verkeerd beeld gegeven. Men brengt het zo dat die upgrade altijd kosteloos moet worden uitgevoerd. En dat is onjuist.
Als de verkopende partij aangeeft dat er verzendkosten in rekening gebracht kan worden, dan is dat gewoon toegestaan.
Zegt de verkopende partij voor de koop en tijdens de koop niets over de verzendkosten, dan alleen mag er geen verzendkosten in rekening worden gebracht.

[quote=dickengreet schreef op zondag 6 dec 2009, 16:28]maar ik kan het niet instaleren omdat het typenummer van mijn pc er niet op voorkomt.

Kan ook weer kloppen, omdat niet iedere computer met Windows Vista een upgrade bezit naar Windows 7.
Dus zal bij de aanvraag van die upgrade dan ook niet het betreffende type herkend worden.

dickengreet
door dickengreet - Dec 6, 2009 om 17:58
12 Antwoorden / 5 Vragen

Halo,ik heb deze upgradekit van acer gekocht.Ik mag toch wel aannemen dat acer mij het goede product leverd.
En dat er kosten aan verbonden zijn,daar gaat het mij niet om
ik kan er niets mee.Begrijpt u mij.De pc is op 10 november
gekocht en dan bieden zij dit aan.

dickengreet
door dickengreet - Dec 6, 2009 om 18:04
12 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet of mijn reactie bij Dirck is aangekomen,maar het
typenummer is 91KNF7ZT7P.Bij voorbaat dank.

holpen
door holpen - Dec 6, 2009 om 18:13
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij niet duidelijk wat je met "omdat mijn typenummer er niet op voorkomt" bedoelt?

Wat voor foutmelding krijg je in beeld (letterlijk citeren graag!) als je probeert de upgrade uit te voeren?

Ik krijg eerder de indruk dat je - onbedoeld - ergens iets niet helemaal goed doet. In principe kun je elke Windows Vista upgraden naar Win7. Daarbij moet je wel de juiste versie proberen te upgraden. Als je bijvoorbeeld Vista Home Basic hebt, kun je daar geen Windows 7 Home Premium van maken. Is dat misschien het probleem?

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 18:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dickengreet schreef op zondag 6 dec 2009, 18:04]Ik weet niet of mijn reactie bij Dirck is aangekomen,maar het
typenummer is 91KNF7ZT7P.Bij voorbaat dank.
Je reactie was goed binnen gekomen hoor, maar na drie kwartier zoeken, heb ik nog niks kunnen vinden waarom het niet wil.

Ik weet helaas ook niet hoe dat upgraden precies in elkaar steekt.

Ik dacht dat je gewoon een Windows 7 Upgrade-DVD kreeg en dat je die zo over Vista heen kon installeren.

Ik neem aan dat je nu Windows Vista Home Premium (32-bits) op je computer hebt zitten en dat je Windows 7 (32-bits) probeert te installeren. (dus geen 64-bits versie)

Kun je ook aangeven welke typenummers dan wel aangegeven worden bij de installatie?
Als je een ander typenummer probeert, lukt het dan ook niet?

Groet, Dirck

dickengreet
door dickengreet - Dec 6, 2009 om 18:37
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo holpen.Bij het instaleren moet je eerst de schijf met
upgrade DVD erin doen.Daarna de tweede schijf met
upgrade Media erin,dan vragen ze welke pc en dan type
nummer.er komt dan een hele reeks nummers maar het
nummer van mijn pc komt er niet op voor.Op een gegeven
moment heb ik het meest in de buurt komende nummer
gebruikt maar dan geeft het een foutmelding aan.
Het ergste vind ik dat acer mij hier niet mee helpt.
Bij voorbaat dank voor de moeite.

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 18:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 6 dec 2009, 18:33]Ik neem aan dat je nu Windows Vista Home Premium (32-bits) op je computer hebt zitten en dat je Windows 7 (32-bits) probeert te installeren. (dus geen 64-bits versie)
Ik bedoelde dus:
Ik neem aan dat je nu Windows Vista Home Premium (32-bits) op je computer hebt zitten en dat je Windows 7 Home Premium (32-bits) probeert te installeren. (dus geen 64-bits versie)

Makkelijk die EDIT-knop!!!

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 19:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk ook eens op dit forum, daar kun je lezen dat verschillende mensen een verkeerde DVD gekregen hebben voor hun ACER.

forum.www.trosradar.nl/Acer windows 7 productcode

dickengreet
door dickengreet - Dec 6, 2009 om 19:51
12 Antwoorden / 5 Vragen

Nou we zijn er achter hoor, we hebben inderdaad premimium toegestuurd gekregen, en dat terwijl we toch typenummer en serienummer moesten doorgeven. We hebben nu home basic. Wel hebben we 64 bit. Kunnen we er nog wat mee doen dan of moeten de schijfjes worden omgeruild??? maar in ieder geval bedankt.

holpen
door holpen - Dec 7, 2009 om 10:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Aahhh.... Nou, dat maakt het in ieder geval duidelijk.
De schijfjes moeten dus omgeruild worden voor een juiste versie: even contact opnemen met de leverancier van de schijfjes, dus. Geval uitleggen en omruiling aanvragen. Afgaande op jouw informatie moet je dus Windows 7 Home Basic 64-bits hebben.

Hopelijk valt dit gemakkelijk te regelen!

dickengreet
door dickengreet - Dec 13, 2009 om 14:24
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Dirck en Holpen,we zijn eruit gekomen met de pc van acer.
Ik heb gebeld met acer en ik kreeg nu een hele vriendelijke dame aan de lijn.
Ik legde haar uit dat ik een upgradekit windows 7 had en dat ik hem niet kon
instaleren omdat het typenummer van mijn pc niet voorkwam op de instalatie cd.
Ze verwees mij naar de acer site en daar kon ik via de upgradeadvisor het
ontbrekende stuk dounlowden.Daaropvolgend kon ik weer verder met het
instaleren.Perfect die windows7.En ik had toch de juiste upgrade gekregen.
Namelijk win vista home primium 64 Bit.Hopelijk zijn hier meer mensen mee
geholpen,en ik wil de dame van acer die mij fantastisch en correct heeft geholpen
langs deze weg hartelijk danken.zij is een voorbeeld voor haar colega's.
ik nomineer haar dan ook als werkneemster van het jaar,bij deze.

dirck
door dirck - Dec 13, 2009 om 15:12
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Mooi dat het toch nog zo snel opgelost is door Acer.

En ik wens je veel plezier met Windows 7

Groet, Dirck